autor: Szymon Liebert
38 Studios jednak spłaciło dług. Gra MMO Project Copernicus wystartuje w czerwcu 2013 roku
Twórcy Kingdoms of Amalur: Reckoning spłacili dług wobec stanu Rhode Island, o którym pisaliśmy w tym tygodniu. Podobno ich nadchodząca gra MMO Project Copernicus zostanie wydana w czerwcu 2013 roku.
Producent odpowiedzialny za Kingdoms of Amalur: Reckoning, zdołał spłacić dług w wysokości 1,125 miliona dolarów wobec Rhode Island. Lincoln Chafee, gubernator stanu, potwierdził to na konferencji i przy okazji ujawnił datę premiery Project Copernicus, czyli produkcji MMO rozgrywającej się w uniwersum znanym z Reckoning. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, gra wystartuje w czerwcu 2013 roku.
Produkcja tworzona przez 38 Studios została pokazana na pierwszym filmie. Oglądamy w nim kilka lokacji utrzymanych w stylistyce kojarzącej się z Kingdoms of Amalur. Jeszcze do wczoraj sytuacja gry była niepewna, ale wygląda na to, że deweloper uporał się z brakiem gotówki. Trudno jednak powiedzieć, czy uda się przygotować grę na przyszły rok. W końcu mamy do czynienia z tytułem MMO, które powstają bardzo długo.
Wspomniany gubernator zorganizował konferencję z mediami, aby wyjaśnić sytuację 38 Studios. W ostatnich dniach pisaliśmy, że deweloper nie ma pieniędzy na wypłaty dla swoich pracowników i nie potrafi spłacić tegorocznej części pożyczki od stanu Rhode Island. Chafee potwierdził, że czek przekazany przez studio w tym tygodniu miał pokrycie, wiec konto producenta jest czyste. Przynajmniej na razie, bo za kilka miesięcy trzeba będzie zapłacić kolejną ratę.
Na konferencji Chafee przyznał, że pożyczka udzielona 38 Studios przez Rhode Island była ryzykowna. Zdaniem gubernatora, warto było podjąć to ryzyko, bo powodzenie gry zaprocentuje dla stanu. Polityk poradził deweloperowi szukanie pieniędzy w sektorze prywatnym i wyraził przekonanie, że będzie on w stanie spłacić następną ratę (w listopadzie). Chafee chce upewnić się, że studio nie upadnie, ale nie przekaże mu więcej stanowych funduszy.