Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka M.A.X.: Mechanized Assault & Exploration (PC)
OkładkaM.A.X.: Mechanized Assault & Exploration (PC)

M.A.X.: Mechanized Assault & Exploration PC

Rozgrywająca się w odległej przyszłości gra strategiczna, w której jako przywódca jednej z 8 rywalizujących ze sobą frakcji, kolonizujemy bogate w surowce nowo odkryte planety.

Strategiczne | science fiction | RTS | turowe | multiplayer | singleplayer | hot seat | internet | LAN

M.A.X.: Mechanized Assault & Exploration Premiera PC

3grudnia1996

producent: Interplay Entertainment wydawca: Interplay Entertainment

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Gry podobne do M.A.X.: Mechanized Assault & Exploration

Command & Conquer: Red Alert

Command & Conquer (1995)

Z

M.A.X.: Mechanized Assault & Exploration to osadzona w realiach science-fiction gra strategiczna, której celem jest eksploracja i kolonizacja nowych światów, położonych na niezbadanych dotąd planetach. Przygotowana przez studio Interplay produkcja stanowi oryginalną hybrydę, łączącą popularne strategie czasu rzeczywistego z klasyczną rozgrywką w systemie turowym.

Historia opowiedziana w grze toczy się w odległej przyszłości, kiedy to po wyczerpaniu zasobów naturalnych Ziemi ludzkość zmuszona była opuścić swą macierzystą planetę. Dzięki pomocy obcych ras życie przeniosło się na gigantyczny, dryfujący w przestrzeni statek, gdzie z czasem, wskutek konfliktów wewnętrznych, ludzkość podzieliła się na 8 rywalizujących ze sobą frakcji. Każda z nich miała nad innymi przewagę w co najmniej jednym z wielu aspektów militarnych lub ekonomicznych. Wkrótce zatem, wykorzystując technologię obcych, frakcje stanęły ze sobą do morderczego wyścigu o pierwszeństwo kolonizacji nowych, bogatych w surowce planet. Gracz wciela się w rolę przywódcy jednego z takich ugrupowań.

Ogólne założenia rozgrywki nie odbiegają w znacznym stopniu od schematów wyznaczonych przez popularne strategie pokroju Command & Conquer czy Z. Naszym głównym zadaniem jest rozbudowa bazy, pozwalającej na sprawną eksploatację cennych złóż surowców i obronę przed próbującymi przejąć nasze tereny przeciwnikami. W odróżnieniu od wspomnianych RTS-ów, wznoszone przez nas struktury nie muszą znajdować się w swoim bezpośrednim sąsiedztwie, gdyż połączone są specjalnymi rurociągami, zapewniającymi stały dopływ potrzebnych materiałów. Do obrony bazy posłuży nam dość szeroka gama ponad 50 jednostek lądowych, powietrznych i morskich, z których każda opisana jest kilkoma parametrami, takimi jak siła i zasięg ognia, pole widzenia, szybkość poruszania się czy grubość pancerza. Warto odnotować, że nasze jednostki nie dysponują nieskończoną amunicją i podczas walki wymagać będą nieustannego zaopatrzenia. W miarę postępów gry mogą one być również dodatkowo ulepszane, co wpływa na ich skuteczność bojową.

Największe nowum, jakie niesie ze sobą M.A.X. to pozostawienie graczom swobody w kwestii wyboru modelu rozgrywki. Idąc z duchem czasu, możemy zdecydować się na rywalizację toczoną w czasie rzeczywistym. Dla tradycjonalistów pozostawiono klasyczny system turowy, w którym sami ustalamy ogromną liczbę parametrów rozgrywki, takich jak ilość tur, szybkość ich rozgrywania czy początkowe zasoby. Trzecią alternatywą jest tryb hybrydowy, łączący elementy obu wcześniejszych. W tym wariancie rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym, w którym nasze jednostki podlegają jednak pewnym ograniczeniom, takim jak liczba punktów ruchu czy limit czasowy na jego wykonanie.

Twórcy zadbali o bardzo szeroki wachlarz dostępnych trybów zabawy. Do naszej dyspozycji oddano 24 misje do rozegrania pojedynczo lub w ramach kampanii, w jaką wprowadzają nas proste misje szkoleniowe. Możemy też skorzystać z praktycznie nieograniczonej liczby misji pojedynczych, generowanych losowo przez komputer. Tryb multiplayer pozwala na zabawę we dwójkę poprzez modem lub sieć lokalną lub nawet w 4 osoby w trybie „hot seat”. Do gry zachęca dodatkowo dobra, choć nieco surowa oprawa graficzna z w pełni renderowanymi, rzucającymi cienie budynkami i jednostkami, oraz ułatwiającym orientację w terenie płynnym zoomem.

Ostatnia modyfikacja 18 marca 2014

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna / gorące krzesło   Liczba graczy: 1 - 4  

Nośnik: 1 CD

Ocena użytkowników: 8,8 / 10 na podstawie 34 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe M.A.X.: Mechanized Assault & Exploration: 12+

M.A.X.: Mechanized Assault & Exploration Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Zalecane:
  • 486DX2 66 MHz
  • 8 MB RAM
  • 22 MB HDD
  • DOS/Windows 95