2. sezon w Diablo 4 przyniesie ulgę graczom zmęczonym grindem, zapowiedziano radykalne zmiany
Blizzard szykuje sporo zmian w 2. sezonie Diablo 4, które powinny ucieszyć graczy mających dość mozolnego grindu.
Wiemy już, co przyniesie Sezon Krwi Diablo IV oraz towarzysząca mu aktualizacja 1.2.0. Blizzard przedstawił najważniejsze informacje na ich temat w nowym wpisie opublikowanym na oficjalnej stronie studia.
Dwa artykuły zamieszczone przez dewelopera to w zasadzie podsumowanie wczorajszej transmisji, w trakcie której Adam „PezRadar” Fletcher (zastępca dyrektora ds. społeczności) i inni twórcy omówili nadchodzące zmiany. Tych, jak obiecano, będzie sporo.
Większość zmian przedstawionych przez Blizzarda ma na celu ograniczenie grindu, który mocno dał się graczom we znaki w pierwszym sezonie.
- Dotarcie do 100. poziomu postaci ma zająć około 40% mniej czasu niż dotychczas. Gracze będą otrzymywać więcej „expa” za zabijanie potworów od 50. poziomu włącznie. Do tego dotychczasowe premie do zdobywanego doświadczenia będą miały mocniejsze efekty, a kadzidła również zapewnią bonusowe xp.
- Do gry trafi pięciu nowych finałowych bossów do odblokowania, a pula nagród zostanie zmodyfikowana. Każdy „szef” będzie miał zestaw charakterystycznych przedmiotów (także ozdobnych), które będą mogły wypaść tylko z niego.
- W końcowej fazie rozgrywki (tzw. endgame) zostanie skrócony czas oczekiwania na wydarzenia oraz bossów świata (w tym drugim przypadku z 6 do 3,5 godziny). Gracze otrzymają też lepsze nagrody i więcej „expa” za upiorne usługi, Skrzynie Piekielnego Przypływu i szepty.
- Ponadto Sława z nagród będzie przechodzić z sezonu na sezon, co zmniejszy czas potrzebny na jej odzyskanie.
Oprócz tego twórcy ograniczą konieczność wracania do tych samych lokacji w lochach i wykonywania celów, wprowadzą dodatkowe skrytki w miastach, poprawią wierzchowce i ulepszą interfejs oraz zmniejsza koszt zaklinania przedmiotów. Pełną listę zmian znajdziecie w artykułach dostępnych na oficjalnej stronie Blizzarda.
Wypada dodać, że nadal nie jest to kompletne omówienie nowości w Sezonie Krwi. Na 10 października zaplanowano kolejną „pogawędkę przy ognisku”, w trakcie której twórcy omówią szczegóły dotyczące zmian w balansie gry. Będą to informacje na temat modyfikacji klas i odporności na obrażenia, ale też w zdobywaniu przedmiotów unikalnych.
Jak na razie odbiór zapowiedzianych zmian przez fanów jest pozytywny. Część graczy nadal czeka na potwierdzenie poprawek afiksów i przedmiotów w ogóle, ale większość internautów zgadza się, że twórcy idą w dobrym kierunku (via serwis Reddit).
Niemniej da się znaleźć trochę krytyki po adresem samego sezonu. Część graczy (oraz streamerów: via YouTube) rozbawiła zapowiedź „nowych” mobów, promowana… reskinami starych znajomych. Więcej na temat odbioru zapowiedzi Blizzarda przeczytacie w naszej kolejnej wiadomości.
Sezon Krwi w Diablo 4 rozpocznie się 17 października. Tego samego dnia gra trafi na Steama, choć w kontekście przyjęcia Overwatcha 2 można się zastanawiać, czy to dobry pomysł.