34. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 34. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Age of Empires IV: Sułtani powstają
Strategiczne 14 listopada 2023
Duży dodatek do RTS-a pod tytułem Age of Empires IV. Add-on Age of Empires IV: The Sultans Ascend wprowadza nową kampanię fabularną, dwie dodatkowe cywilizacje oraz możliwość walki na morzu, a także reinterpretuje cztery cywilizacje dostępne w podstawowej wersji gry.
Radio Commander: Pacific Campaign
Strategiczne 2024
Kontynuacja oryginalnego polskiego RTS-a z 2019 r., w którym dowodziliśmy wojskami w widoku FPP z poziomu sztabu, wydając polecenia przez radio w oparciu o meldunki na temat sytuacji na froncie. W Radio Commander: Pacific Campaign trafiamy na Pacyfik podczas II wojny światowej.
Barkhan
Strategiczne 2024
Barkhan to RTS wzorowany na Dune II. Akcja rozgrywa się na pustynnej planecie z cennymi zasobami, o kontrolę nad którą walczą trzy klany o unikalnych armiach i specjalizacjach. Gra posiada kampanię fabularną oraz tryb multiplayer.
The Valiant
Strategiczne 19 października 2022
RTS z elementami RPG, który przenosi nas do epoki średniowiecza. W The Valiant przejmujemy kontrolę nad rycerzami, którzy starają się powstrzymać ogarniętego żądzą władzy krzyżowca przed odzyskaniem wszystkich fragmentów antycznego artefaktu.
Stellaris: Overlord
Strategiczne 12 maja 2022
Overlord to dodatek do kosmicznej strategii Stellaris. DLC wprowadza nowe opcje zarządzania galaktyczną potęgą, koncentrując się na relacjach między władcami wielkich imperiów, a ich wasalami.
Dungeons: Władca Ciemności
Strategiczne 23 września 2011
Strategia czasu rzeczywistego w realiach fantasy, będąca kontynuacją tytułu Dungeons. W grze wcielamy się w lorda podziemi, który zarządza, rozwija i broni swoich lochów. Gra klimatem nawiązuje do produkcji Dungeon Keeper. Najważniejszym atutem gry jest tryb dla wielu graczy, dla którego przygotowano specjalne scenariusze i umiejętności.
Clockwork Empires
Strategiczne 26 października 2016
Osadzona w steampunkowej stylistyce strategia ekonomiczna, opracowana przez niezależne studio Gaslamp Games, znane także z roguelike’owej produkcji RPG Dungeons of Dredmor. Akcja gry toczy się w nietypowo ukazanym XIX wieku, zaś gracze wcielają się w dumnych obywateli Imperium Brytyjskiego, których zadaniem jest kolonizacja nowych lądów. Ogólna mechanika rozgrywki bazuje na typowych standardach gier ekonomicznych i polega głównie na rozbudowie miast oraz zarządzaniu ich zasobami.
The Few
Strategiczne 20 czerwca 2013
Osadzona w realiach II wojny światowej lotnicza strategia czasu rzeczywistego, będąca pierwszym pecetowym projektem studia Black Moon Design, zajmującego się dotąd głównie grami mobilnymi i przeglądarkowymi. The Few pozwala nam na zrekonstruowanie słynnej bitwy o Anglię z 1940 roku, a podczas zabawy stanąć możemy zarówno po stronie niemieckiego Luftwaffe, jak i aliantów reprezentowanych m.in. przez lotnictwo brytyjskie, czechosłowackie, kanadyjskie, nowozelandzkie i polskie.
Aarklash: Legacy
Strategiczne 12 września 2013
Utrzymana w stylistyce mrocznego fantasy taktyczna strategia z elementami RPG, osadzona w realiach figurkowej gry bitewnej Konfrontacja. Tytuł został opracowany przez studio Cyanide i jest to drugie (po grze Confrontation) podejście francuskiego dewelopera do tego popularnego uniwersum. W grze stajemy na czele gildii najemników, która podczas jednej z rutynowych misji została oskarżona o zbrodnie przeciw władcy.
