Wieśniacy błagają o litość w Bannerlord, to efekt wykorzystania AI
Wykorzystanie AI w Mount & Blade II: Bannelord pozwala ożywić postacie niezależne, na przykład każąc im błagać o życie w trakcie najazdu.
Projekt fana, mający uczłowieczyć NPC w Mount & Blade II: Bannerlord, zmierza w niepokojącym kierunku. Nie, sztuczna inteligencja bynajmniej nie szykuje się do buntu. AI błaga o życie, gdy najeżdżamy wioskę w drugim Mount & Blade.
Nowy filmik modera Bloc nie jest dokładnie tym samym, co opisywany przez nas w styczniu projekt, pozwalający na prowadzenie rozmów z komputerowymi postaciami. Tym razem fan nie wykorzystał algorytmu ChatGPT, lecz zupełnie nowy system.
Przyczyna tej zmiany była prozaiczna. Filmik z modyfikacji More Raiding ma pokazywać NPC reagujących na najazdy dokonane w przeszłości oraz groźby. Tymczasem ChatGPT nie toleruje zastraszania, przemocy etc., a nadużywanie cierpliwości algorytmu może sprawić, że konto użytkownika zostanie zablokowane.
Nowy system zastosowany przez Bloca nie ma takich ograniczeń, choć na potrzeby YouTube’a gracz i tak starał się mówić w sposób (względnie) cywilizowany (tj. jak na standardy Internetu). Zależało mu na pokazaniu tolerancji AI wobec takiego języka, jak również ponowne zaprezentowanie wiedzy AI na temat świata gry. W tym przypadku NPC był świadomy poprzednich najazdów dokonanych przez postać gracza.
Poza tym Bloc zmienił co nieco w More Raiding. Nowości uwzględniają poprawione (tj. bardziej naturalne) zachowanie wieśniaków oraz wpływ rajdów na mapę świata. Twórca zamierza udostępnić zaktualizowaną wersję tej modyfikacji, gdy tylko upora się ze wszystkimi zmianami.
Może Cię zainteresować: