autor: Zuzanna Domeradzka
Wystartował 5. sezon Diablo 4. Blizzard kusi „nieskończonym” trybem i masą zmian
Rozpoczął się 5. sezon w Diablo 4. Mechanika Piekielnych Hord, od których wzięła się jego nazwa, zostanie w grze na stałe.
Aktualizacja #2 (6 sierpnia, godz. 19:50)
Dziś o godz. 19:00 polskiego czasu wystartował 5. sezon Diablo IV. Czy okaże się on przynajmniej równie udany jak poprzedni? Gracze wkrótce to osądzą. Tymczasem możecie sprawdzić pełną listę zmian, które Blizzard wprowadził do gry. Uwzględnia ona również poprawki sugerowane przez społeczność po testach nowej zawartości.
Aktualizacja #1 (1 sierpnia, godz. 22:05)
Zgodnie z planem dziś wieczorem odbył się stream dotyczący 5. sezonu Diablo IV. Deweloperzy z Blizzarda szczegółowo omówili zmiany i nowości, które podali wcześniej, zagłębiając się przy tym w każdą klasę postaci. Zapis transmisji znajdziecie poniżej.
Oryginalna wiadomość (30 lipca, godz. 21:12)
W tym tygodniu odbędzie się specjalna transmisja poświęcona nowemu sezonowi rozgrywek w Diablo IV, ale deweloperzy najwyraźniej nie mogli już powstrzymać się przed zdradzeniem szczegółów z nim związanych. Dzisiaj opublikowali długi artykuł oraz filmik o 5. sezonie, który rozpocznie się 6 sierpnia o godzinie 19:00 czasu polskiego.
Niekończący się tryb zostanie z nami na stałe
Otwarte testy nadchodzącego sezonu w Diablo IV dobiegły końca – dzięki nim twórcy mogli wziąć pod uwagę opinie graczy na temat niektórych mechanik, w tym tytułowych Piekielnych Hord. To nowe wydarzenie w grze, którym Blizzard chce niejako udobruchać fanów zawiedzionych ostatnio Piekielnymi Przypływami. W ramach Hord zmierzymy się z kilkoma falami wrogów (jedna ma trwać maksymalnie 60 sekund), a każda kolejna będzie trudniejsza do ukończenia. Gracze w trakcie wydarzenia będą wybierali łaski lub przekleństwa modyfikujące dane podejście.
Deweloperzy wiążą duże nadzieje z Piekielnymi Hordami, o czym świadczy fakt, że już teraz ogłosili, iż tryb ten zostanie z nami po zakończeniu 5. sezonu. Główny producent gry, Timothy Ismay, twierdzi, że zespół będzie uważnie obserwował zainteresowanie graczy tym wariantem zabawy i odpowiednio go rozwijał (via PCGamesN).
Jest to największa rzecz, jaką dodajemy do gry [w ramach nowego sezonu – dop. red.] i prawdopodobnie w przyszłości będziemy oceniać, w jaki sposób gracze angażują się w ten tryb i zobaczymy, jakie poprawki będzie należało wprowadzić, aby był on zgodny z innymi mechanikami, które wprowadzimy do produkcji.
Piekielne Hordy będą dostępne od III rangi świata po ukończeniu serii określonych zadań. Blizzard wraz z 5. sezonem rozgrywek wprowadzi do Diablo IV nowe misje oraz stanowiące przedsmak Hord podziemia (Piekielne Wyłomy), aby gracze bawiący się na niższych rangach mogli szybciej wypróbować nowy, „niekończącego się” tryb.
Sprawdzenie swoich sił w nadchodzącym wydarzeniu ma być warte zachodu. Na samym końcu Piekielnej Hordy zmierzymy się bowiem z przedstawicielami Upadłej Rady (tych kapłanów z pewnością kojarzą fani „dwójki”) i otrzymamy cenne łupy.
Inne zmiany w 5. sezonie
Oprócz omówionego wyżej trybu, 5. sezon rozgrywek m.in.:
- doda 50 nowych unikatowych i legendarnych przedmiotów;
- zamieni itemy uberunikatowe na mityczne unikatowe;
- zmieni system skalowania zdobywanego doświadczenia;
- wprowadzi świeżą przepustkę sezonową.
Nowy materiał z Vessel of Hatred
Warto przy okazji wspomnieć o nowym filmiku (poniżej) z pierwszego rozszerzenia do Diablo IV, Vessel of Hatred. Twórcy udostępnili krótki materiał z grafikami koncepcyjnymi, w którym zwrócono uwagę na szczegóły poszczególnych lokacji z dodatku oraz wygląd występujących w nim postaci.
Vessel of Hatred zadebiutuje 8 października na konsolach PS4, PS5, XOne i XSX/S oraz PC.