Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 grudnia 2020, 11:13

Cyberpunk 2077 zajmuje ponad 100 GB na PS4/PS5, pobieranie będzie problemem

Posiadacze PlayStation 4 oraz PlayStation 5, którzy ostrzą sobie zęby na grę Cyberpunk 2077, muszą przygotować się na pobranie olbrzymiego zestawu plików. Jeden z twórców tej produkcji przyznaje również, że premierowa łatka całkowicie odmieni konsolową wersję tej produkcji.

W SKRÓCIE:
  1. Cyberpunk 2077 na PS4 i PS5 wymaga pobrania 102,9 GB danych;
  2. choć niektórzy mogą już ściągnąć grę w wersji 1.01, nie zawiera ona premierowej łatki;
  3. jeden z twórców przekonuje, że tak zwany „Day 1 Patch” odmieni ten tytuł na konsolach nie do poznania.

Na dwa dni przed premierą gry Cyberpunk 2077 dowiedzieliśmy się, ile miejsca dla tej produkcji będą musieli zarezerwować posiadacze PlayStation 4 oraz PlayStation 5. Ponadto jeden z twórców przekonuje, że po zainstalowaniu aktualizacji przygotowanej przez jego ekipę na potrzeby konsolowej wersji tego projektu Cyberpunk 2077 stanie się „inną grą”.

Cyberpunk 2077 na PS4 i PS5 – rozmiar gry

Pochodzący z Nowej Zelandii (gdzie w chwili, w której są pisane te słowa, można już dokonać tak zwanego pre-loadu omawianego tytułu) użytkownik forum Reddit podzielił się zdjęciem, z którego wynika, że na konsolach Sony (niezależnie od tego czy mowa o PlayStation 5, na której w Cyberpunka 2077 zagramy w ramach wstecznej kompatybilności, czy o PlayStation 4) na pobranie czeka 102,9 GB danych. Z uwagi na fakt, że działanie PlayStation Network jest dalekie od ideału, trzeba przygotować się na potencjalne problemy z pobieraniem gry i jego niezbyt zawrotną prędkość, gdy już „rzuci się” na nią reszta świata.

Można gdybać, że posiadacze Xboksów One, Series S oraz Series X będą musieli przygotować się na pobranie zestawu plików podobnej wielkości. Co ciekawe, 102,9 GB to o ponad 30 GB więcej miejsca, aniżeli Cyberpunk 2077 wymaga na komputerach osobistych.

Cyberpunk 2077 na PS4 i PS5 wymaga pobrania niemal 103 GB danych... i to bez łatki premierowej (źródło obrazka: Reddit).

Warto dodać, że mowa o wersji 1.01 gry, w której znajdziemy już szereg przygotowanych przez deweloperów poprawek. Na warsztat wzięto zarówno rozgrywkę oraz stabilność gry, jak i jej potencjalne problemy z działaniem; poza tym całość wzbogacono o enigmatyczne „różne funkcje”. Co jednak najciekawsze, produkcja nie otrzymała jeszcze patcha premierowego, który ma wyeliminować kolejne problemy (i zapewne również będzie ważył „swoje”).

Cyberpunk 2077 – Day 1 Patch

O tym, jak ważne będzie pobranie aktualizacji przygotowanych na potrzeby konsolowych wersji gry Cyberpunk 2077, świadczą słowa jednego z deweloperów. Fabian Mario Döhla ze studia CD Projekt RED potwierdził za pośrednictwem Twittera, że po instalacji premierowego patcha Cyberpunk 2077 będzie „inną grą” w kwestii stabilności. Jeśli jego słowa ostatecznie nie rozminą się z rzeczywistością, istnieje duża szansa na to, że problemy, na które zwracali uwagę recenzenci, były w dużej mierze spowodowane tym, że przekazano im stary „build” omawianego projektu.

Cyberpunk 2077 zajmuje ponad 100 GB na PS4/PS5, pobieranie będzie problemem - ilustracja #2
Cyberpunk 2077 na konsolach ma być „inną grą” po instalacji łatki. Źródło: https://twitter.com/fabiandoehla/status/1336084639140745216.

Cyberpunk 2077 zadebiutuje 10 grudnia na komputerach osobistych, PlayStation 4 oraz Xboksie One; grę uruchomimy również na PlayStation 5, a także Xboksach Series X/S. Szczegółowe informacje na temat tego, kiedy polscy gracze będą mogli rozpocząć pobieranie tej produkcji, znajdziecie w naszej wcześniejszej wiadomości.

  1. Cyberpunk 2077 – oficjalna strona internetowa
  2. Recenzja gry Cyberpunk 2077 - samuraju, masz świetne RPG do ogrania
  3. Cyberpunk 2077 – poradnik do gry

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej