34. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 34. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Dark Planet: Battle for Natrolis
Strategiczne 19 marca 2002
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w odległej przyszłości. Trzy nacje: Ludzie, Sorin oraz Dreil; walczą o dominację. Akcja gry toczy się w pełni trójwymiarowym środowisku i przy dynamicznie zmieniających się warunkach atmosferycznych oraz stałym upływie czasu.

Sid Meier's Gettysburg
Strategiczne 13 czerwca 1997
Obejmij dowództwo nad jedną z armii Unii lub Konfederacji i swym kunsztem strategicznym przesądź o losach największej bitwy wojny secesyjnej.

Waterloo: Napoleon's Last Battle
Strategiczne 28 marca 2001
Gra strategiczna dająca nam unikalną możliwość pokierowania zarówno wojskami Francuskimi, Austriackimi, Pruskimi i Angielskimi w słynnej bitwie pod Waterloo.

Majesty: Północna Ekspansja
Strategiczne 22 marca 2001
Majesty: Północna Ekspansja jest pierwszym, oficjalnym dodatkiem do popularnej strategii czasu rzeczywistego Majesty: The Fantasy Kingdom Sim. Przygotowane przez studio deweloperskie Cyberlore rozszerzenie wprowadza m.in. 13 nowych misji, nowe rodzaje budynków i zaklęć, a także kolejnych przeciwników. W Polsce dodatek ukazał się jako element składowy Majesty: Złota Edycja.

State of War
Strategiczne 3 stycznia 2001
Zostań głównodowodzącym największych w historii sił wojskowych i pokonaj groźną sektę fanatyków Beho-Sunns zagrażającą wszystkim ludziom na Ziemi.

Parkan: Iron Strategy
Strategiczne 16 czerwca 2001
Parkan: Iron Strategy to wyprodukowana przez rosyjskie studio deweloperskie Nikita futurystyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS). Fabuła gry przedstawia zmagania korporacji, które rywalizują o kontrolę nad bogatym w cenne surowce układem planetarnym. Rozgrywka polega na budowaniu baz i dowodzeniu potężnie uzbrojonymi robotami bojowymi wysyłanymi do walki z przeciwnikami.

Shogun: Total War - The Mongol Invasion
Strategiczne 18 sierpnia 2001
Oficjalny dodatek do wydanej w połowie 2000 roku gry strategicznej Shogun: Total War studia Creative Assembly. Rozszerzenie zatytułowane The Mongol Invasion przenosi akcję gry ok. 300 lat wstecz w stosunku do "podstawki", czyli do wieku XIII, w którym to Kraj Kwitnącej Wiśni staje w obliczu inwazji hord mongolsko-koreańskich pod wodzą legendarnego Kubilaj Chana.

Star Trek: Armada
Strategiczne 22 marca 2000
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do popularnego serialu Star Trek: The Next Generation. W obliczu inwazji Borgów siły Federacji, Klingonów i Romulan muszą działać wspólnie, by zażegnać śmiertelne niebezpieczeństwo.

Army Men: Operation Meltdown
Strategiczne 4 maja 2000
Wojenne zmagania plastikowych żołnierzyków w klasycznej strategii czasu rzeczywistego wyprodukowanej i wydanej przez firmę 3DO. Twórcy Army Men: World War inspirowali się autentycznymi operacjami militarnymi z okresu II Wojny Światowej.

Close Combat V: Invasion Normandy
Strategiczne 5 października 2000
Strategia odrywająca wydarzenia z 6 czerwca 1944, gdy połączone siły Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanady i Francji rozpoczęły największy desant morski w historii swiata.

Close Combat IV: Battle of the Bulge
Strategiczne 18 listopada 1999
Kontynuacja legendarnej juz serii wojennych gier strategicznych z okresu II wojny swiatowej, pochodzacych z firmy Atomic, znanej milosnikom strategii równiez z serii World at War i V for Victory.

Symulator misji ratunkowych: Emergency 2016
Strategiczne 15 października 2015
Rozszerzona edycja gry strategiczno-symulacyjnej Emergency 5 autorstwa studia Sixteen Tons Entertainment. W grze stajemy po raz kolejny na czele wyspecjalizowanych służb ratunkowych, w tym jednostek straży pożarnej, policji, pogotowia oraz służb technicznych, a naszym zadaniem jest stawianie czoła kolejnym wypadkom, klęskom żywiołowym i innym zagrożeniom, pojawiającym się na terenie czterech niemieckich miast: Berlina, Kolonii, Monachium oraz Hamburga.

Europa Universalis IV: Common Sense
Strategiczne 9 czerwca 2015
Szósty duży dodatek DLC do wydanej w 2013 roku gry firmy Paradox Interactive, stanowiącej czwartą odsłonę rozwijanego od 2001 roku cyklu gier strategicznych. Najważniejszym elementem wprowadzonym w Europa Universalis IV: Common Sense jest nowy system rozwoju prowincji, których rozbudowa ograniczona została rozmiarem terenu oraz tzw. wartością rozwoju.

Grand Ages: Medieval
Strategiczne 25 września 2015
Osadzony w średniowiecznych realiach RTS z elementami ekonomicznymi, stanowiący kontynuację wydanej w 2009 roku strategii Grand Ages: Rome. Za powstanie gry odpowiada nowy deweloper - studio Gaming Minds, mające na swoim koncie m.in. czwartą odsłonę cyklu Patrician oraz utrzymane w podobnym klimacie Rise of Venice. Akcja gry rozpoczyna się w 1050 roku i toczy na ogromnym obszarze ówczesnej Europy oraz Północnej Afryki i Bliskiego Wschodu.

