37. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 37. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Call of Duty: Heroes
Strategiczne 12 listopada 2014
Stworzona z myślą o urządzeniach mobilnych strategia free-to-play, stanowiąca poboczną odsłonę cyklu Call of Duty. Zgodnie z tytułem gry, produkcja koncentruje się na postaciach kultowych bohaterów serii, znanych przede wszystkim z podserii Modern Warfare i Black Ops. W grze spotkamy zatem takie postaci, jak kapitan Price, Soap MacTavish czy Mike Harper.

Europa Universalis IV: El Dorado
Strategiczne 26 lutego 2015
Piąte z rozszerzeń DLC, przygotowanych na potrzeby czwartej odsłony popularnej serii strategicznej Europa Universalis. Jak sugeruje tytuł dodatku, jego akcja przenosi nas w czasy konkwistadorów, ukazując jednak tamte wydarzenia z dwóch odmiennych perspektyw. Rozgrywka skupia się tu bowiem na Ameryce Środkowej i Południowej przełomu XV i XVI wieku, gdzie toczyły się krwawe zmagania między kolonizatorami z Hiszpanii i lokalnymi plemionami Azteków.

7th Legion
Strategiczne 26 sierpnia 1997
Strategia czasu rzeczywistego, w której naprzeciw siebie stają frakcje rządzącego na Ziemi Siódmego Legionu oraz niegdysiejszych Wybrańców, powracających do domu po nieudanej misji kolonizacyjnej. Gra zrywa z tradycyjnym schematem pozyskiwania surowców, skupiając się wyłącznie na gotówce zdobywanej za zabicie jednostek przeciwnika. Swoistą innowacją jest też wprowadzenie losowych kart specjalnych, potrafiących odwrócić losy niejednej potyczki.

Total War: Rome II - Hannibal u bram
Strategiczne 27 marca 2014
Drugie rozszerzenie DLC do wydanej jesienią 2013 roku gry Total War: Rome II studia Creative Assembly. Głównym tematem dodatku zatytułowanego Hannibal u Bram jest druga wojna punicka, która toczyła się w III w. p.n.e. pomiędzy Rzymem a Kartaginą i stała się areną rywalizacji dwóch wybitnych dowódców: pałającego nienawiścią do Rzymian Hannibala oraz stawiającego mu czoła Scypiona Afrykańskiego.

Europa Universalis IV: Art of War
Strategiczne 30 października 2014
Czwarty niesamodzielny dodatek do wydanej w połowie 2013 roku gry Europa Universalis IV, czyli kolejnej odsłony popularnego cyklu gier strategicznych firmy Paradox. Rozszerzenie zatytułowane Art of War koncentruje się na wydarzeniach związanych z wojną trzydziestoletnią, w którą oprócz Świętego Cesarstwa Rzymskiego oraz katolickiej dynastii Habsburgów, zaangażowane były niemal wszystkie kraje ówczesnej Europy.

Ancient Space
Strategiczne 23 września 2014
Klasyczna kosmiczna strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez debiutujące studio CreativeForge Games, założone przez weteranów rodzimej branży deweloperskiej. W grze wcielamy się w dowódcę niewielkiej floty statków, wysłanych z zadaniem zbadania tajemniczego fragmentu kosmosu, zwanego Czarną Strefą. Szybko okazuje się, iż teren kryje w sobie wiele niebezpieczeństw, a członkowie wyprawy zmuszeni zostają do walki o życie.

Constructor
Strategiczne 1 czerwca 1997
Humorystyczna strategia ekonomiczna, w której przejmujemy kontrolę nad własną firmą budowlaną, a naszym celem jest bezpardonowa rywalizacja z branżową konkurencją. Wznosząc odpowiednie warsztaty oraz domy na wynajem staramy się jednocześnie – przy pomocy niekoniecznie zgodnych z prawem środków – spowolnić rozwój naszych rywali.

