autor: Maciej Śliwiński
CD Projekt wykorzysta silnik Havok w nadchodzących produkcjach
CD Projekt Red, studio odpowiedzialne za przygotowanie jednej z najlepszych gier ostatnich lat- Wiedźmina – podpisało umowę z Intelem, na mocy której w swoich nadchodzących produktach zastosuje silnik Havok.
CD Projekt Red, studio odpowiedzialne za przygotowanie jednej z najlepszych gier ostatnich lat - Wiedźmina, podpisało umowę z Intelem, na mocy której w swoich nadchodzących produktach zastosuje silnik Havok.
CD Projekt będzie korzystać z Havok Complete, który łączy w sobie elementy jednego z najlepszych fizycznych silników do gier, zapewniającego wykrywanie kolizji w czasie rzeczywistym (Havok Physics) oraz pełną animację postaci (Havok Animation). Zaletą tych bibliotek jest przede wszystkim to, że można je implementować z każdym innym silnikiem.
Radości z podpisania umowy z Intelem nie ukrywa Adam Kiciński, prezes CD Projekt Red: „Wprowadzenie silnika Havok Complete do naszych obecnych produkcji pozwoli nam skupić się na podnoszeniu jakości naszych produktów. Dzięki niemu, będziemy mogli oddać interakcję naszych postaci z otaczającym je światem w sposób tak bardzo realistyczny, jak tylko to możliwe” .
Sam silnik do tej pory wykorzystywany był w kilku świetnych tytułach, zarówno w wersjach na komputery osobiste, jak i konsole. Na produkcie firmy Havok oparte były między innymi takie hity, jak: polski Painkiller, BioShock, Company of Heroes czy Spore.
W jakich grach CD Projekt zobaczymy Havok Complete? Można być pewnym, że silnik zostanie zaimplementowany w przygotowywanym obecnie na konsole Wiedźminie. Gra ma pokazać się jesienią tego roku na Xbox 360 i PlayStation 3 i można się domyślać, że polscy programiści będą chcieli wykorzystać możliwości Havoka w swoim flagowym projekcie.
Na początku grudnia CD Projekt ujawnił, że pracuje również nad dwoma innych grami. Jedną z nich może być They, opracowywany przez studio Metropolis Software, wykupione przez warszawską firmę w ubiegłym roku. They ma być grą akcji, w której świat będziemy obserwować z perspektywy pierwszej osoby. Tytuł ma wyróżniać się bardzo ciekawą fabułą, która ma popychać gracza do dalszego eksplorowania futurystycznego świata. Premiera zapowiedziana jest na sierpień tego roku, więc programiści obu firm mają jeszcze wystarczająco czasu, aby dostosować produkt tak, aby korzystał z fizycznego silnika Havok.