autor: Szymon Liebert
Co w Blizzardzie piszczy? - część 11
Czas prezentów, czyli Święta Bożego Narodzenia, już za kilkadziesiąt godzin. Co chciałby zobaczyć pod choinką gracz? Wielu z nas wybrałoby jedną z nowych gier Blizzarda, na które jednak trzeba czekać bardzo długo. Dlatego też powracamy z cyklem wiadomości zawierających nowinki o trzech niezwykle gorących tytułach: StarCrafta II, Diablo III oraz World of Warcraft.
Czas prezentów, czyli Święta Bożego Narodzenia, już za kilkadziesiąt godzin. Co chciałby zobaczyć pod choinką gracz? Wielu z nas wybrałoby jedną z nowych gier Blizzarda, na które jednak trzeba czekać bardzo długo. Dlatego też powracamy z cyklem wiadomości zawierających nowinki o trzech niezwykle gorących tytułach: StarCrafta II, Diablo III oraz World of Warcraft.
Na początku warto wspomnieć, że firma Blizzard uruchomiła konta na Facebooku dla najważniejszych marek: Warcrafta, Diablo i StarCrafta. Zapewne będą one często aktualizowane, dostarczając nowych wieści. Najwięcej fanów na łamach serwisu zebrał na razie Warcraft (prawie 90 tysięcy ludzi), który wyprzedził Diablo (31 tysięcy) i StarCrafta (23 tysiące).
StarCraft II
Blizzard pokazał kolejną odsłonę sagi o Terranach, Protossach i Zergach na koreańskich targach G-Star 2009, co zaowocowało kilkoma zdjęciami z imprezy dostępnymi na oficjalnej stronie gry oraz nowymi filmami przedstawiającymi rozgrywkę i pojedynki między zawodnikami.
Większość filmów pojawiło się w serwisie YouTube i zostało nakręconych kamerą ręczną podczas publicznych prezentacji, więc należy spodziewać się niskiej jakości obrazu i dźwięku oraz koreańskich, podekscytowanych spikerów komentujących wydarzenia na bieżąco.
Kolejnymi bardziej wizualnymi materiałami ze StarCrafta II są nowe obrazki, publikowane regularnie na łamach kanału Twitter gry. Ostatnie fotki obrazowały walkę Protossów z Zergami i jednostkę Nullifier w akcji, przerażającego Brutaliska oraz wygląd budynków i… drzew.
Oczywiście nie samymi zdjęciami, obrazkami i filmami człowiek żyje. W ostatnich dniach w sieci pokazało się kilka ciekawych wywiadów z twórcami StarCrafta II.
Rozmowę z Dustinem Browderem, głównym designerem gry, opublikował Team Liquid, który dowiedział się, że twórcy skupiają się na podstawowej wersji tytułu, chociaż nie odrzucają niezrealizowanych pomysłów. Część z nich może zostanie wykorzystana w przyszłych dodatkach. Autor zapytany o oczekiwaną betę zgrabnie udzielił wymijającej odpowiedzi.
Kolejny wywiad, tym razem pochodzący z targów IgroMir 2009, został opublikowany na stronie Blizzarda. Chris Sigaty, producent gry, powiedział w nim, że będzie ona chodziła na sprzęcie różnej klasy dzięki licznym opcjom graficznym. Mimo tego, będą potrzebne: karta obsługująca technologię Pixel Shader co najmniej w wersji 2.0 oraz 1 GB pamięci operacyjnej.
Sigaty dodatkowo wyjaśnił, że gra zostanie zintegrowana z nowym Battle.netem, a więc wykorzysta osiągnięcia, system komunikacji między grami Blizzarda i wiele innych, zaawansowanych nowości. Na łamach odświeżonego serwisu pojawią się ligi, rankingi i ciekawostki dla indywidualnych graczy i mniejszych grup (np. możliwość grania ze znajomymi).
