36. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 36. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Parkan: Iron Strategy
Strategiczne 16 czerwca 2001
Parkan: Iron Strategy to wyprodukowana przez rosyjskie studio deweloperskie Nikita futurystyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS). Fabuła gry przedstawia zmagania korporacji, które rywalizują o kontrolę nad bogatym w cenne surowce układem planetarnym. Rozgrywka polega na budowaniu baz i dowodzeniu potężnie uzbrojonymi robotami bojowymi wysyłanymi do walki z przeciwnikami.

Close Combat
Strategiczne 2 kwietnia 1996
Wielokrotnie nagradzana gra strategiczna czasu rzeczywistego traktująca o lądowaniu wojsk alianckich w 1944 roku na jednej z plaż Normandii – plaży Omaha. Wciel się w dowódcę jednej z walczących stron i dzielnie wykonuj swoje obowiązki.

Total Annihilation Kingdoms: The Iron Plague
Strategiczne 28 lutego 2000
The Iron Plague to dodatek do Total Annihilation: Kingdoms, oferujący nowy świat zamieszkały przez cztery cywilizacje kontrolujące cztery żywioły: ziemię, ogień, powietrze i wodę.

Force 21
Strategiczne 10 sierpnia 1999
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego o tematyce wojennej, autorstwa studia Red Storm. Fabuła osadzona jest w XXI wieku, gdzie dochodzi do wybuchu III Wojny Światowej. Wykonujemy misje grupą żołnierzy w rozmaitych lokacjach. Gra posiada ładną, trójwymiarową grafikę oraz tryb dla wielu graczy.

Army Men: Toys In Space
Strategiczne 13 października 1999
Trzecia gra z cyklu militarnych strategii czasu rzeczywistego (RTS), którego bohaterami są plastikowi żołnierze. Tym razem gracz musi pomóc sierżantowi Sarge'owi i wojskom Zielonych w pokonaniu Złotych, którzy sprzymierzyli się z kosmitami. Gra wyprodukowana została przez studio deweloperskie firmy The 3DO Company.

The Boss: La Cosa Nostra
Strategiczne 17 maja 2004
The Boss: La Cosa Nostra to gra będąca połączeniem RTS'a i symulacji. Gracz będzie miał w niej możliwość uczestniczenia w mrocznych wydarzeniach z życia mafii w Stanach Zjednoczonych.

Starship Troopers: Terran Ascendancy
Strategiczne 24 października 2000
Starship Troopers: Terran Ascendancy to strategia czasu rzeczywistego przygotowana przez studio Blue Tongue Software. Warstwa fabularna gry bazuje na wątkach powieści Roberta A. Heinleina. Gracz kieruje poczynaniami tytułowych żołnierzy kosmosu, którzy wysłani zostają na macierzystą planetę Arachnidów z zadaniem zniszczenia zagrażających Ziemi obcych. Twórcy przewidzieli 20 misji do wykonania przy użyciu rozmaitych rodzajów broni.

Star Trek: Armada
Strategiczne 22 marca 2000
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do popularnego serialu Star Trek: The Next Generation. W obliczu inwazji Borgów siły Federacji, Klingonów i Romulan muszą działać wspólnie, by zażegnać śmiertelne niebezpieczeństwo.

Battlezone II: Combat Commander
Strategiczne 30 grudnia 1999
Druga część doskonałego połączenia strategii i gry akcji, w której Rosjanie i Amerykanie muszą zjednoczyć siły w obliczu inwazji obcej rasy Scionów.

Perimeter
Strategiczne 21 maja 2004
Perimeter to trójwymiarowa strategia czasu rzeczywistego autorstwa rosyjskiego studia K-D LAB. Fabuła gry osadzona została w dalekiej przyszłości.

Z
Strategiczne 21 marca 1996
Strategia czasu rzeczywistego przenosząca graczy do świata przyszłości, gdzie biorą udział w wojnie toczącej się pomiędzy dwoma stronnictwami robotów: Czerwonymi i Niebieskimi.

Atrox
Strategiczne 24 maja 2002
Typowa strategia czasu rzeczywistego wzorowana na takim znanym RTS-ie jak Starcraft. Akcja przenosi nas do odległej przyszłości, kiedy to trwa wojna (Atrox War) pomiędzy trzema odmiennymi nacjami: Intelion, Createse oraz Hominian.

Kingdom Under Fire: The Crusaders
Strategiczne 12 października 2004
Druga część serii strategii czasu rzeczywistego z elementami RPG, Kingdom Under Fire, pochodzącej z koreańskiej firmy Phantagram Interactive. Po 50 latach pokoju rozpoczyna się kolejny krwawy konflikt i gracz musi wziąć sprawy we własne ręce.

Forts
Strategiczne 19 kwietnia 2017
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, za której opracowaniem stoi niezależne australijskie studio EarthWork Games. Gracze trafiają w sam środek wojny między trzema stronnictwami o dostęp do ograniczonych zasobów ropy. W trakcie zabawy akcję obserwujemy z boku, a nasze zadanie polega na budowie tytułowych fortec oraz ich obronie i niszczeniu twierdz należących do nieprzyjaciół.

