Aktualizacja Baldur's Gate 3 spuszcza Scratcha ze smyczy i wprowadza 200 poprawek
Hit ostatnich dni, Baldur's Gate 3 otrzymał kolejnego hotfixa, który wprowadza do gry około 200 zmian i poprawek. Jedna z najciekawszych nowości tyczy się psiego kompana - Scratcha.
Twórcy Baldur’s Gate 3 nie spoczywają na laurach. Do gry trafiła nowa – trzecia od momentu premiery – mała aktualizacja, która naprawiła przede wszystkim szereg błędów i glitchów graficznych.
Co ciekawe, najnowsza „łatka” sprawiła również, że ulubieniec graczy w Baldur’s Gate 3 – pies Scratch – którego można zwerbować do drużyny, w końcu „został spuszczony ze smyczy” i będzie od teraz mógł samodzielnie węszyć i odkrywać skarby.
Baldur’s Gate 3 – najważniejsze zmiany aktualizacji
„Hotfix 3” do Baldur’s Gate 3 naprawił także „palące” problemy gry ze slotami na zaklęcia, które uniemożliwiały graczom wieloklasowym awansowanie, czy te z zapisem międzyplatformowym, które powodowały zacinanie się tytułu podczas synchronizacji.
Co więcej, usunięto awarię, która uniemożliwiała graczom korzystanie z kluczowej mechaniki długiego wypoczynku. Osłabienia, a w zasadzie poprawki doczekała się również opcja ukrycia w walce.
Jako że pełna lista poprawek aktualizacji do Baldur’s Gate 3 zawiera spoilery dotyczące fabuły gry, to poniżej zamieściłem tylko część – moim zdaniem – najważniejszych ulepszeń, pomijając te, które mogłyby zdradzić przebieg historii.
Po całościowy opis najświeższego hotfixa do BG3 odsyłam Was na niniejszą stronę na platformie Steam. Bez obawy – fragmenty mogące być spoilerami zostały tam odpowiednio zakryte.
Ogólne:
- naprawiono błąd związany ze slotami zaklęć, który uniemożliwiał awansowanie podczas wyboru wielu klas postaci;
- naprawiono błąd uniemożliwiający rozpoczęcie długiego odpoczynku;
- naprawiono błąd związany z zapisywaniem międzyplatformowym, który powodował, że synchronizacja zacinała się na czas nieokreślony, co uniemożliwiało zapisywanie i wczytywanie;
- naprawiono błąd powodujący awarię podczas wybierania przyzywania bez paska skrótów.
- naprawiono błąd uniemożliwiający rozmowę z Marniejem w Akcie 3;
- Scratch może teraz samodzielnie znajdować miejsca do kopania;
- osiągnięcie Diabeł tkwi w szczegółach może być teraz zdobywane przez wszystkich członków drużyny.
Tryb wieloosobowy:
- naprawiono dzielenie interfejsu najmity na pół, na każdym monitorze w trybie podzielonego ekranu;
- naprawiono niektóre artefakty wizualne pojawiające się na podzielonym ekranie podczas korzystania z opcji graficznej Vulkan;
- Wyll teraz poprawnie rozpoznaje Karlach i konfrontuje się z nią.
Gameplay:
- naprawiono błąd, który umożliwiał użycie akcji ukryj poza turą walki;
- naprawiono błąd, który powodował, że gnolle potrzebowały zbyt wiele czasu na reakcję na początku swojej tury po ataku przywódcy stada;
- dodano postacie niezależne w konwoju dridera.
Interfejs użytkownika:
- naprawiono interfejs użytkownika, który znikał, ponieważ gra odczytywała, że postać nadal prowadzi dialog, co mogło się zdarzyć podczas przechodzenia do dialogu z walki.
Tworzenie postaci:
- naprawiono dysproporcje kolorów w trybie tworzenia postaci i w trakcie rozgrywki, głównie w przypadku rogów.
Przypomnę, że gra Baldur’s Gate 3 zadebiutowała 3 sierpnia na pecetach. Wersja na konsole PlayStation 5 ukaże się 3 września. Larian Studios planuje wydać swoją perełkę również na Xboksach Series X/S – niestety w przypadku tej platformy wciąż nie znamy oficjalnej daty premiery.