Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 września 2024, 14:15

Co powinniście wiedzieć o Assassin's Creed: Shadows jako konsumenci. Najważniejsze informacje w pigułce

Zakup AC: Shadows, jak w przypadku wielu innych gier AAA, nie jest prostą kwestią. Rozpoczynamy cykl informacyjny, który ma w szybki i jasny sposób przedstawić, ile Was to wszystko może kosztować oraz jakie techniki stosuje wydawca w danym przypadku, aby zwiększyć swoje zyski.

Źródło fot. Ubisoft
i

Assassin's Creed: Shadows to jedna z największych premier 2024 roku i „najbardziej ambitna odsłona serii”. Podobnie jak w przypadku innych gier AAA, mamy tu do czynienia z produktem wydawanym w kilkunastu edycjach, którego zakup może być wręcz polem minowym dla konsumenta. W poniższym tekście przyjrzymy się, ile to wszystko może Was kosztować, co dostajecie i jak zagrać najtaniej. Przypominamy również, iż gra zadebiutuje 15 listopada tego roku na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

  1. Po 40 minutach z Assassin’s Creed Shadows - gra zaskakuje brutalnością, a dwoje protagonistów faktycznie ma sens

UWAGA: Tekst będziemy aktualizować w miarę pojawiania się nowych informacji.

Czy można zagrać w Assassin's Creed: Shadows przed premierą?

Tak – 3 dni wcześniej, czyli od 12 listopada 2024 r. AC: Shadows oferuje dostęp przedpremierowy na wszystkich platformach w przypadku zakupu Gold Edition (439,90 zł) lub Ultimate Edition (539,90 zł). Również posiadacze abonamentu Ubisoft+ Premium będą mogli zagrać wcześniej.

Czy gra oferuje season pass?

Tak, kupując już Gold Edition za 439,90 zł, otrzymujecie przepustkę sezonową, która uwzględnia dodatkową misję oraz dwa nadchodzące dodatki.

Jak najtaniej zagrać na premierę?

W Assassin's Creed: Shadows na premierę będzie można zagrać w ramach abonamentu Ubisoft+ Premium, dostępnego na PC oraz konsolach Xbox. Jego miesięczny koszt wynosi 74,90 zł. Wersja dostępna w abonamencie to Ultimate Edition, co oznacza, że zabawę będzie można rozpocząć 12 listopada.

Jaka jest najdroższa edycja i co zawiera (poza kolekcjonerką)?

Najdroższa wersja to Ultimate Edition kosztująca 539,90 zł. Zapewnia przepustkę sezonową, dostęp do gry 3 dni przed premierą, bonusowy quest w ramach preorderu oraz Ultimate Pack. Ten ostatni zawiera:

  1. pakiet postaci Sekiryu, w którego skład wchodzą zestawy broni i zbroi dla Naoe i Yasuke, Bestię Sekiryu oraz bibelot Smoczy Ząb;
  2. pakiet kryjówki Sekiryu, zawierający cztery unikalne ozdoby do personalizacji kryjówki;
  3. pięć punktów umiejętności;
  4. filtr czerwonego smoka w trybie fotograficznym.

Czy gra oferuje dodatkową treść w zamian za preorder?

Tak, w przypadku zakupu gry w przedsprzedaży otrzymujemy misję o nazwie „Thrown to the Dogs”.

Czy gra dostępna jest na Steamie?

Nie na premierę. Ostatnie gry Ubisoftu pojawiły się na Steamie po siedmiu lub więcej miesiącach.

Czy gra posiada zabezpieczenia antypirackie?

Tak, w AC: Shadows zaimplementowane zostanie zabezpieczenie Denuvo.

Czy dostępne będą funkcje crossplay i cross save?

Tego również nie wiadomo, jednak poprzednia odsłona serii – AC: Mirage – wspierała funkcję cross-progression, więc niewykluczone, iż tak samo będzie w przypadku Shadows.

W jakim stopniu gra wymaga połączenia z internetem?

Nie, tytuł wymaga dostępu do sieci jedynie w trakcie instalacji. Sama rozgrywka będzie mogła toczyć się offline.

Kiedy można spodziewać się pierwszej obniżki ceny gry?

Nawet miesiąc po premierze. AC: Valhalla zostało przecenione o 86 zł w Ubisoft Store 17 grudnia 2020 roku, czyli miesiąc po debiucie gry.

Czy znane są minimalne wymagania sprzętowe?

Nie, póki co (stan na 3 września 2024 r.) Ubisoft nie podał jeszcze wymagań sprzętowych, a wszelkie infomacje w sieci na ten temat to jedynie spekulacje.

Najważniejsze odnośniki dotyczące AC: Shadows, tu także zakupicie grę:

  1. Ubisoft Store
  2. Ubisoft+
  3. PlayStation Store
  4. Microsoft Store
  5. Oficjalna strona gry

Zastanawiacie się nad zakupem AC: Shadows? Jeżeli tak, dajcie znać, jakie informacje są dla Was istotne w tej sytuacji. Uwzględnimy je w aktualizacji oraz tekstach dotyczących przyszłych gier.

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej