Październikowy raport NPD - słaba kondycja rynku, dobre wyniki NBA 2K13, Resident Evil 6 i Dishonored
Według najnowszego raportu firmy NPD październik okazał się kolejnym słabym miesiącem dla amerykańskiego rynku gier. Najlepiej sprzedającą się produkcją było NBA 2K13. Dobrze poradził sobie również Dishonored. Słabo wypadło za to XCOM: Enemy Unknown.
Organizacja analityczna NPD opublikowała raport z wynikami amerykańskiego rynku gier za październik tego roku. Przychody ze sklepowej sprzedaży gier, konsol i akcesoriów wyniosły w sumie 755,5 milionów dolarów, co oznacza spadek o 25% w porównaniu z analogicznym miesiącem w roku ubiegłym. Co jednak ciekawe, liczba ta nie daje pełnego obrazu sytuacji. Analitycy szacują bowiem, że po wliczeniu dystrybucji elektronicznej, abonamentów i opłat za wypożyczanie gier przychody w rzeczywistości wyniósłby 1,2 mld dolarów.
Sprzedaż pudełkowych wersji gier wygenerowała 451,8 mln dolarów, czyli o 25% mniej niż w zeszłym roku. Największym powodzeniem cieszyły się następujące produkcje:
# | Gra: | Platformy: | Wydawca: |
1. | NBA 2K13 | 360, PS3, Wii, PSP, PC | Take-Two Interactive |
2. | Resident Evil 6 | Xbox 360, PS3 | Capcom |
3. | Pokemon Black Version 2 | DS | Nintendo |
4. | Dishonored | 360, PS3, PC | Bethesda Softworks |
5. | Pokemon White Version 2 | DS | Nintendo |
6. | Madden NFL 13 | 360, PS3, PS Vita | Electronic Arts |
7. | FIFA Soccer 13 | 360, PS3, Wii, PS Vita, 3DS, PSP | Electronic Arts |
8. | Medal of Honor Warfighter | 360, PS3, PC | Electronic Arts |
9. | Borderlands 2 | 360, PS3, PC | Take-Two Interactive |
10. | Skylanders Giants | 360, PS3, 3DS, Wii | Activision Blizzard |
Dishonored to jedyna produkcja w pierwszej dziesiątce, która nie jest kontynuacją wcześniejszego tytułu. Według danych NPD zakupiło ją 460 tys. osób. Warto też zwrócić uwagę na świetne wyniki Skylanders Giants - gra sprzedaje się o 160% szybciej niż zeszłoroczna edycja. Jeszcze lepiej poradziły sobie związane z nią akcesoria, które rozchodzą się w czterokrotnie większym tempie.
W amerykańskich sklepach słabo wypadł XCOM: Enemy Unknown - gracze zakupili w sumie 114 tys. pudełek na wszystkich trzech platformach sprzętowych. W tym przypadku nie ma jednak powodów do pesymizmu, gdyż duża część sprzedaży tego tytułu odbyła się za pośrednictwem dystrybucji elektronicznej, której NPD nie bierze pod uwagę.
Najpopularniejszą platformą sprzętową tradycyjnie okazał się Xbox 360. Maszynka Microsoftu rozeszła się w 270 tysiącach egzemplarzy. Warto dodać, że firma dzierży żółtą koszulkę lidera już dwunasty miesiąc w rzędu.