autor: Konrad Serafiński
Baldur's Gate 3 wprowadzi wybory i moralność na wyższy poziom
Baldur's Gate III ma oferować zdecydowanie więcej w temacie moralności oraz wyborów gracza niż Divinity: Original Sin 2. Tak twierdzą twórcy, którzy podzielili się swoimi wrażeniami w najnowszym komunikacie na forum.
- Larian Studios opublikowało komunikat na temat Baldur’s Gate III na swoim oficjalnym forum.
- Twórcy zdradzili, że ich nowa produkcja zaoferuje niespotykane dotąd możliwości wyborów gracza oraz usprawniony system moralności.
- Mają w tym pomóc nowy silnik oraz większy zespół deweloperów.
Od pokazu pierwszych materiałów z rozgrywki z gry Baldur’s Gate III na festiwalu PAX East 2020 minęły już niemalże dwa tygodnie. Od tego czasu sukcesywnie dowiadujemy się kolejnych ciekawych informacji na temat nowej produkcji studia Larian, które zyskało zaufanie graczy, dostarczając im dwie świetnie przyjęte odsłony cyklu Divinity: Original Sin. Jednak od pierwszych prezentacji wydaje się jasne, że BGIII będzie różnić się klimatem i mechaniką walki od takiego Original Sin II.
Jak się okazuje, na tym różnice się nie kończą, bowiem najnowsza produkcja Larian ma wprowadzić kwestię moralności oraz wyborów gracza na niespotykany we wcześniejszych tytułach studia poziom. Tak przynajmniej twierdzą twórcy, którzy opublikowali specjalny komunikat na swoim forum. Możemy w nim przeczytać między innymi o świetnym odbiorze Baldur’s Gate III oraz nowej wersji silnika. Najciekawsze słowa dotyczą jednak właśnie moralności, o czym twórcy piszą w kilku fragmentach:
Zawsze chcieliśmy, żeby porażka była tak bardzo interesująca, jak to tylko możliwe. Nie wszystko, co interesujące i ciekawe, kryje się za sukcesem. [...]
Chcemy przekroczyć granicę każdego aspektu w grze, co pozwoli Wam grać dokładnie tak, jak tego chcecie. Astarion [jedna z gotowych postaci, dostępna na początku gry - przyp. red.] może być wampirem, ale nie oznacza to, że musi być zły za każdym razem, kiedy robi się głodny. Chociaż na PAX East widzieliście jedną ścieżkę, to było wiele dobrych i złych możliwości - a także tych między nimi.
Twórcy zaznaczają również, że ideą studia zawsze było tworzenie produkcji, które pozwolą graczowi bawić się w taki sposób, w jaki tylko zechce. W osiągnięciu tego celu ma pomóc wciąż powiększający się zespół deweloperów oraz nowe możliwości technologiczne:
Ten większy zespół oraz nowy silnik pozwalają nam pójść zdecydowanie dalej niż kiedykolwiek wcześniej. I to dużo bardziej niż przy Divinity: Original Sin 2.
Producenci zapraszają również na sesję Q&A, która odbędzie się na Reddicie 12 marca o godzinie 20:00 polskiego czasu. Przypomnijmy, że nadal nie znamy dokładnej daty premiery gry, ale produkcja ma ukazać się na Steamie w ramach wczesnego dostępu jeszcze w tym roku. Twórcy informują, że ukończenie głównego wątku fabularnego w Baldur’s Gate III ma zająć około 40 godzin, ale jak przystało na prawdziwego RPG-a, ten czas może się kilkukrotnie wydłużyć, jeśli zdecydujecie się na wszystkie zadania poboczne i eksplorację.
Jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej o nowym „Baldurze”, to serdecznie zapraszamy do odsłuchu 7. odcinka podcastu Friendly Fire, w którym nasi koledzy dyskutują o produkcji. Nie mogło się również obejść bez „polskiego akcentu”, gdyż przy pracach nad grą pomaga polskie studio Anshar, które za jakiś czas wypuści na świat Gamedeca. Katowicki zespół wspiera deweloperów z Belgii w kwestiach projektowania interfejsu oraz rozgrywki. No cóż, w takim razie nie pozostaje nic innego, jak czekać na premierę BGIII we wczesnym dostępie. Pamiętajcie tylko, że przed wyruszeniem w drogę...
- Oficjalna strona internetowa gry Baldur’s Gate III
- Widziałem Baldur’s Gate 3 i już zbieram drużynę - zapowiedź gry