Zestaw pytań fanów i odpowiedzi na temat gry pojawił się na łamach StarCraft II Source. Dowiedzieliśmy się, że twórcy nie tworzą już dodatkowych jednostek do gry, aby nie przedobrzyć. Zgodnie ze słowami autorów w kampanii znajdzie się kilka momentów, w których będziemy musieli wybrać konkretną ścieżkę, chociaż będzie można wrócić i sprawdzić inne warianty.
Wyjaśniono kilka bardziej technicznych kwestii. W rozgrywce sieciowej sprzymierzeńcy będą mogli wysyłać sobie surowce, chociaż nie na samym początku zabawy (aby uniknąć nadużyć). Ponadto, twórcy przykładają starań aby powtórki z gier były kompatybilne z kolejnymi wersjami produkcji, która przecież będzie zapewne dość często uaktualniana po premierze.
A kiedy sama premiera StarCrafta II? Tego jeszcze nie wiemy, ale ostatnio pojawił się mały znak, że być może beta rozpocznie się niedługo. Chodzi o uruchomienie strony pomocy technicznej dotyczącej gry – na razie działa tylko serwis obsługujący Stany Zjednoczone, na którym opublikowano między innymi nowy FAQ odnośnie zapisów na testy tytułu.
Jeden z graczy SK Gaming doniósł natomiast, że otrzymał zaproszenie do zamkniętej bety StarCrafta, co jednak nie zostało potwierdzone przez producentów. Czyżby kolejny „żart”?
Uniwersum StarCrafta to nie tylko gry, ale i komiksy. Pierwszy numer nowej serii StarCraft: Ghost Academy został zaprezentowany w serwisie StarCraft Wire i zwiastunie (YouTube). W obrazkowej produkcji poznamy kulisy szkolenia jednostek Ghost, obserwowane z perspektywy kobiety imieniem Nova. Nie wiemy jeszcze jak będzie z dostępnością komiksów w Polsce.
Diablo III
Co nowego w świecie Diablo III? Na oficjalnym forum trwa dyskusja o runach, które wykorzystamy do ulepszenia naszych umiejętności. Bashiok, przedstawiciel firmy Blizzard, odpowiedział na krytykę systemu, wyjaśniając wiele kwestii. Wiemy więc, że w grze pojawi się więcej niż 5 typów takich przedmiotów i będą one modyfikowały czary w znacznym stopniu.
Bashiok dodatkowo wyjaśnił, że system wypadania przedmiotów jest losowy, więc poszukiwanie konkretnej runy trochę nam zajmie. Według zapewnień autora, nawet niskopoziomowe modyfikatory będą wypadały rzadko, zyskując tym samym na znaczeniu. Pomysł zapowiada się więc całkiem ciekawie i na pewno gracze podejdą do niego w twórczy sposób.
Bohaterem tego odcinka przeglądu newsów na temat gier Blizzarda jest zdecydowanie Bashiok. Przedstawiciel firmy opowiedział o mini-bossach, czyli tzw. championach, przytaczając historię barbarzyńcy walczącego z lodowym szkieletem-magiem wyposażonym w czar teleportacji. Mag spowalniał osiłka i cały czas trzymał go na dystans, przez co walka była wyzwaniem.
Powyższe zróżnicowanie rzadkich potworów i championów jest losowe, więc podczas gry trafimy na różne tego typu przeszkody. Jedną z umiejętności, którą otrzymają przeciwnicy jest moc wampiryczna, wysysająca życie z chowańców. Bashiok poleca skontrować to zagranie umiejętnością Sacrafice Witch Doctora, wysadzającą w powietrze przyzwanego psa.
To nie koniec informacji z tego samego źródła. Nieśmiertelny Bashiok ujawnił, że twórcy myśleli o wprowadzeniu do gry modyfikacji interfejsu, ale zrezygnowali z tego pomysłu. Być może jednak pojawią się pewne, czysto wizualne ustawienia UI. Autor zapewnił dodatkowo, że nawet „pustynny” rozdział w Diablo III będzie zróżnicowany, więc nie będziemy oglądać tylko piasku i wydm.
