autor: Bartosz Świątek
CDPR: część problemów Cyberpunk 2077 została już wyeliminowana
Według Fabiana Mario Döhla – dewelopera pracującego w studiu CD Projekt RED – premierowa łatka wyeliminuje sporą część problemów gry Cyberpunk 2077. Różnica ma być szczególnie duża w przypadku konsol. Twórca zdradził też, skąd najprawdopodobniej bierze się część glitchów, na które natrafili recenzenci.

W SKRÓCIE:
- jeden z deweloperów CDPR przekonuje, że łatka udostępniona recenzentom, a także nadchodzący patch do Cyberpunka 2077, rozwiązują dużą część problemów gry;
- niektóre glitche mają być spowodowane przez system streamowania zasobów, który nie radzi sobie najlepiej, gdy ustawienia gry przekraczają możliwości danego komputera;
- na konsolach aktualizacja ma przemienić grę nie do poznania.
Jeden z deweloperów ze studia CD Projekt RED – Fabian Mario Döhla – zapewnił na Twitterze, że duża część problemów, na które natrafili recenzenci Cyberpunka 2077 (mowa o takich rzeczach, jak glitche czy spadki płynności animacji), została już wyeliminowana, zaś kolejne naprawi nadchodzący patch premierowy.

Nie – sporo problemów, na które natrafili (i które zgłosili) recenzenci została już naprawiona, kolejne poprawki są częścią aktualizacji – stwierdził deweloper, odpowiadając na zadane przez kilku użytkowników pytanie o to, czy opublikowane recenzje gry bazują na wersji z premierowym patchem.
Zdaniem dewelopera część glitchów jest spowodowana przez problemy ze streamowaniem zawartości, do których dochodzi, gdy ustawienia nieco przekraczają możliwości komputera.

Jak to, Fabian? Wszyscy recenzenci mówili, że jest wiele problemów, w tym szczególnie z wydajnością z RTX, nawet po piątkowym day 0 patchu? Chyba, że macie w planach jeszcze jedną łatkę – pyta użytkownik.
Te problemy mieliśmy również w Niemczech. Jest to głównie kwestia streamingu – gdy ustawienia są zbyt wysokie dla twojej konfiguracji, gra nie jest w stanie przesyłać strumieniowo treści i pewnych rzeczy zaczyna brakować (animacji, audio, lipsyncu, obiektów). Po dostosowaniu ustawień gra działa o wieeeele płynniej – odpowiedział deweloper.
Pracownik polskiego studia stwierdził również, że w przypadku konsol nadchodząca aktualizacja sprawi, że Cyberpunk 2077 stanie się „inną grą”.

Gram na (Xboksie – przyp. red.) One X I niektórzy mówią, że po tej aktualizacji to będzie inna gra pod względem stabilności i wiele widocznych problemów jest winą starego buildu? – pyta jeden z graczy na Twitterze.
Tak, to inna gra po zainstalowaniu konsolowej łatki – przekonuje Fabian Mario Döhla.
Warto pamiętać, że zapewnienia Fabiana Mario Döhla mogą być nieco przerysowane – rodzimej firmie z oczywistych względów zależy na tym, by przedstawiać swoje dzieło w jak najlepszym świetle. Pozostaje nam jedynie mieć nadzieję, że premierowa łatka faktycznie mocno poprawi stan gry, szczególnie że bugi są w zasadzie jedynym poważnym zastrzeżeniem, które powtarza się w większości recenzji Cyberpunka 2077 (również w naszej).
- Recenzja gry Cyberpunk 2077 - samuraju, masz świetne RPG do ogrania
- Grałem 4 godziny w Cyberpunka 2077 – to świetna gra, ale…
- Słyszałem Cyberpunka 2077 po polsku… i chyba będę grał w angielską wersję
- Wszystko o Cyberpunk 2077
- Cyberpunk 2077 - strona oficjalna