autor: Aleksander Kaczmarek
2K Sports chwali się rekordową sprzedażą gry NBA 2K13
Fani wirtualnej koszykówki nie zawiedli i szturmem pognali do sklepów po NBA 2K13. Firma 2K Sports mówi wręcz o rekordzie pierwszego tygodnia sprzedaży. Zachwytu nie kryją także recenzenci.
Nie wiadomo, czy za sukcesem NBA 2K13 stoi Justin Bieber, jako grywalna postać, czy też brak konkurencji na rynku. Dość powiedzieć, że gra studia Visual Concepts sprzedaje się jak świeże bułeczki. Wydawca – firma 2K Sports twierdzi, że wyniki z pierwszego tygodnia są o 49% wyższe niż dotychczasowy rekord serii.
Okazuje się, że szczególnie dużym zainteresowaniem gra cieszy się poza rynkiem amerykańskim. Sprzedaż „na świecie” wzrosła bowiem aż o 66% w porównaniu z rekordem ustanowionym dwa lata temu przez NBA 2K11.
Jeszcze bardziej imponują wskaźniki dotyczące rozgrywek wieloosobowych. Wydawca twierdzi, że liczba graczy korzystających z sieciowego trybu multiplayer zwiększyła się ponad dwukrotnie względem ubiegłorocznej odsłony cyklu, a ilość meczów online wzrosła o 127%.
- Pierwsze wyniki sprzedaży są potwierdzeniem naszych bezustannych wysiłków zmierzających do tego, by wynieść markę na wyżyny. Naszym wspaniałym fanom jesteśmy winni to, by z roku na rok ulepszać nasz tytuł i dokładnie tak zrobiliśmy z NBA 2K13 – twierdzi Jason Argent, wiceprezes ds. marketingu w 2K Sports.
O potencjale NBA 2K13 świadczy nie tylko wysoka sprzedaż, ale także bardzo pochlebne opinie krytyków. Średnia ocen w serwisie metacritic wynosi obecnie 88/100. Zdaniem recenzenta gry-online.pl dzieło studia Visual Concepts zasłużyło na solidną 9-tkę w dziesięciopunktowej skali.
Brak konkurencji wychodzi na zdrowie?
2K Sports i EA Sports najwyraźniej unikają otwartej walki. Pierwsza z firm odpuściła sobie rozwijanie serii NHL 2K, dzięki czemu konkurent odnotowuje rekordowe zainteresowanie grą NHL 13. Z kolei „elektronicy” zrezygnowali z NBA Live 13 i trudno oprzeć się wrażeniu, że miało swoje przełożenie na wyniki sprzedaży NBA 2K13.