autor: Łukasz Malik
Cierpienia konsolowego Wiedźmina
Znamy finał pojawiających się od początku tygodnia informacji o problemach z produkcją gry Wiedźmin: Powrót Białego Wilka.
Znamy smutny finał pojawiających się od początku tygodnia informacji o problemach z konsolową wersją Wiedźmina. Prace nad grą zostały czasowo wstrzymane. Zapewne już niedługo poznamy oficjalne stanowisko CD Projektu i Atari, czy produkcja zostanie całkowicie zarzucona, czy zostanie dokończona przez inną firmę. Jedno jest pewne, francuski deweloper Widescreen Games żegna się z projektem.
Poniżej skondensowany przebieg informacji, które docierały do nas od poniedziałku.
27.04.09, poniedziałek – Polygamia.pl, powołując się na własne źródła, podaje informację o skasowaniu gry Wiedźmin: Powrót Białego Wilka. CD Projekt wstrzymuje się z oficjalnym komentarzem.
28.04.09, wtorek – serwis GameBanshee, powołując się na własne źródła, potwierdził tę wiadomość.
29.04.09, środa – francuski oddział Eurogamera oraz serwis Jeuxvideo donoszą, że produkcja konsolowego Wiedźmina została wstrzymana, gdyż CD Projekt nie wywiązał się z płatności firmie Widescreen Games, odpowiedzialnej za produkcję gry.
29.04.09, środa – w serwisie VG247 pojawił się komentarz prezesa grupy CD Projekt, Michała Kicińskiego, który potwierdził wstrzymanie prac nad grą. Podkreślił także, że płatności dla firmy Widescreen Games były wykonywane planowo, zgodnie z planem produkcyjnym, jednak francuska firma nie dotrzymywała zakładanych terminów.
29.04.09, środa – w blogu Polygamia.pl pojawia się ekskluzywny wywiad z Michałem Kicińskim. Dowiadujemy się z niego, że prace nad grą zostały czasowo wstrzymane, w tej chwili CDP wraz z Atari szukają wyjścia z sytuacji. Ponadto dowiadujemy się, że już wkrótce zostanie oficjalnie ogłoszony projekt roboczo zwany Wiedźminem 2. Michał Kiciński odniósł się także do pojawiających się w sieci informacji o problemach CD Projektu (zwolnienia, sprzedaż gram.pl, utrata dystrybucji gier Capcomu).
Chcieliśmy w tym miejscu przeprosić redaktorów i czytelników bloga Polygamia.pl za zaistniałą sytuację na naszym Forum Dyskusyjnym. Czasem w ferworze dyskusji padają słowa, które nigdy nie powinny paść. Pragniemy zaznaczyć, że nie były one oficjalnym ani prywatnym stanowiskiem redakcji GRY-OnLine i jej pracowników.
redaktor naczelny
Łukasz „Verminus” Malik