32. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 32. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Dark Reign: The Future of War
Strategiczne 31 lipca 1997
Dark Reign: The Future of War to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), która w 1997 roku wyróżniała się w pełni trójwymiarowym silnikiem graficznym.

WarCraft II: Battle.net Edition
Strategiczne 30 marca 1999
Ostateczne wydanie jednej z najsłynniejszych strategii czasu rzeczywistego w dziejach elektronicznej rozrywki, która pojawiła się pierwotnie w marcu 1995 roku. Warcraft II: Battle.net Edition oferuje pełną zawartość gry podstawowej Warcraft II: Tides of Darkness oraz wydanego rok później dodatku Beyond the Dark Portal (choć w planach twórców znajdowały się też dwa dodatkowe pakiety misji).

Command & Conquer: Sole Survivor Online
Strategiczne 30 listopada 1997
Ciekawa poboczna odsłona serii strategii czasu rzeczywistego. W odróżnieniu od poprzednich części Command & Conquer, w tej grze każdy z graczy kontroluje jedną jednostkę i staje do walki z innymi uczestnikami w sieciowych potyczkach. Rozgrywka przypomina więc strzelanki pierwszoosobowe, chociaż jest zaprezentowana w typowym stylu dla serii (widok z góry). Twórcy przygotowali 23 jednostki. W bitwach brało udział nawet do 51 osób.

Command & Conquer: Red Alert - Counterstrike
Strategiczne 2 sierpnia 1997
Oficjalny dodatek do wydanej w listopadzie 1996 roku strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer: Red Alert autorstwa Westwood Studios. Dodatek zatytułowany Counterstrike oferuje szesnaście nowych scenariuszy (po osiem dla każdej ze stron) o różnym stopniu trudności. W przeciwieństwie do gry macierzystej, nie zostały one jednak połączone w kampanię i mogą być rozgrywane w całkowicie dowolnej kolejności.

Kryzys Kubański
Strategiczne 4 lutego 2005
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w alternatywnej historii. Kubański kryzys (konflikt między USA i Kubą, która znalazła się w strefie wpływów ZSRR i otrzymała odeń pomoc wojskową) nie kończy się tutaj rozwiązaniem pokojowym.

Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu
Strategiczne 6 kwietnia 2004
Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu jest samodzielnym dodatkiem do wyprodukowanej przez studio deweloperskie Nival Interactive strategii czasu rzeczywistego (RTS) Blitzkrieg. Rozszerzenie zawiera nową kampanię, w której gracze mają okazję wcielić się w dowódcę wojsk niemieckich podległych feldmarszałkowi Erwinowi Rommlowi i wziąć udział w zmaganiach z okresu II wojny światowej toczonych m.in. na Sycylii, w Normandii i w Ardenach.

Stalingrad (2005)
Strategiczne 11 marca 2005
Stalingrad to gra strategiczna czasu rzeczywistego, dokładnie odwzorowująca jedną z najsłynniejszych operacji II Wojny Światowej (17 lipca 1942 – 2 lutego 1943). Developerzy wprowadzili do własnego dzieła parę odrębnych kampanii bitewnych: pierwsza poświęcona działaniom niemieckiego Wehrmachtu, a druga traktująca o poczynaniach sił Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich.

Trash
Strategiczne 20 września 2005
Trash to program kwalifikujący się do gatunku trójwymiarowych strategii czasu rzeczywistego (RTS). Akcja gry rozgrywa się w post-apokaliptycznej przyszłości, wzorowanej na filmach takich jak Mad Max i świecie znanym z serii Fallout.

Z Moskwy po Berlin
Strategiczne 24 października 2005
Moscow to Berlin to już czwarta odsłona cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), nawiązującego do burzliwych wydarzeń na frontach II Wojny Światowej i opracowywanego przez pracowników zespołu Digital Reality.

SunAge
Strategiczne 30 listopada 2007
Futurystyczna strategia czasu rzeczywistego, pod wieloma względami nawiązująca do kultowego StarCrafta. Przejmujemy kontrolę nad jednostkami jednej z trzech dostępnych frakcji i prowadzimy zakrojone na szeroką skalę działania wojenne.

I Wojna Światowa
Strategiczne 17 czerwca 2005
World War I to klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niewielkie studio developerskie o nazwie Dark Fox. Warto jednocześnie dodać, iż WW I działa na zmodyfikowanym silniku graficznym gry Blitzkrieg autorstwa Nival Interactive.

Blitzkrieg: Antologia
Strategiczne 27 czerwca 2005
Specjalne, kolekcjonerskie wydanie gier z serii Blitzkrieg. W jego skład wchodzi pierwsza część gry – Blitzkrieg, oraz dwa dodatki do niej: Blitzkrieg: Rolling Thunder i Blitzkrieg: Burning Horizon.

Imperium Romanum: Wilds of Germania
Strategiczne 18 czerwca 2008
Wilds of Germania jest drugim już rozszerzeniem strategii czasu rzeczywistego, Imperium Romanum, autorstwa bułgarskiego studia Haemimont Games. Omawiany tu tytuł nie jest jednak jedyną produkcją tych twórców poruszającą tematykę Imperium Rzymskiego - w 2006 roku wydana została Glory of the Roman Empire.