Total War: Warhammer - Realm of The Wood Elves
Strategiczne 8 grudnia 2016
Duży dodatek do gry strategicznej Total War: Warhammer, wprowadzający nową grywalną rasę: Leśne Elfy. Na potrzeby rozszerzenia Realm of The Wood Elves przygotowano specjalną minikampanię. Kierując wojskami Leśnych Elfów, gracze muszą się zmierzyć najpierw z Bretorianami, a później z armią bestii dowodzonych przez Morghura. Wraz z nową rasą w grze pojawili się dwaj legendarni dowódcy: nieśmiertelny półbóg Orion i jeden z najstarszych drzewców Durthu.

Total War: Warhammer - Call of the Beastmen
Strategiczne 28 lipca 2016
Pierwszy duży dodatek DLC do gry Total War: Warhammer, czyli kolejnej odsłony uznanej serii strategicznej studia Crative Assembly. Rozszerzenie zatytułowane Call of the Beastmen pozwala graczom objąć kontrolę nad całkiem nową, grywalną frakcją Zwierzoludzi, a wszystko to w ramach dedykowanej im, premierowej kampanii fabularnej. Tytułowa rasa humanoidalnych bestii powstała w wyniku mutacji ludzi, którzy dostali się pod wpływ Chaosu i odznacza się bardzo agresywnym sposobem walki.

Planetbase
Strategiczne 16 października 2015
Gra strategiczna, w której zadaniem graczy jest stworzenie od podstaw pozaziemskiej kolonii. Jako jej zarządcy, muszą zadbać nie tylko o stały dostęp do pożywienia, wody pitnej i życiodajnego tlenu, lecz także o bezpieczeństwo osadników – zagrożenie może stanowić zarówno gwałtowna pogoda, jak i wiatry słoneczne oraz deszcze meteorytów.

AI War II
Strategiczne 22 października 2019
Osadzona w realiach science fiction strategia RTS studia Arcen Games, będąca pełnoprawną kontynuacją jego debiutanckiej produkcji z 2009 roku. Akcja AI War II toczy się 335 lat po wydarzeniach z pierwszej części gry, a podczas zabawy ponownie obejmujemy dowództwo nad siłami ludzkości, która ostatnie stulecia spędziła na przygotowaniach do kolejnej wojny ze sztuczną inteligencją.

Forged Battalion
Strategiczne 14 sierpnia 2018
Forged Battalion to strategia czasu rzeczywistego autorstwa specjalizującego się w tym gatunku studia Petroglyph. Akcja toczy się w niedalekiej przyszłości, a fabuła opowiada o wojnie pomiędzy kontrolującą Ziemię organizacją wojskową a ruchem oporu. Gra podąża klasycznymi ścieżkami gatunku RTS, ale dodaje do nich świeże rozwiązania uatrakcyjniające rozgrywkę. Podczas zabawy konstruujemy bazy, rozwijamy technologie, produkujemy maszyny i toczymy bitwy z wrogiem.

Middle-earth: Shadow of War - The Mobile Game
Strategiczne 26 września 2017
Mobilne Middle-earth: Shadow of War to strategia bitewna oparta na modelu darmowym z mikropłatnościami. Grę opracowało wewnętrzne studio deweloperskie firmy Warner Bros. Pomimo identycznego tytułu jest to zupełnie odrębny projekt w stosunku do wydanej na pecetach i konsolach przygodowej gry akcji. Sama fabuła jest podobna i opowiada o wojnie wytoczonej Sauronowi przez Strażnika Taliona i upiora Celebrimbora.

Baldies
Strategiczne 11 grudnia 1996
Strategia czasu rzeczywistego, w której przejmujemy kontrolę nad plemieniem łysych ludzików, a naszym zadaniem jest pokierowanie nimi w taki sposób, by umożliwić im pokonanie odwiecznych wrogów – złych Owłosionych (ang. Hairies).

Kingdom Rush Origins
Strategiczne 19 listopada 2014
Trzecia odsłona popularnej serii strategii tower defence, stanowiąca swoisty prequel całego cyklu. W grze prowadzimy elfie armie przeciw złowrogiemu Vez’nanowi, który za pośrednictwem potężnego klejnotu władzy zagraża całemu królestwu. Podczas rozgrywki stawiamy czoła nieznanym wrogom, wykorzystując nowych bohaterów, jednostki, ulepszenia i moce.

Magic: The Gathering - Battlemage
Strategiczne 1 listopada 1996
Hybryda strategii turowej i RTS-a, oparta na licencji gry karcianej Magic: The Gathering. Gracz wciela się w jednego z potężnych magów i trafia na kontynent Corondor, gdzie bierze udział w wojnie o wpływy z innymi czarodziejami. Tytuł posiada zarówno multiplayerowy tryb Duel, jak i kampanię fabularną, w której staramy się zdobyć kontrolę nad całą krainą.

Castle Story
Strategiczne 17 sierpnia 2017
Castle Story to strategia czasu rzeczywistego (RTS) z rozbudowanym aspektem ekonomicznym i możliwością transformacji voxelowego otoczenia. Gra stanowi debiutanckie dzieło niezależnego studia Sauropod, a jej produkcję wsparli użytkownicy platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Akcja Castle Story toczy się w świecie składającym się z dryfujących w powietrzu wysp. Zabawa polega głównie na projektowaniu i wznoszeniu twierdz, a także ich obronie przed najeźdźcami.