Twórcy Baldur’s Gate 3 mówią „nie” gigantom branży, przejęcie nie wchodzi w grę
Baldur's Gate 3 notuje coraz większą popularność wśród graczy. Jednak rozwój tytułu nie był wcale prosty, a sama niezależność twórców pewna – o czym wspomina właściciel i CEO Larian Studios.
Baldur’s Gate 3 od Larian Studios zadebiutowało wczoraj i już odnotowało imponującą liczbę jednoczesnych graczy na Steamie – aktualnie rekord produkcji wynosi 573 103 osób obecnych w grze w tym samym czasie (via SteamDB). Odsuwając jednak na bok samą rozgrywkę, warto przyjrzeć się historii twórców, którzy mogli zostać przejęci przez Microsoft.
Wcześniejsze problemy Larian Studios przy tworzeniu gry
Choć można już mówić o gigantycznym sukcesie Baldur’s Gate 3, produkcja tego tytułu nie była łatwa, co stwierdził właściciel i CEO Larian Studios, Swen Vincke, dla BNN Bloomberg.
- Baldur’s Gate 3 zadebiutował w Steam Early Access w 2020 roku. W sumie niedokończoną grę zdecydowało się kupić około 2,5 miliona osób.
- W trakcie wczesnego dostępu zespół zmagał się ze sporymi problemami z dalszym rozwojem produkcji. Z powodu pandemii zlikwidowano studio poprawiające wydajność gry, a po inwazji Rosji na Ukrainę Larian Studios musiało zamknąć swój oddział w Sankt Petersburgu i ewakuować stamtąd pracowników.
- Kolejny problem pojawił się w marcu tego roku, kiedy Bethesda wyznaczyła datę premiery Starfielda na 6 września – czyli termin bliski temu, w którym Belgowie planowali wydać Baldur’s Gate 3 (31 sierpnia).
- Po ogłoszeniu daty debiutu Starfielda odbyło się specjalne spotkanie w siedzibie Larian Studios. Ostatecznie Vincke postanowił, że pecetowa wersja „Baldura” ukaże się wcześniej niż ta, która trafi na PlayStation 5.
Co więcej, sam Microsoft był zainteresowany przejęciem Larian Studios, ale Vincke nie miał zamiaru sprzedawać swojej firmy. Jak powiedział: „Jestem coraz starszy, ale jeszcze się nie skończyłem”.
Szef studia odpowiedzialnego za trzecią cześć Baldur’s Gate zaznaczył również, że nowy właściciel może dążyć do maksymalizacji zysków, ignorując przy tym kreatywność.
Siłą tej firmy jest to, że bardzo angażujemy się w rozwój gameplayu, a ja sam podejmuję ostateczne decyzje. Dzięki temu możemy dalej rozwijać własne gry – stwierdził Swen Vincke.
Przypomnijmy, że na razie Baldur’s Gate 3 jest dostępny na PC (Steam oraz GOG). Od 6 września grę będą mogli wypróbować również posiadacze PlayStation 5. Warto zaznaczyć także, że GOG przygotował specjalny konkurs, w którym można wygrać darmowy egzemplarz tego znakomitego RPG.
Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!