DMC: Devil May Cry i Devil May Cry 4 trafią na XOne i PS4
Firma Capcom zapowiedziała DMC: Devil May Cry - Definitive Edition oraz Devil May Cry 4: Special Edition, czyli dwie ostatnie odsłony swojej bestsellerowej serii slasherów w wydaniach opracowanych z myślą o konsolach Xbox One i PlayStation 4. Pierwsza z tych gier zadebiutuje w marcu, zaś druga latem 2015 roku.
Moda na remasterowanie mniej lub bardziej wiekowych tytułów z myślą o konsolach ósmej generacji trwa w najlepsze. Tym razem plany odświeżenia swoich najlepszych gier ujawniła firma Capcom – japoński potentat zapowiedział dzisiaj DMC: Devil May Cry - Definitive Edition oraz Devil May Cry 4: Special Edition, czyli dwa świetne slashery, wydane pierwotnie (odpowiednio) w 2013 i 2008 roku, w wersjach na Xboksa One i PlayStation 4. W takiej samej kolejności, jak je wymieniliśmy, gry będą się ukazywały – nowsza produkcja w „Edycji Definitywnej” ma zadebiutować 17 marca 2015 roku w cenie 39,99 dolara (ok. 134 zł), podczas gdy starsza w „Edycji Specjalnej” trafi na rynek latem 2015 roku. Z tego też względu wydawca skupił się na razie na informacjach dotyczących nowego wydania DMC: Devil May Cry, drugą pozycję spowijając tymczasowo aurą tajemniczości.
Definitive Edition powstanie, tak jak pierwowzór, w studiu Ninja Theory i zaoferuje przede wszystkim podrasowaną grafikę, wyświetlaną w 60 klatkach na sekundę i w rozdzielczości 1080p. Oprócz tego nie zabraknie wszystkich dodatków, jakie DMC: Devil May Cry kiedykolwiek otrzymał, a także zawartości przygotowanej ekskluzywnie z myślą o tym nowym wydaniu. Ta ostatnia to: pozwalający odpierać fale wrogów w skórze Vergila tryb Bloody Palace, bardziej hardkorowe poziomy trudności o nazwach Gods Must Die i Must Style Mode, podkręcający tempo rozgrywki tryb Turbo, upodabniający zabawę do poprzednich odsłon cyklu tryb Hardcore, a także paczkę inspirowanych starszymi grami z serii strojów dla Dantego i Vergila. Twórcy wzięli sobie również do serca krytykę pod adresem pierwowzoru, m.in. eliminując więcej błędów, wprowadzając poprawki w balansie systemu walki i dając opcję ręcznego namierzania celów.