Social Wars
Strategiczne 8 lipca 2012
Gra społecznościowa łącząca elementy strategii czasu rzeczywistego oraz symulatora rozwoju miasta. Wcielamy się w rolę dowódcy i próbujemy wyszkolić jak najsilniejszą armię, żeby pokonać kosmiczne Orki szturmujące naszą planetę. W tym celu gromadzimy surowce, stawiamy nowe budynki i zdobywamy doświadczenie.
Imperium Romanum: The Conquest of Britannia
Strategiczne 30 maja 2008
Imperium Romanum the Conquest of Britannia to pierwszy dodatek do strategii czasu rzeczywistego Imperium Romanum, stworzonej na początku 2008 r. przez studio Haemimont Games. Opisywany produkt pozwala posiadaczom podstawowej wersji gry przenieść się z powrotem do pierwszego wieku naszej ery, kiedy to cesarz Hadrian wraz ze swymi legionami wybrał się na podbój odległej Brytanii.
Europa Universalis: Rzym - Vae Victis
Strategiczne 19 listopada 2008
Oficjalny dodatek do gry Europa Universalis: Rzym, stanowiącej poboczną odsłonę popularnej serii strategicznej, rozwijanej od 2001 roku przez firmę Paradox. Podobnie jak gra podstawowa, akcja rozszerzenia przenosi nas do czasów starożytnych, opowiadając o losach Imperium Rzymskiego w latach 280-27 p.n.e. Rozszerzenie zatytułowane Vae Victis wprowadza jednak szereg całkiem nowych rozwiązań.
Grand Ages: Rome - Reign of Augustus
Strategiczne 22 stycznia 2010
Grand Ages: Rome - Reign of Augustus jest pierwszym oficjalnym dodatkiem do wydanej w 2009 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS) - Grand Ages: Rome. Deweloperzy z bułgarskiego studia Haemimont Games przygotowali nową kampanię, złożoną z 12 misji, a także szereg scenariuszy do rozgrywki jednoosobowej oraz map do zabawy w trybie multiplayer. Nie zabrakło również nowych budynków, patronów i dekoracji.
Combat Mission: Battle for Normandy
Strategiczne 17 maja 2011
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach II wojny światowej. Autorzy produkcji położyli duży nacisk na realistyczne odwzorowanie bitew. Rozgrywka została podzielona na dwie kampanie i wiele samodzielnych misji. Podczas zadań przejmujemy dowodzenie nad poszczególnymi żołnierzami. W grze pojawia się też rozbudowany edytor oraz tryb multiplayer z opcją prowadzenia zabawy przez email.
Dawn of Andromeda
Strategiczne 4 maja 2017
Osadzona w realiach science fiction strategia 4X, opracowana przez niezależne portugalskie studio Grey Fox Entertainment. Akcja Dawn of Andromeda osadzona została w odległej przyszłości, w tytułowej galaktyce, będącej areną rywalizacji różnych cywilizacji.
Warcraft: Armies of Azeroth
Strategiczne prace wstrzymane
Opracowany przez ekipę WCR_Team fanowski remake kultowej strategii WarCraft III, wydanej przez firmę Blizzard Entertainment w 2002 roku. Tytuł dostępny jest jako bezpłatna modyfikacja na silniku StarCrafta II, a do jego uruchomienia wystarczy pobranie darmowej Edycji Starter tejże gry. WarCraft: Armies of Azeroth wiernie odtwarza fabułę pierwowzoru, opowiadającą o toczącej się w krainie Azeroth rywalizacji ludzi, orków, nieumarłych oraz nocnych elfów.
