autor: Aleksander Kaczmarek
DayZ - deweloperzy już testują
Zespół pracujący nad grą DayZ pochwalił się ostatnimi dokonaniami. Z wpisu na oficjalnym blogu wynika, że deweloperom udało się m.in. wprowadzić szereg zmian w oprawie wizualnej, zbudować nową architekturę serwerów, a także rozpocząć zamknięte testy.
Miłośnicy strzelania do zombie muszą jeszcze uzbroić się w cierpliwość, bo termin premiery DayZ wciąż nie został ujawniony. Dean Hall postanowił jednak uchylić rąbka tajemnicy na temat tego, nad czym w ostatnich tygodniach pracował kierowany przez niego zespół.
W pierwszej kolejności deweloperzy skupili się na oprawie wizualnej powstającej gry. Przełożyło się to m.in. na zaimplementowanie wolumetrycznego systemu chmur na wzór tego, co ekipa Bohemia Interactive wykorzystała w Take on Helicopters. Zmiany objęły również oświetlenie i sposób odwzorowania materiałów. Świat DayZ zyskał także wiele nowych lokacji i obiektów, w tym chociażby zrujnowane budynki i wraki pojazdów.
Ondřej Španěl pracuje nad nową architekturą serwerów, która w dużym stopniu przypominać ma rozwiązania znane z gier MMO. Wszystko po to, aby skutecznie zapobiec różnego rodzaju próbom oszukiwania w trakcie zabawy. Deweloperzy rozpoczęli też zamknięte testy. Niestety, na razie bez udziału osób z zewnątrz.
W nowym wpisie na blogu DayZ pojawiają się także informacje dotyczące m.in. ubrań i elementów wyposażenia, systemu kreacji postaci, możliwości modyfikowania broni oraz implementacji funkcji społecznościowych. Dean Hall przekonuje jednak, że więcej konkretów na ten temat dowiemy się z kolejnych publikacji.
DayZ jest komercyjnym rozwinięciem niezwykle popularnej modyfikacji do gry ArmA II. Produkcją gry zajmuje się czeskie studio deweloperskie Bohemia Interactive pod kierunkiem autora moda – Deana Halla. Tytuł ukaże się najprawdopodobniej w pierwszej połowie bieżącego roku.