autor: Marek Oramus
Blizzard zwalnia 600 pracowników. Harmonogram premier niezagrożony
Firma Blizzard Entertainment ogłosiła plany redukcji zatrudnienia spowodowane "zmieniającymi się potrzebami przedsiębiorstwa". Według zapowiedzi zwolnienie 600 pracowników nie wywoła zmian w terminarzu nadchodzących premier.
- 60 spośród 600 zwalnianych osób zajmuje się tworzeniem gier
- Redukcja zatrudnienia nie obejmie zespołu odpowiedzialnego za grę World of Warcraft
- Plan wydawniczy nie ulegnie zmianie
Według oficjalnego komunikatu firmy Blizzard Entertainment, 10 procent spośród 600 zwolnionych pracowników to osoby odpowiedzialne za tworzenie gier. Zatem większość cięć dotyczy zatrudnionych w działach nie mających bezpośredniego wpływu na produkcję kolejnych tytułów. Z ogłoszenia wynika, że podjęte kroki nie wpłyną w żadnym stopniu na harmonogram nadchodzących premier.
Planowane zwolnienia nie obejmą nikogo spośród osób należących do zespołu odpowiedzialnego za grę MMO World of Warcraft. Tym samym można odnieść wrażenie, że głównym powodem redukcji zatrudnienia nie jest zmniejszająca się liczba subskrybentów tego tytułu. Przypomnijmy, że studio Blizzard Entertainment tworzy obecnie kolejne rozszerzenie World of Warcraft: Mists of Pandaria, a także szereg innych produkcji: Blizzard DOTA, StarCraft II: Heart of the Swarm oraz Diablo III. Według zapowiedzi, zarówno proces tworzenia tych gier, jak i harmonogram premier nie ulegnie żadnym zmianom. Firma oświadczyła również, że obecnie przygotowuje się do ogłoszenia dokładnych planów związanych z wydaniem ostatniej z wymienionych pozycji. W związku z tym część osób uważa, że cięcia są spowodowane zakończeniem głównych prac nad grą Diablo III.
Mike Morhaime, prezes i zarazem jeden ze współzałożycieli firmy Blizzard, wyjaśnił powody podjęcia decyzji o redukcji zatrudnienia:
”Stała ewaluacja zespołów oraz procesów jest konieczna dla utrzymania w długim okresie zdrowej kondycji każdego biznesu. W ciągu ostatnich kilku lat ogromnie powiększyliśmy naszą organizację oraz poczyniliśmy duże wydatki na rzecz infrastruktury w celu lepszego spełnienia wymagań stawianych przez ogólnoświatową społeczność graczy. Niemniej jednak, choć zarówno Blizzard jak i rynek gier rozwinęły się, to musieliśmy podjąć kilka trudnych decyzji w celu zaspokojenia zmieniających się potrzeb naszego przedsiębiorstwa.”
Na zakończenie przypomnijmy, że do tej pory w firmie Blizzard Entertainment pracowało ok. 4700 osób, co oznacza, że zatrudnienie straci ok. 13 procent załogi.