Company of Heroes 2: The British Forces
Strategiczne 3 września 2015
Trzeci samodzielny dodatek do gry Company of Heroes 2, przygotowany jak dwa poprzednie przez autorów „podstawki” – studio Relic Entertainment. Podobnie jak w przypadku rozszerzenia Western Front Armies, twórcy skoncentrowali się ponownie głównie na trybie wieloosobowym, tym razem dodając do rozgrywki sieciowej armię Wielkiej Brytanii.
Total War: Rome II - Wrath of Sparta
Strategiczne 16 grudnia 2014
Trzeci dodatek DLC do wydanej w roku 2013 kolejnej odsłony serii gier strategicznych Total War. Akcja gry przenosi nas w najdawniejszy okres historyczny, jaki kiedykolwiek został odwzorowany w ramach cyklu - zmagania rozpoczynamy w roku 432 p.n.e., czyli w pierwszych latach II wojny peloponeskiej, toczącej się pomiędzy Atenami a Spartą oraz jej sojusznikami.
M.A.X. 2: Mechanized Assault & Exploration
Strategiczne 29 czerwca 1998
Kontynuacja oryginalnej gry strategicznej, pozwalającej na rozgrywkę w czasie rzeczywistym, w systemie turowym lub w wariancie hybrydowym. Tym razem stajemy na czele ludzi bądź jednej z 7 ras, należących do międzygalaktycznego porozumienia Concord i stawiamy czoła wrogo nastawionej rasie Sheevatów.
War Wind II: Human Onslaught
Strategiczne 30 listopada 1997
Kontynuacja RTS-a w klimatach fantasy, opowiadającego o losach wielkiej wojny na planecie Yavaun. W drugiej części gry, do znanych już ras skupionych w dwóch przeciwstawnych obozach, dołączają nowe siły ziemskich marines i naukowców. Produkcja kładzie nieco większy nacisk na rozwój badań i technologii.
Ancient Space
Strategiczne 23 września 2014
Klasyczna kosmiczna strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez debiutujące studio CreativeForge Games, założone przez weteranów rodzimej branży deweloperskiej. W grze wcielamy się w dowódcę niewielkiej floty statków, wysłanych z zadaniem zbadania tajemniczego fragmentu kosmosu, zwanego Czarną Strefą. Szybko okazuje się, iż teren kryje w sobie wiele niebezpieczeństw, a członkowie wyprawy zmuszeni zostają do walki o życie.
Hearts of Iron IV: Waking the Tiger
Strategiczne 8 marca 2018
Trzeci dodatek DLC do gry strategicznej Hearts of Iron IV. Twórcy wprowadzili nową zawartość dla Chin oraz zmodyfikowali drzewka celów narodowych Japonii i Trzeciej Rzeszy, pozwalając m.in. na odsunięcie Hitlera od władzy i przywrócenie Cesarstwa Niemieckiego.
Godhood
Strategiczne 11 sierpnia 2020
Strategia czasu rzeczywistego (RTS) od twórców gry Reus, w której wcielamy się w boga zakładającego własny kult. Poprzez sugestie i odpowiednio ułożone zasady gracz może naginać zachowania wyznawców do własnej woli. Jednocześnie za pomocą sakramentów oraz nadprzyrodzonych mocy rywalizuje z innymi bożkami o religijną dominację w regionie.
Hearts of Iron IV: Death or Dishonor
Strategiczne 14 czerwca 2017
Drugie rozszerzenie DLC do strategii czasu rzeczywistego Hearts of Iron IV. Opracowany przez Paradox Development Studio dodatek skupia się przede wszystkim na czterech państwach europejskich: Węgrach, Rumunii, Jugosławii i Czechosłowacji, które wybuch drugiej wojny światowej zamknął w kleszczach pomiędzy Trzecią Rzeszą i Związkiem Radzieckim. Państwa te otrzymały nowe, unikalne drzewka celów narodowych, które pozwalają na poprowadzenie wybranej nacji jedną z kilku dostępnych ścieżek.