AC: Odyssey - kobieta miała być jedyną bohaterką gry
Kassandra miała być początkowo jedyną grywalną postacią w Assassin’s Creed: Odyssey. Pomysł ten został stanowczo odrzucony przez (już dzisiaj byłego) dyrektora kreatywnego Ubisoftu.
Dziennikarz growy Jason Schreier przeprowadził szczegółowe rozmowy z ponad 40 pracownikami Ubisoftu, w których skupił się na temacie mobbingu oraz innych nieetycznych praktyk stosowanych przez kierownictwo studia. Z przeprowadzanych wywiadów dowiedział się także o istotnym fakcie dotyczącym Assassin’s Creed: Odyssey.
Okazuje się, że wybór płci postaci nie był od samego początku w planach twórców. Deweloperzy uzgodnili, że główną bohaterką będzie Kassandra, ale nie spotkało się to z aprobatą zespołu ds. marketingu. Swoje obiekcje wyraził także Serge Hascoet, czyli ówczesny dyrektor kreatywny firmy, który dziś już w niej nie pracuje ze względu na poważne oskarżenia związane z mizoginią, homofobią i molestowaniem seksualnym (więcej o sprawie pisaliśmy tutaj). Miał on jasno dać znać zespołowi deweloperskiemu, że kobiety w rolach głównych nie napędzają sprzedaży, a więc należy postawić na nieco bezpieczniejsze finansowo rozwiązanie. Wystarczy jednak spojrzeć na wyniki takich tytułów jak Horizon Zero Dawn lub The Last of Us Part II, aby móc zakwestionować tę tezę.