Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 grudnia 2020, 11:37

autor: Bartosz Świątek

CDPR: część problemów Cyberpunk 2077 została już wyeliminowana

Według Fabiana Mario Döhla – dewelopera pracującego w studiu CD Projekt RED – premierowa łatka wyeliminuje sporą część problemów gry Cyberpunk 2077. Różnica ma być szczególnie duża w przypadku konsol. Twórca zdradził też, skąd najprawdopodobniej bierze się część glitchów, na które natrafili recenzenci.

W SKRÓCIE:

  1. jeden z deweloperów CDPR przekonuje, że łatka udostępniona recenzentom, a także nadchodzący patch do Cyberpunka 2077, rozwiązują dużą część problemów gry;
  2. niektóre glitche mają być spowodowane przez system streamowania zasobów, który nie radzi sobie najlepiej, gdy ustawienia gry przekraczają możliwości danego komputera;
  3. na konsolach aktualizacja ma przemienić grę nie do poznania.

Jeden z deweloperów ze studia CD Projekt RED – Fabian Mario Döhla – zapewnił na Twitterze, że duża część problemów, na które natrafili recenzenci Cyberpunka 2077 (mowa o takich rzeczach, jak glitche czy spadki płynności animacji), została już wyeliminowana, zaś kolejne naprawi nadchodzący patch premierowy.

CDPR: część problemów Cyberpunk 2077 została już wyeliminowana - ilustracja #1
Tweety Fabiana Mario Döhla o pierwszym patchu – 1/3.

Nie – sporo problemów, na które natrafili (i które zgłosili) recenzenci została już naprawiona, kolejne poprawki są częścią aktualizacji – stwierdził deweloper, odpowiadając na zadane przez kilku użytkowników pytanie o to, czy opublikowane recenzje gry bazują na wersji z premierowym patchem.

Zdaniem dewelopera część glitchów jest spowodowana przez problemy ze streamowaniem zawartości, do których dochodzi, gdy ustawienia nieco przekraczają możliwości komputera.

CDPR: część problemów Cyberpunk 2077 została już wyeliminowana - ilustracja #2
Tweety Fabiana Mario Döhla o pierwszym patchu – 2/3.

Jak to, Fabian? Wszyscy recenzenci mówili, że jest wiele problemów, w tym szczególnie z wydajnością z RTX, nawet po piątkowym day 0 patchu? Chyba, że macie w planach jeszcze jedną łatkę – pyta użytkownik.

Te problemy mieliśmy również w Niemczech. Jest to głównie kwestia streamingu – gdy ustawienia są zbyt wysokie dla twojej konfiguracji, gra nie jest w stanie przesyłać strumieniowo treści i pewnych rzeczy zaczyna brakować (animacji, audio, lipsyncu, obiektów). Po dostosowaniu ustawień gra działa o wieeeele płynniej – odpowiedział deweloper.

Pracownik polskiego studia stwierdził również, że w przypadku konsol nadchodząca aktualizacja sprawi, że Cyberpunk 2077 stanie się „inną grą”.

CDPR: część problemów Cyberpunk 2077 została już wyeliminowana - ilustracja #3
Tweety Fabiana Mario Döhla o pierwszym patchu – 3/3.

Gram na (Xboksie – przyp. red.) One X I niektórzy mówią, że po tej aktualizacji to będzie inna gra pod względem stabilności i wiele widocznych problemów jest winą starego buildu? – pyta jeden z graczy na Twitterze.

Tak, to inna gra po zainstalowaniu konsolowej łatki – przekonuje Fabian Mario Döhla.

Warto pamiętać, że zapewnienia Fabiana Mario Döhla mogą być nieco przerysowane – rodzimej firmie z oczywistych względów zależy na tym, by przedstawiać swoje dzieło w jak najlepszym świetle. Pozostaje nam jedynie mieć nadzieję, że premierowa łatka faktycznie mocno poprawi stan gry, szczególnie że bugi są w zasadzie jedynym poważnym zastrzeżeniem, które powtarza się w większości recenzji Cyberpunka 2077 (również w naszej).

  1. Recenzja gry Cyberpunk 2077 - samuraju, masz świetne RPG do ogrania
  2. Grałem 4 godziny w Cyberpunka 2077 – to świetna gra, ale…
  3. Słyszałem Cyberpunka 2077 po polsku… i chyba będę grał w angielską wersję
  4. Wszystko o Cyberpunk 2077
  5. Cyberpunk 2077 - strona oficjalna