Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 października 2023, 10:07

2. sezon w Diablo 4 przyniesie ulgę graczom zmęczonym grindem, zapowiedziano radykalne zmiany

Blizzard szykuje sporo zmian w 2. sezonie Diablo 4, które powinny ucieszyć graczy mających dość mozolnego grindu.

Źródło fot. Blizzard Entertainment.
i

Wiemy już, co przyniesie Sezon Krwi Diablo IV oraz towarzysząca mu aktualizacja 1.2.0. Blizzard przedstawił najważniejsze informacje na ich temat w nowym wpisie opublikowanym na oficjalnej stronie studia.

Dwa artykuły zamieszczone przez dewelopera to w zasadzie podsumowanie wczorajszej transmisji, w trakcie której Adam „PezRadar” Fletcher (zastępca dyrektora ds. społeczności) i inni twórcy omówili nadchodzące zmiany. Tych, jak obiecano, będzie sporo.

Większość zmian przedstawionych przez Blizzarda ma na celu ograniczenie grindu, który mocno dał się graczom we znaki w pierwszym sezonie.

  1. Dotarcie do 100. poziomu postaci ma zająć około 40% mniej czasu niż dotychczas. Gracze będą otrzymywać więcej „expa” za zabijanie potworów od 50. poziomu włącznie. Do tego dotychczasowe premie do zdobywanego doświadczenia będą miały mocniejsze efekty, a kadzidła również zapewnią bonusowe xp.
  2. Do gry trafi pięciu nowych finałowych bossów do odblokowania, a pula nagród zostanie zmodyfikowana. Każdy „szef” będzie miał zestaw charakterystycznych przedmiotów (także ozdobnych), które będą mogły wypaść tylko z niego.
  3. W końcowej fazie rozgrywki (tzw. endgame) zostanie skrócony czas oczekiwania na wydarzenia oraz bossów świata (w tym drugim przypadku z 6 do 3,5 godziny). Gracze otrzymają też lepsze nagrody i więcej „expa” za upiorne usługi, Skrzynie Piekielnego Przypływu i szepty.
  4. Ponadto Sława z nagród będzie przechodzić z sezonu na sezon, co zmniejszy czas potrzebny na jej odzyskanie.

Oprócz tego twórcy ograniczą konieczność wracania do tych samych lokacji w lochach i wykonywania celów, wprowadzą dodatkowe skrytki w miastach, poprawią wierzchowce i ulepszą interfejs oraz zmniejsza koszt zaklinania przedmiotów. Pełną listę zmian znajdziecie w artykułach dostępnych na oficjalnej stronie Blizzarda.

Wypada dodać, że nadal nie jest to kompletne omówienie nowości w Sezonie Krwi. Na 10 października zaplanowano kolejną „pogawędkę przy ognisku”, w trakcie której twórcy omówią szczegóły dotyczące zmian w balansie gry. Będą to informacje na temat modyfikacji klas i odporności na obrażenia, ale też w zdobywaniu przedmiotów unikalnych.

Jak na razie odbiór zapowiedzianych zmian przez fanów jest pozytywny. Część graczy nadal czeka na potwierdzenie poprawek afiksów i przedmiotów w ogóle, ale większość internautów zgadza się, że twórcy idą w dobrym kierunku (via serwis Reddit).

Niemniej da się znaleźć trochę krytyki po adresem samego sezonu. Część graczy (oraz streamerów: via YouTube) rozbawiła zapowiedź „nowych” mobów, promowana… reskinami starych znajomych. Więcej na temat odbioru zapowiedzi Blizzarda przeczytacie w naszej kolejnej wiadomości.

Sezon Krwi w Diablo 4 rozpocznie się 17 października. Tego samego dnia gra trafi na Steama, choć w kontekście przyjęcia Overwatcha 2 można się zastanawiać, czy to dobry pomysł.

  1. Diablo 4 – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej