Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 października 2024, 09:48

Chernobylite 2 zaoferuje 20 razy większy świat od jedynki i będzie od niej 2-3 razy dłuższe. Twórcy postapokaliptycznego RPG akcji celują w jesień 2025 roku

Twórca gry Chernobylite 2 ujawnił nowe szczegóły dotyczące produkcji. Gra zaoferuje wiele zmian względem części pierwszej, a największą ma być główny widok TPP.

Źródło fot. The Farm 51
i

Chernobylite 2: Exclusion Zone zostało zapowiedziane w sierpniu tego roku, a nieco ponad tydzień temu otrzymaliśmy pierwszy zwiastun z fragmentami gameplayu. Teraz współzałożyciel polskiego The Farm 51, Maciej Pazdur, udzielił wywiadu serwisowi Wccftech, w którym rzucił nieco więcej światła na nadchodzącą produkcję.

Zmiany względem jedynki

Twórca przyznał, że pierwsza część nie była do końca taką grą, jaką zespół wyobrażał sobie od początku, ze względu na chociażby ograniczony budżet czy technologię. Inaczej ma być w przypadku Chernobylite 2, które ma już gotowe solidne podstawy i sprawdzony świat, a całość powstanie w oparciu o silnik Unreal Engine 5.

Mieliśmy nawet wewnętrzny żart: nazwaliśmy drugą grę ChernobyFull. To pokazuje, jak bardzo chcieliśmy, aby ta gra była pełnym, najwyższej klasy doświadczeniem, które chcieliśmy stworzyć od podstaw.

Nikogo nie zdziwi chyba fakt, że „dwójka” będzie znacznie bardziej rozbudowanym produktem. Pazdur mówi o 20-krotnie większym, otwartym świecie, wypełnionym liczniejszymi postaciami, broniami, gadżetami, mechanikami czy wrogami. W związku z tym przejście całej gry zajmie 2-3 razy więcej czasu, gdzie ukończenie wątku głównego „jedynki” wymaga poświęcenia około 14 godzin (via HowLongToBeat).

Pojawią się także frakcje z ich przedstawicielami, które zarządzają poszczególnymi strefami. Będziemy mogli z nimi współpracować, dzięki czemu zyskamy specjalne umiejętności. Same systemy związane z atrybutami i zdolnościami mają być natomiast zbliżone do tego, co znamy z gier RPG.

Widok TPP

Zdaniem Pazdura największą zmianą ma być widok TPP, który stanie się tym domyślnym. Celem ma być nadanie grze charakteru RPG, ale również oddzielenie jej od produkcji takich jak Metro czy S.T.A.L.K.E.R. Ponadto rozszerzona zostanie walka wręcz, co lepiej współgra z nową perspektywą. Warto jednak zaznaczyć, że w trakcie eksploracji nadal dostępny będzie opcjonalny tryb FPP. Twórca zdaje sobie również sprawę, że może tą zmianą rozczarować niektórych graczy.

Mamy nadzieję, że gracze nam wybaczą, ponieważ przetestowaliśmy to [widok TPP – dop. red.] zarówno z obecnymi, jak i nowymi fanami. Nawet Ci obecni powiedzieli, że ten nowy system działa o wiele lepiej. Strzelanie w trybie FPP w Chernobylite było po prostu przeciętne. Wiedzieliśmy i słyszeliśmy o tym. Walka w widoku TPP faktycznie działa w naszej grze lepiej.

Tryb kooperacji

Wiemy już, że Chernobylite 2 zaoferuje tryb kooperacji, w którym wspólnie ze znajomymi będziemy mogli przechodzić grę. Pazdur dodał jednak, że znajdziemy w niej również specjalnych bossów oraz lokacje, które mogą stanowić spore wyzwanie i lepiej będzie nie zbliżać się do nich w pojedynkę.

{cytat}Nie chcę zdradzać zbyt wiele, ale tak, na przykład z niektórymi bossami lepiej byłoby walczyć z pomocą przyjaciół. Są też specjalne lokacje. Nie pokazałem wam tego zbyt wiele na razie, ale mamy też lochy, a nawet ogromne wieże.{cytat}

Data premiery

Na koniec wywiadu Pazdur potwierdził, że Chernobylite 2 wydane zostanie w przyszłym roku i doprecyzował, że stanie się to prawdopodobnie w sierpniu lub wrześniu. Nie jest to jednak pewny termin, gdyż zależy od wielu czynników. Twórca wspomniał np. o premierze w early accessie czy późniejszym wydaniu wersji konsolowej (PS5, XSX/S) od PC. Zaznaczył jednak, że obu tych rzeczy wolałby uniknąć.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej