Aktor wcielający się w Adama Jensena z Deux Ex wściekł się z powodu zwolnień w Eidos Montreal
Aktor znany z roli Adama Jensena nie kryje wściekłości z powodu zwolnień w Eidos Montreal. Uważa również, że skasowana odsłona serii Deus Ex nie była kontynuacją przygód jego bohatera.

Wczoraj grupa Embracer złamała serca wszystkim fanom serii Deus Ex, kasując nową odsłonę cyklu, która miała znajdować się w preprodukcji od dwóch lat. Teraz głos w sprawie zabrał Elias Toufexis, czyli aktor znany z roli Adama Jensena w najnowszych grach z serii.
- Aktor jest wściekły przede wszystkim z powodu zwolnień w studiu Eidos Montreal (z pracą miało pożegnać się 97 osób) oraz w związku z ogólną sytuacją w branży gier.
- Jednocześnie dodał, że najprawdopodobniej ta skasowana gra nie była kontynuacją historii Jensena. Wniosek taki wyciągnął z tego, że preprodukcja gry miała trwać od dwóch lat i przez ten czas nikt się z nim nie skontaktował, co byłoby dziwne, gdyby twórcy planowali kolejny tytuł z tym bohaterem.
Warto dodać, że Embracer postanowił wykorzystać to, że o marce Deus Ex znowu mówi się tak dużo i zorganizował na Steamie przecenę, która pozwala kupić wszystkie pecetowe odsłony cyklu za 40,02 zł.
Eidos Montreal pod skrzydłami Embracer
Grupa Embracer przejęła studio Eidos Montreal, wraz z jego markami, na początku 2022 roku. Szybko pojawiły się doniesienia, że pod szyldem nowego właściciela zespół rozpoczął pracę nad kolejną odsłoną serii Deus Ex.
Niestety w ubiegłym roku grupa Embracer popadła w poważne tarapaty finansowe i zaczęła rozpaczliwie szukać oszczędności. W rezultacie przeprowadzono masowe zwolnienia, a część studiów (Free Radical Design i Volition) zostało zamkniętych.
Ostatnie posunięcia Embracer są zwłaszcza smutne dla fanów gatunku immersive sim. Deus Ex to jedna z najsłynniejszych marek z tej kategorii, a co gorsza – w grudniu doszło do masowych zwolnień w należących do tego koncernu studiach Splipgate Ironworks i 3D Realms, czego skutkiem było porzucenie innej tego typu produkcji w postaci Core Decay.
Na szczęście w przypadku drugiej z tych gier główny projektant, Ivar Hill, posiada wszystkie prawa do tej marki i pomimo utraty wsparcia finansowego kontynuuje prace nad tym tytułem oraz prowadzi rozmowy z innymi zainteresowanymi wydawcami. Niestety w przypadku Deus Ex nie mamy co liczyć na taki obrót sprawy.
- Recenzja gry Deus Ex: Rozłam ludzkości
- Deus Ex: Rozłam Ludzkości – poradnik do gry
- Oficjalna strona internetowa grupy Embracer