autor: Artur Raciborski
DayZ – wersję alfa kupiło już milion graczy
Główny projektant gry, Dean „Rocket” Hall obwieścił na swoim twitterze, że sprzedaż samodzielnej wersji DayZ w ramach usługi Steam Early Access przekroczyła już milion egzemplarzy.

Studio Bohemia Interactive ma kolejne powody do zadowolenia, ponieważ DayZ rozchodzi się jak ciepłe bułeczki. Zaledwie przed tygodniem informowaliśmy, że wczesną wersję DayZ kupiło ponad 800 tysięcy graczy, a teraz ilość ta zwiększyła się o kolejne 200 tysięcy osiągając liczbę jednego miliona, o czym poinformował na swoim twitterze Dean Hall, główny projektant gry. Co więcej dowiedziliśmy się przy okazji, że samodzielna wersja DayZ już w ciągu 24 godzin od premiery sprzedała się w 172,5 tysiącach kopii zarabiając przy tym ponad 5 milionów dolarów. DayZ niewątpliwie osiągnęło ogromny sukces, a to jeszcze nie koniec, bo popularność gry jest wciąż tak duża, że utrzymuje się ona w czołówce najlepiej sprzedających się tytułów na platformie Steam.
Co ciekawe, graczy nie zniechęcił fakt, że jest to bardzo wczesna wersja produktu, w której nadal pełno jest błędów i brakuje sporej części zawartości. Nawet sam Rocket nie ukrywał, że obecna wersja gry nie nadaje się do zabawy i na razie powinni w nią grać jedynie najwięksi fani.
Nowa gra deweloperów z czeskiego studia Bohemia Interactive to skupiająca się na aspekcie survivalowym sieciowa gra FPS, której akcja toczy się w świecie opanowanym przez żądne ludzkiej krwi i mięsa zombie. Do dyspozycji gracza oddano 225 km2 postsowieckiego terenu, gdzie znajdują się miasta, wsie, militarne bazy, lotniska itp. Zadaniem graczy jest przetrwanie, na które wpływa wiele czynników takich jak: pożywienie, woda, leki, broń.
DayZ pierwotnie powstało w 2012 roku jako hobbystyczny mod do pierwszoosobowej strzelaniny ArmA II studia Bohemia Interactive. Modyfikacja, którą stworzył Dean „Rocket” Hall okazała się absolutnym strzałem w dziesiątkę. Ogromna, stale rosnąca popularność moda i uznanie wśród graczy spowodowało zainteresowanie studia Boehmia Interactive, która postanowiła stworzyć samodzielną, pełnoprawną grę DayZ we współpracy z Rocketem. Nie pozostało nic innego tylko czekać na finalny produkt.