Forged Battalion
Strategiczne 14 sierpnia 2018
Forged Battalion to strategia czasu rzeczywistego autorstwa specjalizującego się w tym gatunku studia Petroglyph. Akcja toczy się w niedalekiej przyszłości, a fabuła opowiada o wojnie pomiędzy kontrolującą Ziemię organizacją wojskową a ruchem oporu. Gra podąża klasycznymi ścieżkami gatunku RTS, ale dodaje do nich świeże rozwiązania uatrakcyjniające rozgrywkę. Podczas zabawy konstruujemy bazy, rozwijamy technologie, produkujemy maszyny i toczymy bitwy z wrogiem.

Stellaris: MegaCorp
Strategiczne 6 grudnia 2018
Kolejne rozszerzenie do popularnej kosmicznej strategii Stellaris autorstwa studia Paradox Interactive. Dodatek MegaCorp wprowadza możliwość wcielenia się w prezesa międzygwiezdnej korporacji, a także szereg nowych mechanik.

Valhalla Hills: Definitive Edition
Strategiczne 19 listopada 2015
Opracowana przez studio Funatics strategia ekonomiczna. Fabuła Valhalla Hills opowiada o losach pewnego plemienia Wikingów, które po śmierci zastało bramy Valhalli zamknięte na cztery spusty. Powodem takiego stanu rzeczy jest konflikt pomiędzy Odynem a jego synem Leko.

Europa Universalis IV: Rights of Man
Strategiczne 11 października 2016
Dodatek do gry Europa Universalis IV, stworzony przez studio Paradox Interactive. Rozszerzenie wymaga do działania podstawowej wersji gry, w porównaniu z którą trzon rozgrywki pozostał niezmieniony. Zadebiutowało tu jednak wiele zmian, usprawnień, a także nowych funkcji.

The L.E.D. Wars
Strategiczne 15 grudnia 1997
Osadzona w realiach science fiction strategia czasu rzeczywistego, będąca debiutancką produkcją belgijskiego Larian Studios. Gracz staje na czele zbrojnego ramienia megakorporacji, a jego zadaniem jest zabezpieczenie produkcji niezbędnego ludzkości narkotyku o nazwie Liquid Evolution Drug (w skrócie L.E.D.).

Ashes of the Singularity: Escalation
Strategiczne 3 listopada 2016
Samodzielne rozszerzenie do ciepło przyjętej gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Ashes of the Singularity. Za opracowanie dodatku odpowiedzialne jest niezależne studio Stardock Corporation. W skład DLC wchodzą dwie kampanie fabularne, w których możemy pokierować frakcją Substrate oraz siłami PHC. Stronnictwa, obecne również w podstawowej wersji gry, doczekały się nowych jednostek, szerszego wachlarza struktur, a także przywoływanych z orbit przedmiotów i maszyn.

Space Run Galaxy
Strategiczne 17 czerwca 2016
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego z elementami tower defense, będąca kontynuacją wydanego w 2014 roku Space Run studia Passtech Games. Fabuła gry toczy się 20 lat po wydarzeniach znanych z pierwowzoru, a my wcielamy się w jednego z pracowników firmy, założonej przez kapitana Bucka Manna, specjalizującego się w przewożeniu cennych ładunków przez niebezpieczne rejony galaktyki.

Populous II: Trials of the Olympian Gods
Strategiczne 1 września 1991
Kontynuacja oryginalnej gry strategicznej Petera Molyneux, w której wcielając się w rolę bóstwa prowadzimy grupę naszych poddanych przeciwko wyznawcom innego boga. W porównaniu do poprzedniczki gra osadzona została w realiach mitologii greckiej, oferując ulepszoną oprawę wizualną, blisko 4-krotnie większą liczbę boskich mocy oraz aż 1000 zróżnicowanych map.

Company of Heroes 2: The British Forces
Strategiczne 3 września 2015
Trzeci samodzielny dodatek do gry Company of Heroes 2, przygotowany jak dwa poprzednie przez autorów „podstawki” – studio Relic Entertainment. Podobnie jak w przypadku rozszerzenia Western Front Armies, twórcy skoncentrowali się ponownie głównie na trybie wieloosobowym, tym razem dodając do rozgrywki sieciowej armię Wielkiej Brytanii.

Battle of Empires: 1914-1918
Strategiczne 22 kwietnia 2015
Powstała dla upamiętnienia wybuchu I wojny światowej strategia czasu rzeczywistego, odtwarzająca największe i najważniejsze bitwy okresu 1914-1918. Tytuł został stworzony jako modyfikacja popularnej serii Men of War, a za jego powstanie odpowiada studio Great War Team, założone przez grupę utalentowanych modderów z terenu Rosji, Ukrainy i Europy Zachodniej. Produkcja składa się z kilku odrębnych epizodów, które poświęcono kolejno Francji, Niemcom, Rosji oraz Anglii.