Po odejściu Koticka były pracownik Blizzarda odsłania kulisy katastrofalnej premiery Overwatch 2 na Steam
Poznaliśmy trochę informacji o kulisach premiery Overwatcha 2 na Steamie. Był to katastrofalny debiut, który sprawił, że strzelanka Blizzarda stała się najgorzej ocenianą grą w tym serwisie.
Ostatnie lata były okresem powrotu wielu wydawców na Steam po nie do końca udanych eksperymentach z własnymi klientami. W dobiegającym końca roku dołączyło do nich wreszcie studio Blizzard, ale doprowadziło to do katastrofy. Pierwszą produkcją zespołu wydaną na Steamie była bowiem strzelanka Overwatch 2, której karta została zasypana negatywnymi recenzjami graczy tak mocno, że na pewien czas stała się najgorzej ocenianą pozycją w całym serwisie (nawet dzisiaj istnieje tylko jedna inna gra z gorszymi recenzjami). Teraz dowiedzieliśmy się trochę o kulisach tej porażki.
- Okazuje się, że deweloperzy doskonale wiedzieli, iż gra stanie się celem „review bombingu”. Przez wiele miesięcy przed wypuszczeniem Overwatcha 2 na Steamie twórcy błagali szefostwo Activision o środki oraz informacje, które pozwoliłyby zminimalizować tę katastrofę, ale im odmówiono.
- Nie zapewniono także Blizzardowi dodatkowych pracowników, którzy byli potrzebni do zarządzania kontaktami ze społecznością na Steamie.
- Źródłem tych informacji jest Andy Belford, który kilka miesięcy temu przestał pracować w studiu Blizzard. Zabrał on głos teraz, gdyż szefem Activision przestał wreszcie być Bobby Kotick i deweloperzy już nie boją się konsekwencji zawodowych za krytykę jego prezesury.
- Warto przypomnieć, że to nie pierwsze doniesienia o tym, jak mocno Kotick zaszkodził Overwatchowi 2. W ubiegłym roku producentka Tracy Kennedy (pracowała w Blizzardzie, zanim przeniosła się do studia Riot Games) zdradziła, że prezes Activision mocno mieszał się w rozwój serii, narzucając „Zamieci” różne projekty, które potem kasowano. Według niej takie błędy Koticka sprawiły, że miesiące prac nad różnymi aspektami Overwatcha 2 poszły do kosza, gdyż prezes wymusił zmianę koncepcji niektórych elementów gry.
Przypomnijmy, że Overwatch 2 ukazał się na Steamie 10 sierpnia tego roku. Obecnie w tym serwisie tylko 15% recenzji graczy jest pozytywnych, co kategoryzuje się jako „przytłaczająco negatywny” odbiór gry. To nie przeszkadza jednak produkcji, dostępnej w modelu free-to-play, w uzyskiwaniu dobrych wyników aktywności – wczoraj w najgorętszym momencie dnia na Steamie bawiło się w nią ponad 32 tys. osób równocześnie.