autor: Michał Kułakowski
Kolekcja Devil May Cry HD oficjalnie zapowiedziana
Firma Capcom oficjalnie potwierdziła, że na początku przyszłego roku na półki sklepowe trafi kolekcja Devil May Cry HD, zawierająca pierwsze trzy części serii z odświeżoną oprawą graficzną, wspierającą rozdzielczości HD.
Na początek przyszłego roku Capcom zapowiedział oficjalnie premierę zestawu trzech pierwszych części serii o białowłosym pogromcy demonów. Devil May Cry HD Collection zawierać będzie gry: Devil May Cry, Devil May Cry 2, oraz Devil May Cry 3: Dante’s Awakening Special Edition i ukaże się zarówno na Playstation 3 jak i Xboksie 360. Według zapewnień Capcomu, gry będą obsługiwały tryb szerokoekranowy oraz rozdzielczości HD. Wspomniał również o nieokreślonej bonusowej zawartości oraz standardowym już wsparciu dla trofeów i achievementów. Warto dodać, że 17 października nie jest dla producenta serii datą przypadkową. Dziś mija dokładnie 10 lat od premiery pierwszej części cyklu.
Co ciekawe, już na początku tegorocznego lata w internecie pojawiły się plotki o przygotowywanej przez Capcom kolekcji Devil May Cry. Falę pogłosek wywołał jeden z hiszpańskich sklepów internetowych, który przez krótki czas oferował zamówienia przedpremierowe na grę. Tytuł został szybko zdjęty ze strony sprzedawcy, ale większość zainteresowanych sprawą graczy przyjęła za pewnik, że kolekcja jednak ujrzy światło dzienne. Jak się okazuje, mieli oni racje.
Jak widać po kolejnej zapowiedzi kolekcji HD, trend polegający na ponownym oferowaniu graczom tytułów święcących triumfy na konsolach poprzednich generacji nie wygasa i ma się całkiem dobrze. Otwartą kwestią pozostaje natomiast jakość konwersji. Na razie, nie mamy możliwości przekonania się czy nowe wersje Devil May Cry będą czymś więcej niż prostym portami oryginałów, w których podbito jedynie rozdzielczość i dokonano drobnych zmian w interfejsie. Poprzednie konwersje HD gier Capcomu, takich jak Resident Evil 4 i Resident Evil: Code Veronica X, nie napawają optymizmem w tej sprawie. Były one bowiem krytykowane za niedostateczną ilość pracy włożonej w ich przeniesienie na najnowsze platformy sprzętowe, polegającej np. na podmianie tekstur czy trójwymiarowych modeli postaci. Z drugiej strony, inni deweloperzy pokazują, jak w przypadku ostatnio wydanego God of War: Orgins, że przy odrobinie samozaparcia i dbałości o detale można znacząco poprawić wygląd tytułu. Być może więc Capcom będzie chciał oczyścić swojej imię nadszarpnięte nieudanymi portami i zaoferuje graczom prawdziwie modelową kolekcje HD.