Szczególnie ciekawą informacją jest fakt, że w pewnym stopniu w grze pojawi się cykl dnia i nocy. Jak zaznaczył Bashiok, nie będzie to klasyczna wersja rozwiązania, ale raczej zmiany doby uzależnione od postępów w zabawie. Pozwoli to graczom odczuwać przemijający czas i jednocześnie umożliwi większą kontrolę nad wyglądem oraz jakością lokacji.
Warto dodać, że wkrótce aktualizacji doczeka się Diablo II. Testowa wersja patcha 1.13 została dość niespodziewanie wypuszczona przez firmę Blizzard. Beta modyfikacji zakończy się w nieokreślonej jeszcze przyszłości. Z opisu patcha wiemy, że wprowadzi on możliwość rekonfiguracji postaci oraz zasiedli znane obszary tajemniczymi bossami Diablo.
World of Warcraft
Gracze prawdopodobnie najpopularniejszej gry MMO na świecie doczekali się w końcu patcha 3.3.0, który rozpoczyna wielki finał dodatku Wrath of the Lich King, prowadząc do ostatecznej walki z Arthasem. Szybko okazało się jednak, że z Lich Kingiem spotkamy się dopiero za jakiś czas – obecnie uczestnicy zabawy mogą walczyć z czterema bossami w cytadeli Icecrown.
Jedną z nowości w patchu jest tzw. Dungeon Finder, czyli system wyszukiwania grup, który został dokładniej opisany na forum gry. Rozwiązanie łączy postacie z różnych serwerów i pozwala szybciej zebrać odpowiednie grupy. Po zakończeniu instancji poszczególni gracze oczywiście wracają na swoje serwery i nie mają możliwości wymiany zdobytych przedmiotów.
Patch 3.3 to także wiele pomniejszych dodatków, jak np. nowa broń Quel’Delar, którą otrzymamy za wykonanie zadań rozpoczynających się od znalezienia Battered Hilt. Twórcy zwiększyli szansę na otrzymanie przedmiotu – należy szukać go w wersjach heroic trzech części Icecrown Citadel: The Frozen Halls (więcej szczegółów na Wowhead.com).
To naturalnie nie koniec nowości i modyfikacji – wszystkie wymieniono na oficjalnej stronie produkcji. Duża aktualizacja doczekała się już małej poprawki (3.3.0a). Co dalej w świecie Azeroth? Czekamy na następne patche, które umożliwią walkę z Lich Kingiem i poprowadzą dalej fabułę, zmierzającą do następnego rozszerzenia gry, czyli groźnie brzmiącego Cataclysm.
Oprócz tego nie można zapomnieć o Winter Veil, czyli kolejnych obchodach Świąt Bożego Narodzenia, które rozpoczęły się w Azeroth. Impreza trwa od 15 grudnia do 2 stycznia przyszłego roku i ma miejsce w głównych miastach. Oczywiście wiele budowli zostało ozdobionych dekoracjami – w tym także jemiołą, pod którą, jak wiemy, należy się pocałować (komenda /kiss).
W miastach Ironforge i Orgrimmar pojawił się Dziadek Mróz (Greatfather Winter), który czeka na graczy z ciasteczkami i mlekiem. Smokywood Pastures poszukuje zaginionej dostawy świątecznych akcesoriów, przechwyconych przez Abominable Greencha. Gracze mogą też pomóc szukać renifera, odwiedzić sklepy goblinów, walczyć na śnieżki i zmierzyć się ze specjalnymi bossami.
Oczywiście z okazji Świąt życzymy wszystkim czytelnikom zdrowia, szczęścia, pomyślności oraz dostania się na zamknięte testy StarCrafta II, rychłego nadejścia Diablo III i licznych sukcesów w starciu z pomiotami Lich Kinga.