autor: Grzegorz Ferenc
BioWare ujawnia główne założenia Dragon Age III
Podczas targów PAX East w Bostonie, Mike Laidlaw z firmy Bioware ujawnił trzy główne założenia nowego tytułu z serii Dragon Age. Podkreślił, że jak na razie twórcy skupiają się na zbieraniu opinii graczy na temat poprzednich części i nie pracują jeszcze nad samą grą.
Podczas konferencji poświęconej uniwersum Dragon Age na targach PAX East, które odbyły się w Bostonie w dniach 6-8 kwietnia, Mike Laidlaw, główny projektant poprzednich odsłon serii, uchylił rąbka tajemnicy na temat głównych założeń nadchodzącego tytułu. Twórcy postarają się niewykorzystywać ponownie już istniejących lokacji, sprawić, aby decyzje graczy miały bardziej znaczący wpływ na rozgrywkę oraz wprowadzić większy wachlarz możliwości co do zmiany ekwipunku i wyposażenia towarzyszy.
Warto podkreślić, że nie oznacza to zapowiedzi Dragon Age III. Zgodnie z informacjami podanymi przez Laidlawa, BioWare skupia się jak na razie na zbieraniu opinii graczy na temat poprzednich gier z serii. Ale po informacjach sprzed paru tygodni o skierowaniu całego zespołu odpowiedzialnego za Dragon Age II do prac nad nowym tytułem, ogłoszenie „trójki” wydaje się tylko kwestią czasu. Nagranie z prezentacji udostępnił portal Gamespot:
Wypowiadając się na temat pierwszego z założeń – niewykorzystywania istniejących już lokacji – Laidlaw stwierdził, że akcja przyszłej gry z serii raczej nie będzie ponownie rozgrywać się wokół Kirkwall, znanego z drugiej odsłony serii, i zostanie przeniesiona do nowych, „bardziej francuskich” lokacji. W praktyce oznacza to, że scenerią nowego tytułu w uniwersum Dragon Age będzie prawdopodobnie Imperium Orlais, gdzie postaci mówią z francuskim akcentem. Podczas konferencji zostały także zaprezentowane grafiki koncepcyjne otwartych lokacji.
Twórcy Dragon Age chcą sprawić, aby decyzje graczy miały większy wpływ na rozgrywkę. Laidlaw przyznał, że w Dragon Age II było to ograniczone pod pewnymi względami i przewidywalne. Według Laidlawa oznacza to dwie rzeczy: większy wpływ decyzji gracza na postaci oraz bardziej aktywne włączenie bohaterów w wydarzenia mające miejsce w świecie gry. BioWare zobowiązało się także do wprowadzenia do gry możliwości importowania decyzji podjętych w poprzednich częściach serii.
Dzięki trzeciemu założeniu – możliwości modyfikowania wyposażenia towarzyszy – Laidlaw chce osiągnąć większy poziom identyfikowania się graczy z postaciami, które prowadzą. W praktyce, ma to oznaczać, że ekwipunek zmieni wygląd w zależności od klasy bohatera, a ponadto będzie można zmieniać jego kolor, materiał z jakiego jest wykonany itp.
Po prezentacji twórcy serii Dragon Age odpowiedzieli na pytania fanów. Oto skrót ważniejszych informacji:
- Zapytany o możliwość wprowadzenia trybu kooperacji do nowej gry, Laidlaw powiedział, że ewentualna decyzja na ten temat zapadnie po przeanalizowaniu rozgrywki wieloosobowej w poprzednich grach BioWare, włącznie z serią Baldur’s Gate, nad którą pracowali niektórzy z weteranów studia, tak aby była ona jedyna w swoim rodzaju. Jakiś czas temu pojawiły się pogłoski na ten temat, ale jak na razie twórcy poinformowali, że nie skupiają się na tym elemencie.
- Rozważana jest możliwość wprowadzenia w kolejnej odsłonie serii bohaterów z pierwszych dwóch części, na wzór Mass Effect 3.
- Nie istnieją plany stworzenia MMO w świecie Dragon Age. Tego rodzaju produkcja, gdyby miała powstać, miałaby charakter drugorzędny w stosunku do głównej serii w tym uniwersum.
Fani uniwersum Dragon Age mogą zapoznać się z pełnym nagraniem sesji pytań i odpowiedzi udostępnionym przez portal Gamespot:
Czas pokaże, czy kolejna odsłona serii sprawi, że niezadowolenie niektórych fanów z Dragon Age II pójdzie w niepamięć.
- Seria Dragon Age wkracza w kolejną fazę
- Twórcy Dragon Age czerpią inspirację z The Elder Scrolls V: Skyrim