autor: Bartosz Świątek
BioWare: „Jeszcze nie skończyliśmy z serią Mass Effect”
W niedawnym wywiadzie udzielonym serwisowi Polygon, Mike Darrah i Casey Hudson z BioWare zapewnili, że nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa w kwestii marki Mass Effect. Seria może powrócić, kiedy studio znajdzie dla niej czas.
MASS EFFECT: ANDROMEDA W SKRÓCIE:
- Producent: BioWare Montreal
- Wydawca: Electronic Arts
- Gatunek: RPG akcji
- Platformy: PC, PS4, Xbox One
- Data premiery: 21 marca 2017 roku
W obszernym materiale poświęconym firmie BioWare, który ukazał się na portalu Polygon, pracujący dla wspomnianego dewelopera Mike Darrah i Casey Hudson zasugerowali, że – pomimo nie najlepszej jakości i kontrowersji wokół Mass Effect: Andromeda – wciąż wierzą w pierwszą stworzoną przez studio markę science fiction.
Zdecydowanie nie skończyliśmy jeszcze z Mass Effect. Jest wiele historii do opowiedzenia. Moglibyśmy ciągnąć za nici, które wysnuliśmy wraz Andromedą; moglibyśmy ciągnąć wątki z Mass Effect 3. Jest wiele interesującej przestrzeni do odkrycia - podkreśla Mike Darrah.
W moim umyśle ta marka zdecydowanie jest żywa. Cały czas myślę o (powiązanych z nią - red.) rzeczach, które moim zdaniem będą wspaniałe. To tylko kwestia powrotu do pracy nad tym, kiedy tylko będziemy mogli - dodał Casey Hudson.
Stanowisko deweloperów nie dziwi – marka wciąż cieszy się przecież uznaniem wielu fanów. Niestety, trudno powiedzieć, kiedy studio mogłoby zająć się kolejną częścią serii. W najbliższym czasie uwaga BioWare skupi się na Anthem (które debiutuje 22 lutego, przy czym subskrybenci EA Access i Origin Access będą mogli zalogować się na serwery tydzień wcześniej, czyli już za kilka dni). Tytuł ma postać gry-usługi, więc z pewnością będzie wymagał sporo pracy także po premierze. W kolejce czeka już nowy Dragon Age, którego teaser zaprezentowano w czasie gali The Game Awards 2018.
Przypominamy, że Mass Effect: Andromeda zadebiutowało 21 marca 2017 roku na PC, PlayStation 4 i Xboksie One. Gra borykała się ze sporymi problemami technicznymi (dotyczącymi m.in. animacji twarzy bohaterów), a także różnego rodzaju niedociągnięciami w zakresie scenariusza i ogólnego projektu. Produkcja nie została przyjęta najlepiej przez recenzentów (przyznana u nas nota 8,5/10 była jedną z wyższych, co świetnie widać po średniej na Metacritic), a niedługo po jej premierze odpowiedzialne za grę studio BioWare Montreal zostało zrestrukturyzowane. Porzucono też wszelkie plany dotyczące fabularnych DLC. Wpadka z Andromedą doprowadziła do odstawienia utytułowanej franczyzy na boczny tor.