Capcom robi historyczne podsumowanie sprzedaży swych najlepszych tytułów
Japoński Capcom od lat istnieje na rynku gier komputerowych i posiada status developera niemalże legendarnego. Czego by nie mówić o ich produkcjach, mają chłopaki czym się pochwalić. I dokładnie to robią prezentując pierwsze zestawienie sprzedaży wszystkich swoich największych hitów.
Japoński Capcom od lat istnieje na rynku gier komputerowych i posiada status developera niemalże legendarnego. Czego by nie mówić o ich produkcjach, mają chłopaki czym się pochwalić. I dokładnie to robią prezentując pierwsze zestawienie sprzedaży wszystkich swoich największych hitów.
Niewiele jest firm na komputerowym rynku z takim dorobkiem. A nawet jeśli są, to nie sprezentowały zainteresowanym bardzo efektownego zestawienia, gdzie zgromadzono gry, które sprzedały się w łącznej liczbie niemal 80 milionów egzemplarzy. Dokładniej wygląda to w ten sposób – pod tym adresem widnieje lista 42 gier, z których każda sprzedała się w nakładzie przekraczającym milion egzemplarzy (dane pochodzą z 30 września 2008). Obok siebie widnieją takie tytuły jak klasyczny Final Fight 2 z 1993 roku i np. całkiem świeży Dead Rising z roku 2006.
Jaka gra znajduje się na samym dole? Miejsce 42 okupuje Street Fighter Alpha 3 z 1998 roku na pierwsze PlayStation, który został kupiony milion razy. A jaki tytuł mamy na przeciwnym końcu skali? Na zaszczytnym pierwszym miejscu widnieje pudełko Street Fighter 2 z 1992 roku na Super NES – 6,3 miliona sprzedanych sztuk. A pomiędzy? Wszystko, co miłośnicy Capcoma lubią najbardziej – mnóstwo (aż 14!) reprezentantów serii Resident Evil, oraz takie gry jak Devil May Cry, Onimusha, Dino Crisis czy Mega Man. W sumie, na przestrzeni 22 lat (najstarsza gra na liście to Ghosts’n’Goblins z 1986 roku – 1,64 miliona sztuk) największe sukcesy Capcoma przyniosły ich twórcom setki milionów dolarów zysku. A do tego przecież dochodzi mnóstwo gier, które (jeszcze) nie przekroczyły magicznej bariery jednego miliona. Jest się czym chwalić. Szkoda tylko, że żadna z wymienionych gier nie jest rdzennie pecetowym tytułem. Na przykładzie tej firmy widać dokładnie, że to konsole napędzają rynek.
Na koniec dodajmy, że wszystko wskazuje na rychły (premiery Street Fighter IV i nowego Bionic Commando – również na PC) wzrost w statystykach sprzedaży.