autor: Michał Zegar
Survival w Night City; mod do Cyberpunka 2077 wprowadza głód i zmęczenie
Modyfikacja Live in Night City do Cyberpunka 2077 jeszcze bardziej pogłębia imersję gry. Wprowadza ona do rozgrywki aspekt głodu, pragnienia oraz zmęczenia, które znacząco odbijają się na sprawności V.
- Mod do Cyberpunka 2077 o nazwie Live in Night City wprowadza do rozgrywki trzy czynniki: głód, pragnienie oraz zmęczenie.
- Zaniedbanie tych potrzeb poskutkuje obniżeniem sprawności V.
- Twórca modyfikacji planuje rozszerzenie jej w przyszłości.
„W 2077 uznali moje miasto za najgorsze do życia w Ameryce. Główne problemy? Gigantyczna skala przestępczości i ubóstwo większe niż gdziekolwiek indziej. Nie da się ukryć, to prawda. A jednak wszyscy chcą tu mieszkać”. Te słowa V otwierają słynny zwiastun rodzimego Cyberpunka 2077 zaprezentowany na E3 w 2018 roku.
Można z nich wywnioskować, że przetrwanie na ulicach Night City to prawdziwe wyzwanie, godne Beara Gryllsa. Oczywiście twórcy gry celowali w jak największą grupę odbiorców, zatem o dokładnej symulacji przetrwania w cyberpunkowej betonowej dżungli nigdy nie było mowy. Jednak „ograniczenie” to nie dotyczy moderów, którzy wzięli się i za ten aspekt rozgrywki.
Tak oto powstał mod Live in Night City. Modyfikacja stara się jeszcze bardziej „zwiększyć imersję” poprzez wprowadzenie trzech czynników: głodu, pragnienia oraz zmęczenia. Domyślnie zaniedbanie ich nie zaowocuje śmiercią protagonisty/protagonistki, ale zdecydowanie obniży jego/jej sprawność.
Jedzenie oraz napoje obniżą poziom głodu i pragnienia V, a wizyta w naszym apartamencie na krótką drzemkę – bądź wypoczynek na sofie – zniwelują status zmęczenia. Ustawienia modyfikacji możemy w dowolnym momencie zmienić w menu gry, w tym dostosować powiadomienia dotyczące potrzeb V. Projekt wspiera na ten moment języki angielski, francuski oraz niemiecki. Jego twórca zapowiedział, że kolejne lokalizacje pojawią się już niebawem (GitHub).
Moder stojący za Live in Night City planuje w przyszłości zupełnie przeplanować HUD, a także zaimplementować opcję sprawiającą, że V umrze po dostatecznym zaniedbaniu swoich potrzeb. Dodatkowo zamierza wprowadzić zarządzanie higieną postaci oraz bardziej skomplikowany system metabolizmu.
Może Cię zainteresować:
- Elementy Wiedźmina 3, które nie sprawdziły się w Cyberpunku 2077
- Naprawiając Cyberpunka 2077 „Redzi” powinni wzorować się na No Man's Sky
- Czy cyberpunk jest możliwy? Kopiowanie umysłu to trudna sprawa
Twórca modyfikacji dąży także do zaprogramowania korelacji wprowadzonych potrzeb z niektórymi czynnościami V – jak sprint bądź seks – oraz jego/jej wszczepami. Niewykluczone, iż zwiększy również nacisk na aspekt mieszkalnictwa, choćby poprzez wdrożenie opcji craftingu wyłącznie w mieszkaniu postaci. Trzeba przyznać, że modyfikacja prezentuje się naprawdę interesująco. Chętni mogą ją pobrać ze strony Nexus Mods.
- Recenzja gry Cyberpunk 2077 - samuraju, masz świetne RPG do ogrania
- Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
- Cyberpunk 2077 – strona oficjalna