autor: Marcin Skierski
10 mln egzemplarzy Battlefield 3 w sklepach. Wyniki finansowe firmy Electronic Arts
Firma Electronic Arts podała wyniki sprzedaży kilku wydawanych przez siebie produkcji. Raport finansowy amerykańskiego giganta ujawnia między innymi, że gra Battlefield 3 do sklepów w liczbie 10 milionów egzemplarzy.
Firma Electronic Arts opublikowała raport finansowy za drugi kwartał bieżącego roku fiskalnego, obejmujący okres od początku lipca do końca września. Dzięki temu dowiedzieliśmy się między innymi, że gra Battlefield 3 została rozesłana do sklepów w imponującej liczbie 10 milionów egzemplarzy.
Amerykański wydawca twierdzi, że to najlepszy tego typu wynik w historii koncernu. Oczywiście nie oznacza to, że tyle samo pudełek z najnowszą produkcją studia EA DICE się sprzeda. Najwyraźniej jednak zarząd Electronic Arts ma bardzo duże oczekiwania w stosunku do tego tytułu. Biorąc pod uwagę liczbę niemal trzech milionów zamówień przedpremierowych, jest spora szansa na osiągnięcie wyznaczonego celu.
Bardzo dobrze na rynku radzi sobie także FIFA 12. Do sklepów trafiło niemal osiem milionów egzemplarzy tej produkcji, z czego sprzedano pięć milionów. Na tym etapie tegoroczna edycja popularnego symulatora piłki nożnej może się pochwalić najlepszym rezultatem w historii serii, osiągając rekordową popularność w Stanach Zjednoczonych i Europie. Dla porównania, FIFA 11 od dnia premiery została dostarczona do sklepów w liczbie ponad 16 milionów kopii.
Na amerykańskim rynku dużą popularnością cieszy się gra Madden NFL 12. Kolejne odsłony tej serii co roku przyciągają miliony graczy zza Oceanu. W ciągu miesiąca od debiutu do sklepów rozesłano trzy miliony egzemplarzy najnowszej części. Z kolei Battlefield: Bad Company 2 może się pochwalić wynikiem jedenastu milionów pudełek z grą na półkach sklepowych (premiera odbyła się w marcu 2010 roku).
Przychody firmy Electronic Arts w drugim kwartale bieżącego roku fiskalnego wyniosły 715 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 13,3 procent w stosunku do tego samego okresu w poprzednim roku. Mimo to, koncern odnotował 340 milionów dolarów straty netto, głównie przez wydatki związane z kampanią reklamową nadchodzących produkcji.
Sporym sukcesem dla amerykańskiego giganta okazała się cyfrowa dystrybucja. Usługa Origin zdobyła do tej pory ok. 6 milionów użytkowników, a w listopadzie oferta zostanie wzbogacona o gry wydawane przez firmy Capcom, THQ oraz Warner Bros. Interactive (więcej szczegółów w tej wiadomości). Dużą popularnością cieszy się gra The Sims Social na Facebooku, ustępując pola jedynie najpopularniejszej produkcji firmy Zynga – CityVille. Przychody z samej cyfrowej dystrybucji w ostatnim kwartale sięgnęły poziomu 216 milionów dolarów.
Wydawca wypowiedział się także na temat problemów z platformą Origin, związanych z premierą strzelaniny Battlefield 3. Zapewniono graczy, że sytuacja jest już pod kontrolą i dalsze komplikacje nie są przewidywane. Uspokojono także, że nadchodząca produkcja MMO Star Wars: The Old Republic będzie działać na zupełnie innych serwerach i firma „nie oczekuje” podobnych kłopotów w momencie premiery długo oczekiwanego dzieła studia BioWare.