autor: Krzysztof Nieradko
Arma III - sprzedano milion egzemplarzy gry
Studio Bohemia Interactive ujawniło, że jak dotąd udało się sprzedać milion egzemplarzy trzeciej odsłony popularnej serii taktycznych FPS-ów – gry Arma III.
Pomimo stosunkowo chłodnego przyjęcia trzeciej odsłony serii Arma wśród fanów i recenzentów na świecie (średnia ocen w serwisie Metacritic - 74/100), Bohemia Interactive może mieć powody do dumy. Marek Spanel, zarządca i współwłaściciel czeskiej firmy odpowiedzialnej za omawianą produkcję, zakomunikował swoim wpisem w serwisie Twitter, że Arma III jak dotąd rozeszła się w liczbie jednego miliona egzemplarzy. Nie jest to co prawda na tyle dobry wynik, aby móc porównywać go z tymi osiągniętymi przez najbardziej rozchwytywane strzelanki typu Call of Duty czy Battlefield, jednak należy pamiętać, że mówimy tutaj o przedstawicielu realistycznych, taktycznych pierwszoosobowych strzelanek, a produkcje z tego gatunku zazwyczaj są bardziej wymagające i posiadają o wiele mniejszą liczbę fanów.
Arma III pojawiła się na rynku 12 września ubiegłego roku, kontynuując cykl zapoczątkowany w 2006 roku. Dobre wyniki sprzedaży trzeciej odsłony serii nastrajają optymistycznie w kontekście powstania kolejnej odsłony serii, tym razem może bardziej dopracowanej. Bo choć trójka może pochwalić się złożonymi animacjami, bardzo ładną oprawą wizualną i lepszym niż w swojej poprzedniczce AI, to nie jest ona tak doszlifowana jak spodziewali się tego fani serii – o czym w recenzji, którą znajdziecie na łamach gry-online.pl, pisze T_bone.
Warto dodać również, że po ośmiu miesiącach od premiery gry Czesi z Bohamia Interactive sfinalizowali prace nad kampanią do trzeciej odsłony cyklu Arma. Rozgrywka fabularna przygotowana z myślą o pojedynczym graczu składa się z trzech części – Survive, Adapt oraz Win i zdecydowanie poprawiła odbiór całości przez fanów.