Baldur's Gate 3 na PC z przyspieszoną premierą, i to aż o prawie miesiąc
Larian Studios mocno przyspieszyło premierę Baldur’s Gate 3 na PC, jednocześnie nieznacznie opóźniając jej debiut na PS5. Gra ma nas przytłoczyć skalą i rozmachem.
Przynoszę świetne wieści dla fanów RPG, którzy wyczekują premiery Baldur's Gate III… przynajmniej tych, którzy zamierzają grać na PC. Larian Studios ogłosiło, że na komputerach trzeci „Baldur” ukaże się niemal miesiąc wcześniej, niż pierwotnie planowano – 3 sierpnia zamiast 31.
Jednocześnie wersja produkcji na PS5 zaliczyła drobną obsuwę. Miała zadebiutować równocześnie z pecetową – tj. 31 sierpnia – a wyjdzie 6 września.
Wyjaśnienie
Tłumacząc tę decyzję, Larian Studios podało, że „jest już w punkcie, w którym osiąga 60 klatek na sekundę na PlayStation 5” w Baldur’s Gate III. Niemniej dotarcie do „poprzeczki technicznej” adekwatnej do ambicji dewelopera zajmie nieco więcej czasu, niż zakładano. Z kolei:
[…] wstrzymywanie wersji PC, gdy wiedzieliśmy, że będziemy gotowi, wydawało się złym posunięciem w tak napiętym okresie premier – stwierdził Michael Douse, dyrektor ds. wydawniczych Lariana.
Rozmiar gry
Warte przytoczenia są również słowa Swena Vinckego, głównego reżysera Baldur’s Gate III, gdyż dobrze oddają skalę i rozmach produkcji.
Naszym celem było stworzenie gry, która nagradzałaby kreatywność graczy i naprawdę ożywiła D&D w filmowy sposób, który eksploruje szerokość i głębię, jaką mogą zaoferować gry RPG. Baldur's Gate III stało się astronomiczną grą, która nigdy nie przestaje zaskakiwać, i jestem bardzo dumny z zespołu.
Nie dokonalibyśmy tego bez naszej społeczności wczesnego dostępu, ale to szalone, że przez cały ten czas [od 6 października 2020 r. – dop. red.] doświadczyła ona mniej niż jednej czwartej tego, co BGIII ma do zaoferowania. Nie mogę się doczekać, aby usłyszeć historie, które nasi gracze opowiedzą po premierze pełnej wersji gry. Nadszedł czas, aby zebrać swoją drużynę.
Dla zobrazowania rozmiaru trzeciego „Baldura” Larian Studios podało następujące dane:
- scenariusz Baldur's Gate III zawiera ponad 2 miliony słów i więcej „dialogów” niż wszystkie trzy tomy Władcy Pierścieni razem wzięte…
- …a także z górą 170 godzin materiałów filmowych, czyli dwa razy więcej niż osiem sezonów Gry o tron;
- tytuł zaoferuje siedmioro grywalnych bohaterów – każdy będzie miał własną, bogatą historię, osobowość, pragnienia i cele – a także „najlepszy w gatunku” system tworzenia postaci…
- …pozwalający wykreować herosa reprezentującego jedną z 11 grywalnych ras i 31 podras, z wieloma typami ciała…
- …który może przynależeć do jednej z 12 klas i 46 podklas (Divinity: Original Sin 2 oferowało „zaledwie” 10 szkół zaklęć)…
- …a także opanować ponad 600 zaklęć i akcji (z wyłączeniem „upcastów”) – w D:OS2 było ich „tylko” 225.
Więcej informacji wkrótce
Można więc powiedzieć, że na PC trzeci „Baldur” ucieka przed debiutującym 6 września Starfieldem, a na PS5 wypełni po nim lukę. Jeśli zaś – podobnie jak ja – w tym momencie zapragnęliście dowiedzieć się więcej, to mam jeszcze jedną dobrą wiadomość. 7 lipca odbędzie się panel From Hell: Release Showcase, na którym Larian Studios ma „odkryć pełny zakres” Baldur’s Gate III.
- Baldurs Gate III – poradnik do gry
- Oficjalna strona internetowa gry Baldur’s Gate III
- Baldur’s Gate III na Steamie