Carrier Command: Gaea Mission
Strategiczne 27 września 2012
Carrier Command: Gaea Mission to strategia osadzona w klimacie dalekiej przyszłości. W grze wcielamy się w dowódcę tytułowego „lotniskowca”, przenoszącego mnóstwo mniejszych pojazdów, w większości o przeznaczeniu bojowym. Sednem rozgrywki jest zatem walka – determinuje to fabuła gry.

Ironclad Tactics
Strategiczne 18 września 2013
Ironclad Tactics to gra karciana z elementami strategii czasu rzeczywistego (RTS), za której powstanie odpowiada studio deweloperskie Zachtronics Industries. Fabuła przedstawia alternatywną wizję historii amerykańskiej wojny secesyjnej, w której obie strony konfliktu dysponują napędzanymi parą bojowymi robotami.

Imperivm III: The Great Battles of Rome
Strategiczne 20 czerwca 2006
Imperivium III: The Great Battles of Rome to strategia czasu rzeczywistego, wzbogacona o elementy RPG, skupiająca się na tematyce starożytnego Rzymu. Twórcami gry są autorzy trzeciej i czwartej części popularnej serii strategii ekonomicznych Tropico.

M.A.X.: Mechanized Assault & Exploration
Strategiczne 3 grudnia 1996
Rozgrywająca się w odległej przyszłości gra strategiczna, w której jako przywódca jednej z 8 rywalizujących ze sobą frakcji, kolonizujemy bogate w surowce nowo odkryte planety. Twórcy z Interplay stworzyli oryginalną hybrydę, łącząc ze sobą mechanikę współczesnych produkcji RTS z elementami klasycznych strategii turowych.

Europa Universalis IV: Conquest of Paradise
Strategiczne 14 stycznia 2014
Pierwsze duże rozszerzenie DLC do wydanej w połowie 2013 roku gry Europa Universalis IV studia Paradox Interactive. Dodatek zatytułowany Conquest of Paradise koncentruje się na podboju tzw. Nowego Świata, a podczas zabawy zajmujemy się głównie odkrywaniem obu Ameryk, choć dostępna jest również opcja pokierowania rdzennymi mieszkańcami tych kontynentów.

Crusader Kings II: The Old Gods
Strategiczne 28 maja 2013
Czwarty duży dodatek do gry strategicznej Crusader Kings II od studia Paradox Interactive. Crusader Kings II: The Old Gods umożliwia wcielanie się we władcę pogańskiego lub zaratusztriańskiego. Szczególny nacisk położony został zwłaszcza na kulturę wikingów oraz przeprowadzane przez nich wyprawy łupieżcze.

Mechs & Mercs: Black Talons
Strategiczne 9 stycznia 2015
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego autorstwa niezależnego studia Camel 101. Akcja gry toczy się w uniwersum science fiction, wykreowanym na potrzeby wcześniejszej dużej produkcji dewelopera - Gemini Wars. W kampanii solowej wcielamy się w rolę najemnego dowódcy, mającego do dyspozycji własną armię i podejmującego się realizacji rozmaitych zadań na zlecenie wielu zwaśnionych ze sobą frakcji.

Pirates of Black Cove
Przygodowe 2 sierpnia 2011
Mieszanka gatunków RTS i RPG pozwalająca zakosztować życia kapitana statku pirackiego. Zaczynamy od wyboru statku i skompletowania załogi. Na przestrzeni trzech kampanii naszym zadaniem będzie szukanie skarbów, walka z innymi statkami, wypełnianie zadań fabularnych i dbanie o naszych podwładnych.

Hearts of Iron III: For the Motherland
Strategiczne 29 czerwca 2011
Drugi niesamodzielny dodatek do rozbudowanej strategii wojennej Hearts of Iron III od firmy Paradox Interactive. Rozszerzenie koncentruje się na froncie wschodnim II wojny światowej, czyli zmaganiach Związku Radzieckiego z nazistowskimi Niemcami i innymi państwami. Znacznemu przeobrażeniu uległ aspekt polityczny, dzięki czemu gracze mogą organizować przewroty w innych krajach lub sami paść ofiarą buntu.

