autor: Michał Kułakowski
Dark Souls trafił do ponad miliona graczy w USA i Europie
Firma Namco Bandai poinformowała, że od czasu premiery gra Dark Souls znalazła ponad milion nabywców w USA i Europie. Japoński gigant podzielił się także wynikami sprzedaży pozostałych popularnych tytułów, wchodzących w skład jego oferty.
Japoński gigant wydawniczy, firma Namco Bandai poinformowała o wynikach sprzedaży gry Dark Souls w Stanach Zjednoczonych i Europie. Dane te zostały opublikowane w corocznym raporcie finansowym, podsumowującym kondycję przedsiębiorstwa. Jak się okazuje, fanów RPG nie zraziła legendarna trudność tytułu, bowiem od czasu jego premiery do 31 marca tego rok, w Stanach Zjednoczonych i Europie znalazł się w rękach 1,19 miliona graczy.
Wyniki te obejmują łączną sprzedaż gry na Playstation 3 i Xboksie 360. Namco nie podało jednak jaki procent tych egzemplarzy przypadł na konsolę Sony, a jaki na platformę Microsoftu. Świetne rezultaty w gruncie rzeczy niszowej produkcji, która stworzona została przez studio From Software, mogą ulec jeszcze znaczącej poprawie. dzięki zapowiedzianej wersji PC. Według zapewnień producenta ukaże się ona pod koniec sierpnia.
Warto dodać, że kilka tygodni temu informowaliśmy o tym, iż w sklepach znalazło się już ponad 1,3 miliona egzemplarzy Dark Souls. Do tej liczby wliczały się jednak pudełka sprzedane w Azji, między innymi w Japonii, Korei i Chinach, których nie obejmują dzisiejsze dane.
Co ciekawe, Dark Souls nie jest jedynym tytułem japońskiego koncernu, który przekroczył magiczną granicę miliona sprzedanych egzemplarzy. Sztuka ta powiodła się grze Ace Combat: Assault Horizon. Znalazła się ona w domach prawie 1,1 miliona osób z Japonii, USA i Europy. Sukcesem okazało się również zręcznościowe Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi, które we wszystkich regionach sprzedane zostało w łącznym nakładzie 700 tysięcy egzemplarzy. W Japonii i Europie podobnym zainteresowaniem cieszył się już tylko Soulcalibur V (690 tysięcy egzemplarzy).
Pozostałymi przebojami Namco okazały się tytuły przeznaczone na jego rodzimy rynek. Przeszło 940 tysięcy Japończyków kupiło grę One Piece: Pirate Warriors, zręcznościówkę opartą na przebojowej mandze i anime o przygodach pirackiej załogi. 770 tysięcy dało szansę Tales of Xillia, kolejnej odsłonie coraz bardziej popularnej serii jRPG. Z kolei, nieco ponad pół miliona postanowiło wypróbować Mobile Suit Gundam: Extreme Vs. Produkcja jest połączeniem bijatyki i symulatora mechów, korzystającym z licencji licznych uniwersów Gundama.