Cyberpunk 2077 ma jedną z największych społeczności fanów
Serwis FandomSpot stworzył zestawienie największych społeczności fanów. Minecraft okazał się niekwestionowanym zwycięzcą, ale do pierwszej dziesiątki załapał się także Cyberpunk 2077.
Historia Cyberpunka 2077 pokazuje, jak szybko niemal pewny kandydat do tytułu „gry roku” może nagle stać się podręcznikowym przykładem produkcji, która na premierę zawiodła oczekiwania graczy. Jednakże to rozczarowanie wcale nie przełożyło się na spadek popularności ostatniego dzieła CD Projekt RED wśród internautów. Przynajmniej tak wynika z zestawienia dziesięciu największych społeczności fanów (czyli fandomów), w którym Cyberpunk 2077 zajął szóste miejsce. Tym samym polska gra wyprzedziła Marvela, Grand Theft Auto, Gwiezdne wojny i wiele innych znanych marek.
Lista powstała za sprawą serwisu FandomSpot.com w oparciu o trzy statystyki: liczbę zalogowań na podfora Reddita, nowe frazy w Google Trends oraz hashtagi w mediach społecznościowych od marca 2020 roku. Najważniejszym czynnikiem była liczba nowych użytkowników na największych tzw. subredditach danej marki. Można by uznać, że faworyzuje to nowsze tytuły, wliczając w to Cyberpunka 2077, który odnotował drugi największy wzrost fraz w Google Trends oraz rejestracji kont na podforach Reddita (oraz trzeci w wyszukiwaniach Google).
Jednakże nijak nie da się obronić tej tezy w kontekście pięciu pierwszych pozycji. Niekwestionowanym zwycięzcą okazał się Minecraft z wynikiem FandomSpot na poziomie powyżej 34 tysięcy punktów, ponad dwukrotnie wyższym niż w przypadku Pokemonów, które zajęły drugie miejsce. Podium zamyka Animal Crossing (co łatwo zrozumieć, bo w marcu 2020 roku zadebiutowało arcypopularne New Horizons), a poza nim znalazły się Dungeons and Dragons oraz The Legend of Zelda. Niemniej wyniki te lepiej traktować jako ciekawostkę niż „naukową” analizę.
Oczywiście można się wyzłośliwiać, że popularność Cyberpunka 2077 najpierw wynikała z przedpremierowej ekscytacji, a obecnie z doniesień na temat takich czy innych błędów, które dręczą (lub dręczyły) polską grę. Niemniej da się to uznać za osobliwy, ale jednak dowód zainteresowania tytułem, który – w co wierzą twórcy – może jeszcze odzyskać zaufanie nabywców. Być może wtedy CD Projekt nadrobi straty z pierwszego kwartału 2021 roku. Na razie gracze muszą ratować się modami, za co zresztą dziękują ich twórcom.
- Oficjalna strona gry Cyberpunk 2077
- Recenzja gry Cyberpunk 2077 – samuraju, masz świetne RPG do ogrania
- Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju
- Cyberpunk 2077 – poradnik do gry