Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lutego 2024, 13:30

Twórcy Cities: Skylines 2: „Nie żałujemy wydania gry”. Gracze odpowiadają negatywnymi recenzjami

Szefowa Colossal Studio chyba dolała oliwy do ognia. Efekt: wysyp negatywnych opinii na temat Cities: Skylines 2 na Steam.

Źródło fot. Colossal Order / Paradox Interactive.
i

Problematyczna premiera gry nie musi oznaczać jej porażki – o ile twórcy dołożą starań, by usunąć niedoróbki i wynagrodzić graczy za użeranie się z nimi. Niestety na razie nie zapowiada się, by Cities Skylines 2 miało odzyskać zaufanie graczy. Zwłaszcza po ostatnim wpisie twórców, który opublikowali na Steamie oraz oficjalnym forum Paradox Interactive.

Cities: Skylines 2 wciąż w przebudowie

W teorii odbiór drugiego Cities: Skylines wyraźnie się poprawił od premiery. Owszem, 58% pozytywnych opinii na Steamie nie jest powodem do dumy. Niemniej to wciąż spora poprawa od października.

Jest tylko jedno „ale”: jeśli spojrzeć na recenzje z ostatnich 30 dni, tylko 36% graczy chwali CS 2. W zasadzie przez cały czas gra otrzymywała więcej negatywnych opinii, lecz rzut oka na Steama pokazuje, że „bombardowanie” nasiliło się 20 lutego. Tylko tego dnia grę skrytykowało 99 użytkowników platformy.

Skąd ten wybuch niezadowolenia? Od 15 stycznia studio Colossal Order wznowiło serię dzienników deweloperskich, w których omawia różne kwestie związane z grą. Najnowszy wpis pojawił się 19 lutego i w teorii dotyczy systemów związanych z symulacją obywateli, edukacji i transportu publicznego.

Fani przyjęli tekst chłodno, nie tyle z powodu jego treści, co raczej tego, czego w nim zabrakło. Od premiery CS 2 wkrótce miną 4 miesiące, a stan gry dalej pozostawia wiele do życzenia. Tymczasem ostatnie „słowo tygodnia” nie mówi za wiele na temat planów naprawy gry lub uwag społeczności. Według fanów to głównie „wskazówki”, które powinny znaleźć się w grze, a i reszta wpisu „jest bezużyteczna”.

Niby nie powinno to dziwić, bo deweloper zapowiadał, że aktualizacja z 1 lutego będzie ostatnim „samodzielnym patchem”. Tyle że nawet po nim CS 2 nie sposób uznać za grę naprawioną w zadowalającym stopniu.

„Nie żałujemy premiery”

Niemniej to samo można było powiedzieć tydzień temu. Co więc wyjątkowo zirytowało graczy w tym tygodniu? Wyjaśnieniem może być odpowiedź Mariiny Hallikainen na jeden z komentarzy. Szefowa studia Colossal Order napisała, że zespół przeprosił już za rozczarowanie graczy premierą CS 2, ale „nie żałuje wydania gry” i twórcy są „dumni, iż udało im się przezwyciężyć wiele problemów w trakcie prac nad nią”.

Poza tym wpis Hallikainen odniósł się do wielu uwag internautów (Finka zapewnia m.in. o trwających pracach nad zwiększeniem poziomu trudności i wpływu decyzji gracza). Jednakże część osób zbyt mocno zirytowało powyższe sformułowanie, a także to, że studio odniosło się do uwag graczy dopiero w odpowiedzi Hallikainen, a nie w oficjalnym komunikacie (via Reddit / Steam / oficjalne forum Paradoxu).

Zapewne temu zawdzięczamy prawie sto negatywnych recenzji jednego dnia. Jeśli ten trend się utrzyma, oceny Cities: Skylines 2 z ostatnich 30 dni wkrótce spadną do haniebnego poziomu „przeważająco negatywnych” opinii. A nic nie zapowiada, by twórcy spieszyli się z naprawą gry.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej