DayZ – alfa może pojawić się przed końcem roku. Deweloper uprzedza, że zagrać powinni tylko zagorzali fani
Istnieje możliwość, że samodzielne DayZ zadebiutuje w wersji alfa w programie Steam Early Access jeszcze przed końcem bieżącego roku. Dean Hall ze studia Bohemia Interactive uprzedził jednak, że do gry należy podejść z należytym dystansem, inaczej łatwo będzie się rozczarować. Dlatego alfa kierowana jest głównie do osób, które chcą raczej uczestniczyć w rozwoju produkcji niż po prostu grać.
Studio Bohemia Interactive długo trzymało graczy w niepewności, jeśli chodzi o termin debiutu samodzielnej wersji moda DayZ. I jakkolwiek nadal nie wiemy, kiedy ukaże się finalne wydanie tego produktu, przynajmniej możemy spodziewać się (w oparciu o informacje głoszone przez serwis ComputerAndVideoGames.com), że alfa testy rozpoczną się w ciągu najbliższych tygodni, może nawet przed końcem grudnia. Jak wiadomo, wersja alfa będzie dostępna w programie Steam Early Access.
Jednak kierujący pracami nad omawianym projektem Dean „Rocket” Hall odwodzi graczy od zbyt entuzjastycznego podejścia do wczesnej wersji DayZ:
”Nie jestem w stanie powiedzieć tego odpowiednio dobitnie, ale to będzie produkcja we *wczesnym dostępie* na Steamie. Najprawdziwsza wersja alfa. (…) Znacznej części tego, co powinno nam się udać dzięki dotychczasowym osiągnięciom [czyli gruntownej przebudowie silnika, na którym powstał mod, dokonanej w ciągu ostatniego roku – dop. aut.], nie zobaczycie w grze jeszcze przez wiele miesięcy. Dlatego wszystkich, którzy rozważają wykupienie dostępu do alfy, błagam: podejdźcie do DayZ sceptycznie – najpierw obejrzyjcie trochę streamów czy zapisów rozgrywki, zapoznajcie się z opiniami i wyróbcie sobie jakieś zdanie. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wrócić do tematu za trzy miesiące albo pół roku i wtedy dokonać zakupu.”
”Zbyt szybkie zapoznanie się z tym tytułem to gotowy przepis na rozczarowanie. Wczesny dostęp jest okazją dla osób, dla których sam proces produkcyjny gry jest równie ważny, co ona sama. Z pewnością nie każdy gracz może powiedzieć o sobie to samo. Dlatego przy wypuszczaniu alfy naszym celem jest przede wszystkim grono najbardziej oddanych członków społeczności, chcących doświadczyć jedynie obcowania z *platformą pod przyszły rozwój* DayZ.”
Choć słowa Deana Halla mogą brzmieć zaskakująco, trudno nie przyznać deweloperowi słuszności. Jakkolwiek teoretycznie założenia stojące za omawianym tytułem brzmią imponująco, jeśli chodzi o skalę i realizm rozgrywki, to wystarczy obejrzeć chociażby ubiegłomiesięczny zapis rozgrywki (znajdziecie go też powyżej), by zgodzić się, że do ich pełnej realizacji jeszcze daleka droga. Obecnie gra prezentuje się, mówiąc krótko i delikatnie, nieco topornie – na tyle, by rzeczywiście móc zniechęcić do siebie niejednego entuzjastę survivalu w świecie opanowanym przez zombie.
Jeśli jednak w pełni rozumiecie znaczenie słowa „alfa”, a liczne bugi i nieprzyjazna mechanika Wam niestraszne, wypatrujcie pojawienia się DayZ w programie Steam Early Access. Możecie też zdać się na nas – z pewnością nie omieszkamy dać znać, gdy zadebiutuje wczesna wersja omawianego dzieła studia Bohemia Interactive.