Analitycy o Super Mario Run – gra zarobi mniej niż Pokemon GO, ale będzie popularniejsza
Analitycy przedstawili prognozy względem mobilnego Super Mario Run. Według nich w pierwszym miesiącu na rynku gra przyniesie połowę przychodów Pokemon GO, ale wygra za to w liczbie pobrań.
Do premiery Super Mario Run pozostało już tylko kilka dni i wszyscy zastanawiają się jak dużym sukcesem okaże się mobilna gra Nintendo. Analityczna grupa Sensor Tower twierdzi, że zna odpowiedź na to pytanie. Według niej produkcja zarobi 71 mln dolarów w ciągu pierwszego miesiąca na rynku.
Jeśli te przewidywania okażą się trafione, to Super Mario Run wygeneruje w tym okresie kwotę o połowę niższą niż 143 mln dolarów wypracowane przez Pokemon GO. Gra nie dorówna również Clash Royale, które w pierwszym miesiącu miało 107 mln dolarów przychodu. Pobije za to Candy Crush Soda Saga, które mogło się pochwalić „jedynie” 16 milionami dolarów.
Co jednak ciekawe, kwoty niższe niż w przypadku Pokemon GO i Clash Royale wynikać mają według analityków z modelu biznesowego. Według Sensor Tower Super Mario Run zostanie bowiem pobrane ponad 50 milionów razy w ciągu pierwszego miesiąca. Ta liczba jest o 56% większa niż 32 mln pobrań uzyskane w analogicznym okresie przez Pokemon GO.
Pokemon GO i Clash Royale to klasyczne gry free-to-play, w których rozgrywkę skonstruowano tak, aby zachęcała do częstego korzystania z mikropłatności. Natomiast w przypadku Super Mario Run za darmo pobierzemy obszerne demo, a potem za 10 dolarów odblokujemy całą zawartość – autorzy nie przewidują żadnych innych mikropłatności.
Model biznesowy Super Mario Run ma więc mocno odbić się na przychodach, przynajmniej na wczesnym etapie życia produkcji na rynku. Mimo to Nintendo raczej nie będzie miało powodów do narzekań, a taka formuła pozwoli firmie utrzymać renomę wypracowaną na rynku konsolowym. Bez wątpienia wielu innych deweloperów będzie z uwagą śledziło wyniki tej gry i wyciągnięte z tych obserwacji wnioski mogą mieć spory wpływ na całą branżę.
Przypomnijmy, że Super Mario Run ukaże się 15 grudnia na urządzenia z systemem iOS. Wersja na Androida zadebiutuje w przyszłym roku. Zainteresowanym polecamy obejrzenie segmentu z talk show Jimmiego Fallona, w którym zaprezentowano sporo fragmentów rozgrywki.