Europa Universalis III: In Nomine
Strategiczne 28 maja 2008
Kolejny niesamodzielny dodatek do trzeciej odsłony serii Europa Universalis, wymagający do działania zarówno gry podstawowej, jak i poprzedniego rozszerzenia Napoleon’s Ambition. In Nomine przenosi nas w czasie do roku 1399, kiedy na tron angielski wstępuje Henryk IV. Rozszerzone ramy chronologiczne produkcji pozwoliły zaś na wprowadzenie do rozgrywki kolejnych ważnych wydarzeń historycznych, np. mongolskiej inwazji na Turcję, wojny stuletniej czy upadku Cesarstwa Bizantyjskiego.

The Settlers: Narodziny Imperium - Wschodnie Królestwa
Strategiczne 27 marca 2008
Oficjalny dodatek do szóstej części popularnego cyklu strategii ekonomicznych studia Blue Byte Software pt. The Settlers: Narodziny Imperium. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Wschodnie Królestwa (ang. The Eastern Realm) rozgrywa się po wydarzeniach z podstawowej części gry, kiedy kluczowy dla gospodarki naszego państwa szlak handlowy zostaje zablokowany.

Supreme Commander: W obliczu wroga
Strategiczne 6 listopada 2007
Supreme Commander: W obliczu wroga jest samodzielnym rozszerzeniem wydanej w 2007 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS). Akcja dodatku osadzona została po wydarzeniach przedstawionych w bazowej grze. Zwaśnione frakcje UEF, Cybran oraz Aeon muszą wspólnie stawić czoła nowemu zagrożeniu - obcej rasie Seraphim. Deweloperzy ze studia Gas Powered Games przygotowali ponad 100 nowych jednostek, a także szereg zmian w mechanice rozgrywki.

Homeworld: Cataclysm
Strategiczne 30 czerwca 2000
Kontynuacja znakomitej kosmicznej strategii czasu rzeczywistego Homeworld. W dalekiej przyszłości rasa Kushan wygnana niegdyś w odległe zakątki Galaktyki wraca na swą macierzystą planetę i podejmuje walkę z nowym wrogiem, zwanym Bestią.

Starship Troopers: Terran Ascendancy
Strategiczne 24 października 2000
Starship Troopers: Terran Ascendancy to strategia czasu rzeczywistego przygotowana przez studio Blue Tongue Software. Warstwa fabularna gry bazuje na wątkach powieści Roberta A. Heinleina. Gracz kieruje poczynaniami tytułowych żołnierzy kosmosu, którzy wysłani zostają na macierzystą planetę Arachnidów z zadaniem zniszczenia zagrażających Ziemi obcych. Twórcy przewidzieli 20 misji do wykonania przy użyciu rozmaitych rodzajów broni.

Tridonis
Strategiczne 20 listopada 1998
Tridonis to strategia czasu rzeczywistego (RTS), stworzona przez polskie studio deweloperskie Alien System. Tłem fabularnym dla gry jest inwazja obcych na Ziemię, dokonana w 2001 roku. Gracz może wybrać stronę konfliktu, której poczynaniami będzie kierował. Twórcy przygotowali 24 scenariusze do rozgrywki jednoosobowej oraz tryb multiplayer, w którym uczestniczyć mogą maksymalnie 4 osoby.

The Outforce
Strategiczne 4 października 2000
The Outforce to strategia czasu rzeczywistego (RTS) rozgrywająca się w przestrzeni kosmicznej. Po zniszczeniu Ziemi przez asteroidę resztki ludzkości walczą o przetrwanie z dwiema rasami zamieszkałymi w systemie Epsilon Eridani, który jest ostatnią nadzieją Ziemian nowy dom.

Close Combat II: A Bridge Too Far
Strategiczne 17 września 1997
Druga część popularnej serii gier strategicznych Close Combat przenosząca nas w czasy II Wojny Światowej, gdzie możemy wykazać swe dowódcze umiejętności podczas słynnej wojskowej operacji desantowej o kryptonimie Market Garden.

Close Combat
Strategiczne 2 kwietnia 1996
Wielokrotnie nagradzana gra strategiczna czasu rzeczywistego traktująca o lądowaniu wojsk alianckich w 1944 roku na jednej z plaż Normandii – plaży Omaha. Wciel się w dowódcę jednej z walczących stron i dzielnie wykonuj swoje obowiązki.

O.R.B.
Strategiczne 8 listopada 2002
W podwójnym układzie planetarnym trwa rywalizacja między dwoma rasami o zasobny w surowce naturalne pas asteroidów, którego orbita oscyluje pomiędzy zasięgiem raz jednej, a raz drugiej planety.

The Privateer's Bounty: Age of Sail II
Strategiczne 2 sierpnia 2002
Samodzielna produkcja bazująca na rozwiązaniach serii Age of Sail. Akcja przenosi graczy do czasów, gdy morza roiły się od pięknych i drapieżnych zarazem okrętów. Możemy tu zakosztować wielu aspektów życia ówczesnego wilka morskiego, np. ochraniać konwoje handlowe, bronić fortu, patrolować określone akweny wodne oraz przełamywać blokady i wymykać się wrogom.