autor: Michał Kułakowski
DayZ – konsolowy prototyp dopiero w przyszłym roku
Deweloperzy gry DayZ zapowiedzieli, że konsolowy prototyp tytułu ukaże się, wbrew wcześniejszym planom, dopiero w przyszłym roku. Twórcy twierdzą, że w pierwszej kolejności chcą skupić się na dopracowaniu pecetowej wersji gry.
Konsolowa wersja DayZ została zapowiedziana w połowie 2014 roku. Kilkanaście miesięcy później Microsoft przedstawił program wczesnego dostępu na Xboksie One, analogiczny do tego, który możemy znaleźć w serwisie Steam. Przedstawiciele spółki zapewnili wówczas, że do końca tego roku pojawi się w nim również DayZ. Jak się dziś okazało, raczej do tego nie dojdzie. Nie powinno to jednak chyba zaskoczyć osób, które śledzą dość wyboisty proces powstawania produkcji. Przedstawiciele Bohemia Interactive, we wpisie na Twitterze, potwierdzili, że prototypowy konsolowy port gry pojawi się najwcześniej w pierwszym kwartale 2016 roku. Deweloper chce bowiem skupić się na pecetowej edycji DayZ, której komercyjna edycja powinna zadebiutować w przeciągu najbliższych sześciu miesięcy.
Przypomnijmy, że DayZ to samodzielna wersja popularnej modyfikacji do gry ArmA II. W tym sieciowym FPS-ie trafiamy do rozległego, postkomunistycznego kraju, który padł ofiarą epidemii zombie. Gra skupia się w dużej mierze na elementach surwiwalowych, a inni uczestnicy zabawy są tutaj zagrożeniem o wiele bardziej poważnym, niż nieumarli. Niedawno twórcy zapowiedzieli, że tytuł otrzyma również tryb dla pojedynczego gracza, opcję tworzenia prywatnych serwerów oraz wsparcie dla modów.
DayZ ma ukazać się na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Tytuł nabyło do tej pory blisko 3 miliony graczy. Mimo to jego popularność w ostatnim roku stopniowo spada. Odpowiada za to konkurencja ze strony bardziej atrakcyjnych i dopracowanych gier z gatunku, a także opieszałość twórców we wprowadzaniu kolejnych obiecanych aktualizacji.