Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 września 2022, 09:40

autor: Adrian Werner

Cyberpunk 2077 bez Nowej Gry Plus; wiemy, dlaczego zabrakło tego trybu

Jeden z deweloperów ze studia CD Projekt RED wytłumaczył, dlaczego w Cyberpunku 2077 nie ma trybu Nowej Gry Plus.

Jednym z elementów, o które od premiery proszą fani Cyberpunka 2077, jest tryb Nowej Gry Plus, pozwalający na ponowne przejście kampanii bez utraty ulepszeń postaci. Wczoraj zadebiutował patch 1.6 i nadzieje osób liczących na dodanie tego trybu zostały ponownie zawiedzione. Na Twitterze Miles Tost, czyli projektant poziomów zatrudniony w studiu CD Projekt RED, wytłumaczył, dlaczego zespół nie przygotował do tej pory opcji zabawy w NG+.

  1. Według Tosta opracowanie trybu Nowej Gry Plus byłoby bardzo trudne.
  2. Konieczne byłoby zrebalansowanie całej kampanii i masa testów.
  3. Wiele elementów w grze, zarówno w dialogach, jak i rozgrywce, opiera się na testach umiejętności i większość z nich trzeba byłoby przerobić, a przy okazji wziąć pod uwagę zmiany w atrybutach i perkach.
  4. Do tego problemem byłoby posiadanie przez graczy zaawansowanych cyberwszczepów i najlepszych pojazdów w początkowych fragmentach kampanii. Przykładowo możliwość wykonania podwójnych skoków mogłaby sporo namieszać we wczesnych etapach przygody, pozwalając nam dostać się tam, gdzie nie powinniśmy. Wiele ze scenek wymagałoby także przeróbek – np. pierwsza operacja.
  5. Wszystko to sprawia, że stworzenie trybu Nowej Gry Plus wymagałoby masy pracy. Twórcy musieliby przejrzeć większość elementów gry i dokonać wielu poprawek.
  6. Miles Tost przyznaje, że studio wie, iż gracze chcą trybu NG+, i możliwe, że w przyszłości zostanie on dodany, ale na razie nie jest w stanie niczego obiecać w tej kwestii.

Tłumaczenia Tosta mają sens. Cyberpunk 2077 to ogromna gra, z masą wyborów, lokacji oraz ulepszeń – zarówno statystyk, jak i cyberwszczepów, więc dodanie Nowej Gry Plus nie byłoby łatwym zadaniem. Oczywiście to nie znaczy, że wprowadzenie tej opcji nie miałoby sensu, ale nietrudno zrozumieć dlaczego twórcy na razie się na to nie zdecydowali. CP2077 zadebiutowało w fatalnym stanie technicznym i naprawianie gry (co jeszcze nie dobiegło końca) musi mieć priorytet nad wprowadzeniem NG+.

Przypomnijmy, że patch 1.6 nie był jedyną atrakcją wczorajszego wieczoru. Studio CD Projekt RED zapowiedziało również dodatek Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Wypuszczono też narzędzie REDmod, ułatwiające instalowanie modyfikacji.

  1. Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju (recenzja wersji na PlayStation 4)
  2. Recenzja gry Cyberpunk 2077 – samuraju, masz świetne RPG do ogrania (wersja PC)
  3. Cyberpunk 2077 – poradnik do gry
  4. Cyberpunk 2077 – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej