Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 21 grudnia 2004, 15:35

autor: Daniel Sodkiewicz

Aleksander cz. II - założenia

Niewątpliwie, rozpoczęciu prac nad grą Aleksander towarzyszyły plany ekspansji świata gier komputerowych, wspomagane filmowym szlagierem o Aleksandze Macedońskim. Świadczą o tym m.in. slogany reklamowe programu, w których przewijają się sentencje: „gra stworzona przy współpracy Olivera Stone’a i jego ekipy filmowej”, „10 minut dodatkowego materiału filmowego, przygotowanego specjalnie na potrzeby gry”, „gra oparta jest o scenariusz filmowy” itp. Ale czy to źle, że gra szuka rozgłosu i nabywców, poprzez będącą obecnie na topie (dzięki ekranizacji Olivera Stone’a) tematykę?

Niewątpliwie, rozpoczęciu prac nad grą Aleksander towarzyszyły plany ekspansji świata gier komputerowych, wspomagane filmowym szlagierem o Aleksandze Macedońskim. Świadczą o tym m.in. slogany reklamowe programu, w których przewijają się sentencje: „gra stworzona przy współpracy Olivera Stone’a i jego ekipy filmowej”, „10 minut dodatkowego materiału filmowego, przygotowanego specjalnie na potrzeby gry”, „gra oparta jest o scenariusz filmowy” itp. Ale czy to źle, że gra szuka rozgłosu i nabywców, poprzez będącą obecnie na topie (dzięki ekranizacji Olivera Stone’a) tematykę? Oczywiście nie, ale tylko wtenczas, gdy gra nie żeruje jedynie na tytule, lecz prezentuje dobry poziom i prócz ciekawej tematyki, nie odstaje od obecnych norm technicznych.

Z informacji prasowych wynika, iż Aleksander będzie grą strategiczną nie wprowadzającą większych innowacji do gatunku, a jedynie skupiającą się na zebraniu już znanych i grywalnych pomysłów w jedną całość. Jak wiadomo, wykonanie tego, mimo banalnych założeń, okazuje się trudnym do zgryzienia orzechem. Danie złożone z samych wyśmienitych składników mimo wszystko trzeba dobrze przyprawić, a i poszczególne komponenty nie zawsze dobrze smakują w jednej zupie. O tym, czy Alexander ma szansę na podbój serc miłośników gier strategicznych dowiecie się z dalszych części cyklu newsów. Dziś, skupimy się na ogólnych założeniach i teoretycznych możliwościach programu.

Aleksander cz. II - założenia - ilustracja #1
Kampania oferuje cztery strony konfliktu

Gra dla pojedynczego gracza oferuje długą kampanię oraz pojedyncze bitwy. W kampanii, prócz wcielenia się w Aleksandra, możemy poprowadzić do boju wojska Egiptu, Indii i Persji. Gdy dokonamy tego wyboru, przenosimy się na mapę główną, na której będziemy podejmować decyzje o dalszych kierunkach ekspansji świata. Gdy przesuniemy figurkę reprezentującą nasze wojsko w odpowiedni obszar mapy i wybierzemy opcję rozgrywki, gra przenosi nas na bitewny teren. To tutaj budujemy nasze miasta, szkolimy wojsko i walczymy. Wszystko to przedstawiono w grafice łączącej elementy 2D i 3D. Przed przystąpieniem do rozgrywki właściwej poznajemy również tło historyczne postawionego przed nami zadania.

Aleksander cz. II - założenia - ilustracja #2
Mapy kampanii

Opcja pojedynczych bitew pozwala zaś na wybranie jednej z map i ustaleniu ilości przeciwników. Rozgrywka wymaga rozbudowy naszego państwa i standardowego zwycięstwa przez unicestwienie wrogów. Jeżeli tego byłoby mało, gra będzie oferować tryb wieloosobowy.

Aleksander cz. II - założenia - ilustracja #3
Przed rozegraniem pojedynczej bitwy nie mamy zbyt dużego wyboru w ustaleni opcji rozgrywki

Gra Alexander to także ogromne armie, znani z lekcji historii bohaterzy i różnorodność świata. O tym jednak w dalszej części serii newsów o Aleksandrze.