Dungeons: Władca Ciemności
Strategiczne 23 września 2011
Strategia czasu rzeczywistego w realiach fantasy, będąca kontynuacją tytułu Dungeons. W grze wcielamy się w lorda podziemi, który zarządza, rozwija i broni swoich lochów. Gra klimatem nawiązuje do produkcji Dungeon Keeper. Najważniejszym atutem gry jest tryb dla wielu graczy, dla którego przygotowano specjalne scenariusze i umiejętności.

Two Worlds II: Castle Defense
Strategiczne 27 kwietnia 2011
Poboczna odsłona rodzimego cyklu RPG studia Reality Pump, reprezentująca popularny gatunek strategii tower defence. Fabuła gry osadzona została w znanym z serii uniwersum i opowiada o wydarzeniach, jakie rozegrały się pomiędzy pierwszą a drugą częścią cyklu. Osią akcji jest konflikt pomiędzy parającym się czarną magią władcą Antalooru Gandoharem, a Orkami dążącymi do obalenia demonicznego przywódcy.

APOX
Strategiczne 20 stycznia 2011
Postapokaliptyczna strategia czasu rzeczywistego z elementami gier RPG i FPS. Akcja przenosi gracza w daleką przyszłość, w której świat został pogrążony w chaosie na skutek wojny nuklearnej. Podczas zabawy prowadzimy do boju oddziały żołnierzy. Ciekawostka polega na tym, że możemy własnoręcznie dobrać ich sprzęt oraz rozwijać ich umiejętności. Uzupełnieniem kampanii jest tryb multiplayer.

The Settlers 7: Paths to a Kingdom - DLC 3
Strategiczne 7 grudnia 2010
The Settlers 7: Paths to a Kingdom - DLC 3 to dodatek do wydanej w 2010 roku strategii czasu rzeczywistego The The Settlers 7: Paths to a Kingdom autorstwa studia Blue Byte. Rozszerzenie wzbogaca rozgrywkę w trybie dla jednego gracza o 2 nowe kampanie i 7 map, zapewniając około 20 godzin zabawy. Twórcy dodatku zdecydowali się wprowadzić kilka modyfikacji w rozgrywce, w tym nowe opcje handlu i rozwoju technologicznego.

Emergency: Disaster Rescue Squad
Strategiczne 7 kwietnia 2009
Gra strategiczna, w której musimy poradzić sobie z katastrofami i kataklizmami. Otrzymujemy pełną kontrolę nas siłami ratowniczymi, by zapanować nad różnymi sytuacjami i uratować zagrożonych ludzi.

Command & Conquer: Red Alert 3 - Commander's Challenge
Strategiczne 16 września 2009
Poboczna odsłona popularnej serii strategicznej C&C: Red Alert przygotowana specjalnie z myślą o graczach konsolowych. Stworzony przez koncern Electronic Arts tytuł stanowi w istocie nieco odchudzoną wersję dodatku Uprising, który kilka miesięcy wcześniej otrzymali gracze pecetowi. W grze zrezygnowano z typowej dla serii kampanii fabularnej, koncentrując się na wprowadzonym przez wspomniany dodatek trybie wyzwań.

Mytheon
Akcji 13 listopada 2010
Mytheon jest grą akcji z elementami RPG i RTS, w której akcja osadzona została w mitycznym świecie. Fabuła gry przedstawia historię wojny pomiędzy bogami i śmiertelnymi bohaterami. Gracz wciela się w jednego z herosów władających kamieniami mocy, dzięki którym można rzucać zaklęcia, wznosić budynki i rekrutować wojsko.

Chronostorm: Siberian Strike
Strategiczne 13 listopada 2008
Strategia czasu rzeczywistego pozwalająca graczom na wzięcie udziału w hipotetycznym konflikcie zbrojnym na rubieżach Rosji. Cechą wyróżniającą ten tytuł jest wyposażenie naszej armii w urządzenie umożliwiające ograniczoną kontrolę nad czasem. Dzięki temu możemy zatrzymać upływ lub skorzystać z jednostek militarnych dostępnych w przyszłości czy przeszłości.