Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 czerwca 2019, 17:16

Cyberpunk 2077 - zakończenia, lokacje startowe i inne nowe informacje

Napływają nowe informacje na temat Cyberpunka 2077. Kolejne rozmowy z twórcami ujawniane po targach E3 2019 zdradzają opcję rozpoczęcia gry w różnych lokacjach, wiele zakończeń oraz – niestety – brak możliwości pokierowania łodziami i pojazdami latającymi.

Doniesień o Cyberpunku 2077 Ci u nas dostatek. - Cyberpunk 2077 - zakończenia, lokacje startowe i inne nowe informacje - wiadomość - 2019-06-17
Doniesień o Cyberpunku 2077 Ci u nas dostatek.

Miłośnicy studia CD Projekt RED raczej nie mogą narzekać na brak informacji o Cyberpunku 2077 po konferencji Microsoftu na tegorocznych targach E3. Najnowsze doniesienia dostarczyły redakcje strony VG247 oraz kanału YongYea z serwisu YouTube. Ta pierwsza dowiedziała się, że gra pozwoli na rozpoczęcie zabawy w różnych lokacjach w zależności od wybranego pochodzenia bohatera. Tak wynika z wypowiedzi Pawła Sasko, głównego projektanta zadań Cyberpunka 2077, zacytowanego przez VG247. W trakcie rozmowy twórca zdradził, że gracze nie będą ograniczeni do samego Night City – do zwiedzenia będą też okolice miasta, określane jako Badlands. Tam właśnie żyją Nomadzi, czyli wędrowne gangi przemierzające te tereny w swoich pojazdach. Gra pozwoli na wcielenie się w jednego z nich i w takim przypadku Badlands będą naszą lokacją startową.

Gra pozwoli na rozpoczęcie i zakończenie historii na wiele sposobów. - Cyberpunk 2077 - zakończenia, lokacje startowe i inne nowe informacje - wiadomość - 2019-06-17
Gra pozwoli na rozpoczęcie i zakończenie historii na wiele sposobów.

Nieczęsto zdarza się, by współczesne gry pozwalały nam na rozpoczęcie przygody w różnych lokacjach, zwłaszcza gdy mowa o produkcjach kategorii AAA. Najwyraźniej jednak polskie studio chce dołożyć wszelkich starań, by Cyberpunk 2077 dostarczył zabawy na więcej niż jedno czy nawet kilka podejść. Wskazywały na to już poprzednie doniesienia, na przykład o możliwości ukończenia historii bez zabijania wrogów. Nie jest więc zaskoczeniem informacja uzyskana przez kanał YongYea od projektanta zadań Mateusza Tomaszkiewicza. Twórca potwierdził obecność kilku zakończeń w Cyberpunku 2077, aczkolwiek nie zdradził, na ile sposobów może zakończyć się historia. Dodał też, że prawie wszystkie modyfikacje ciała będą całkowicie opcjonalne. Dwa pierwsze ulepszenia otrzymamy automatycznie w prologu, jednak później sami zdecydujemy, czy chcemy dodatkowo poprawić swoją postać.

Cyberpunk 2077 zaoferuje sporo modyfikacji ciała, ale nie będzie zmuszał do korzystania z nich. - Cyberpunk 2077 - zakończenia, lokacje startowe i inne nowe informacje - wiadomość - 2019-06-17
Cyberpunk 2077 zaoferuje sporo modyfikacji ciała, ale nie będzie zmuszał do korzystania z nich.

Widać, że CD Projekt RED ma wielkie ambicje odnośnie swojej nowej produkcji i zamierza dać graczom sporą swobodę. Niemniej studio idzie na pewne ustępstwa. Paweł Sasko wspomniał też (via VG247), że choć w Cyberpunku 2077 znajdziemy zarówno samochody oraz motocykle, jak i pojazdy latające oraz łodzie, tylko tymi pierwszymi pokierujemy samodzielnie. Z pozostałych skorzystamy tylko w momentach wynikających z fabuły i nigdy nie będziemy samodzielnie nimi sterować. Niejako na pocieszenie twórca dodał, że będziemy mogli popływać i nie zabraknie aktywności z tym powiązanych.

Auta i motocykle będą musiały wystarczyć miłośnikom pojazdów. - Cyberpunk 2077 - zakończenia, lokacje startowe i inne nowe informacje - wiadomość - 2019-06-17
Auta i motocykle będą musiały wystarczyć miłośnikom pojazdów.

Zapewnie nie zabraknie osób zawiedzionych tą ostatnią informacją. Niemniej po licznych doniesieniach skutecznie podsycających zainteresowanie tytułem jakoś przełkniemy tę łyżkę dziegciu. Na razie jednak musimy uzbroić się w cierpliwość – Cyberpunk 2077 zadebiutuje dopiero 16 kwietnia 2020 roku na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. W naszym kraju tytuł ukaże się w pełnej polskiej wersji językowej.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej