Cyberpunk 2077 z ładniejszą grafiką będzie wymagać potężnego komputera
Zbliża się premiera ulepszonego ray tracingu w pecetowym wydaniu Cyberpunka 2077. W związku z tym przedstawiciele CD Projekt RED i Nvidii podzielili się kolejnymi szczegółami związanymi z „technologią przyszłości”.
Podczas zeszłotygodniowego Game Developers Conference 2023 odbył się panel poświęcony ulepszonemu ray tracingowi w grze Cyberpunk 2077. Przy okazji omówienia rewolucyjnej technologii, licznych wywiadów udzielili obecni na miejscu Jakub Knapik (dyrektor artystyczny z CD Projektu RED) oraz Paweł Kozłowski (starszy programista i inżynier technologii Nvidii).
- W trakcie rozmowy z dziennikarzem PCWorld panowie szczegółowo omówili najważniejsze kwestie związane z trybem Ray Tracing: Overdrive, w tym jego wymagania sprzętowe. Te są spore i nie każdy posiadacz PC zasmakuje technologii przyszłości.
- Według Kozłowskiego, aby uruchomić podrasowany ray tracing, będziemy potrzebować sprzętu wyposażonego w karty graficzne GeForce z serii 40. Tylko one obsługują bowiem technologię DLSS 3, która może w wystarczającym stopniu zadbać o wydajność gry.
- Drobnym pocieszeniem jest fakt, że Ray Tracing: Overdrive nie będzie zarezerwowany wyłącznie dla karty GeForce 4090. Inżynier technologii Nvidii uspokoił, że ich celem jest, aby trybem tym i to bez znacznych spadków fps-ów mogli się również cieszyć posiadacze słabszych układów, takich jak RTX 4070.
CD Projekt RED ujawnił datę premiery ulepszonego ray tracingu w Cyberpunk 2077 na PC w trakcie „Cyberpunk 2077 RT: Overdrive – Bringing Path Tracing into the Night City”. Ray Tracing: Overdrive zostanie oddany w ręce graczy 11 kwietnia. Niestety na konferencji nie przedstawiono żadnych nowych materiałów prezentujących możliwości technologii Nvidii, dlatego nie pozostaje nam nic innego, jak tylko cierpliwie czekać na premierę i bazować na ubiegłorocznej zajawce.