Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 kwietnia 2014, 09:03

DayZ - najbliższe tygodnie przyniosą opcję rozpalania ognisk, zmiany w sterowaniu i inne poprawki

Studio Bohemia Interactive przedstawiło zmiany, jakie czekają grę DayZ w ciągu najbliższych tygodni. Doczekamy się między innymi możliwości rozpalania ognisk, a także zmian w sterowaniu, które umożliwią wkładanie siły w rzuty oraz sprawią, że mobilność postaci zostanie uzależniona od masy niesionej przez nią broni. Więcej informacji znajdziecie w rozwinięciu wiadomości.

Proces łatania i uzupełniania DayZ na drodze powolnego przygotowywania gry do wypuszczenia w ostatecznej wersji trwa w najlepsze. Twórcy ze studia Bohemia Interactive opublikowali niedawno nowy wpis na swoim blogu deweloperskim, w którym przedstawiają postęp w pracach nad tytułem i zmiany, jakie czekają go w najbliższym czasie. Dowiedzieliśmy się, że w przyszłym tygodniu do gry zostanie wprowadzona między innymi możliwość swobodnego rozpalania ognisk (umożliwiających chociażby zajmowanie ogniem wybranych przedmiotów), jak również opcja ustalania siły, z jaką rzucamy różnymi obiektami, a także zmiana w sterowaniu, która objawi się usunięciem opóźnienia reakcji na ruchy myszką oraz pewnym spowolnieniem postaci niosącej ciężką i nieporęczną broń. Niektóre z tych modyfikacji mają charakter eksperymentalny i twórcy będą zbierali uwagi graczy na ich temat celem dalszego usprawniania poszczególnych elementów.

Z aktualizacji na aktualizację Czarnoruś staje się coraz atrakcyjniejszym miejscem… ale niekoniecznie dla turystów. - DayZ - najbliższe tygodnie przyniosą opcję rozpalania ognisk, zmiany w sterowaniu i inne poprawki - wiadomość - 2014-04-05
Z aktualizacji na aktualizację Czarnoruś staje się coraz atrakcyjniejszym miejscem… ale niekoniecznie dla turystów.

Ponadto deweloper pochwalił się progresem w pracach nad innymi aspektami gry. Programiści usprawniają komunikację między serwerem a klientem gry, co może pozwolić na uruchomienie rozgrywek dla 100 graczy. W studiu motion capture trwa przygotowywanie bardziej realistycznych animacji takich czynności jak strzelanie czy przeładowywanie broni. Zespół z Bratysławy opracowywuje nowe rodzaje żywności, a także niewidziane wcześniej na Czarnorusi gatunki zwierząt. Poczyniono również postępy w szlifowaniu różnych typów oręża, jak łuki i kusze, pistolet P1, karabiny AKM i Mosin czy pierwsze SMG. Co więcej, stworzono kilka nowych modeli głów dla postaci i elementów garderoby. Wysiłki nie ustają również w zakresie zwiększania i zapełniania świata gry – na pierwszy plan wysuwają się tutaj prace nad miasteczkiem Karmanovka, które ma zawierać ponad trzy tysiące obiektów. Wiele spośród wymienionych elementów również trafi do gry w najbliższym czasie.

Jak dowiedzieliśmy się dzięki wystąpieniu Deana Halla podczas niedawnej imprezy EGX Rezzed w Londynie, finalna wersja DayZ powinna ukazać się w pierwszym kwartale 2015 roku. Przy tej okazji ujawniono również „rozkład jazdy” dla aktualizacji do omawianej gry na kolejne miesiące. Większość opisanych wyżej modyfikacji pokrywa się z planem na drugi kwartał bieżącego roku, natomiast przyszłość przyniesie takie elementy jak pojazdy, wsparcie dla modów czy ulepszanie broni (pełną listę znajdziecie we wcześniejszej wiadomości). DayZ powstaje wyłącznie z myślą o pecetach – co prawda, niedawno wypuszczono nagranie z rzekomej wersji konsolowej, lecz był to tylko primaaprilisowy dowcip.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej