Najciekawsze materiały do: Gothic II: Noc Kruka
Gothic II: Noc Kruka - OpenGothic v.1.0.2207
modrozmiar pliku: 106,9 MB
OpenGothic to modyfikacja do gry Gothic II: Night of the Raven, której autorem jest Try.
- Gothic II: Noc Kruka - mod Spolszczenie moda The Returning - 145 MB
- Gothic II: Noc Kruka - mod The Returning v.2.0 - 4461,2 MB
- Gothic II: Noc Kruka - mod Gothic 2 Online (Multiplayer) v.0.2.3 - 28,2 MB
- Gothic II: Noc Kruka - mod Na pohybel v.6052022 - 138,5 MB
- Gothic II: Noc Kruka - mod Gothic II: Gold Remaster v.1.4 - 849,5 MB
Gothic II: Noc Kruka - poradnik do gry
poradnik do gry25 lutego 2020
Poradnik do samodzielnego dodatku do Gothic II: Noc Kruka, w którym znajdziecie opisy zadań z sześciu rozdziałów, tam gdzie to konieczne ilustrowanych mapami lokacji, oraz dokładną prezentację czterech najważniejszych z nich.
Gothic II: Noc Kruka - recenzja gry
recenzja gry1 marca 2005
Światowa premiera 22 sierpnia 2003. Rozszerzenie „Gothica II”, jednej z najlepszych gier fabularnych, czyniące z niego wzór do naśladowania zarówno pod względem bogactwa i klimatu świata, nieliniowości rozgrywki jak i możliwości rozwoju postaci. Wydane jedynie w Niemczech i w Polsce.
Gothic 2 Online stoi teraz MMORPG, lecz może się to wkrótce zmienić. Nadchodzi ambitny projekt Veritas RP
wiadomość3 marca 2024
Aktualnie w Gothic 2 Online można bawić się głównie na serwerach MMORPG. Opracowywany jest jednak duży projekt Veritas RP, który może ponownie przyciągnąć graczy do serwerów roleplayowych.
Złote Wrota 2 na ostatniej prostej. Skala tej obiecującej modyfikacji do Gothica 2 zaskoczyła twórców
wiadomość20 grudnia 2023
Prace nad modyfikacją Złote Wrota 2: Serce Bogini do gry Gothic 2: Noc Kruka są na ostatniej prostej. Polscy twórcy przybliżyli szczegóły projektu.
Wykorzystanie AI w Gothicu nie spodobało się twórcom Kronik Myrtany i „głosowi” Marvina, aktor postawił ultimatum
wiadomość23 października 2023
Twórcy powstającego serwera roleplayowego Dzieje Kolonii do Gothica 2: Nocy Kruka wypuścili trailer z bezprawnie przetworzonym przez AI głosem Michała Klawitera, który użyczył głosu Marvinowi w Kronikach Myrtany. Aktor postawił im ultimatum – mieli godzinę na usunięcie zwiastuna.
- Gothic 2 Complete Classic zmierza na Switcha, premiera jest bliska [Aktualizacja] 2023.10.05
- „Mógłby mieć jaja, by napisać, że ma dość”. Rozmawiamy z współtwórcą i przedstawiamy kulisy upadku Dziejów Khorinis 2023.08.28
- Smutny koniec Dziejów Khorinis, mod do Gothica 2 został anulowany 2023.08.28
- Twórcy Gothica 2: Dziejów Khorinis przerwali milczenie - oto ich oficjalne oświadczenie 2023.05.18
- Gothic 2: Dzieje Khorinis pod ostrzałem, oficjalna strona zniknęła z sieci [Aktualizacja #2] 2023.05.15
- Polak pobił rekord świata w Gothicu 2: Nocy Kruka, pomogły „katapulty” 2023.05.11
- Gothic na polskiej ziemi, fani znów spróbują zachwycić twórców 2023.03.22
6 sekretów z Gothica, o których mogliście nie mieć pojęcia
artykuł25 września 2022
Mimo ponad dwóch dekad na karku, pierwszy i drugi Gothic wciąż potrafią skrywać tajemnice – nierzadko tam, gdzie gracze przestali ich szukać. Oto sześć ciekawych sekretów Gothica, których możecie nie znać.
- Oto 7 moich ulubionych questów z Gothica
- Z miłości do Gothica – mod Kroniki Myrtany będzie godnym następcą Gothica II?
- Z miłości do Gothica – mod Kroniki Myrtany będzie godnym następcą Gothica II?
- Najlepsze mody do gry Gothic 2 – Noc Kruka na bogato
- Najlepsze mody do gry Gothic 2 – Noc Kruka na bogato
Na kanale Dziejow Khorinis w końcu pojawił się kolejny film informacyjny na temat stanu prac nad modem. Wszystko zostało dokładnie wyjaśnione, więc bez zbędnego streszczania wrzucam link.
https://www.youtube.com/watch?v=fgiqs1Ukdtk
Po tym co tu usłyszałem jestem niemal pewny, że Kroniki Myrtany wyjdą szybciej.
Właśnie sobie przypomniałem coś - pamiętacie ten bug z pierścieniami podnoszącymi statystyki na stałe przy zdejmowaniu i zakładaniu?
Pamiętam że testowałem to dawno na system packach, modach czy launcherze do modów i nie zawsze to działało, na jednej kombinacji modów/łatek działał a na innej nie. Sprawdzałem też na czystym G2 (kupiłem w kiosku wiele lat temu) i też trik nie działał...
Od czego to zależy? Jakie warunki muszą być spełnione? Z ciekawości pytam...
Ktoś testował moda Nostalgic edition? Zapowiada się dość ciekawie. Taka trochę ER do dwójki.
Najgorszy Gothic l, średni RPG 6/10
Gothic 2 Noc Kruka 2005 PL: 8/10
Witam wszystkich bardzo serdecznie, grę wraz z dodatkiem idzie ukończyć w około 50-60h. Całą wersje gry wraz z dodatkiem przeszedłem aż trzy razy, natomiast sam G2 bez dodatku aż siedem razy. I cóż moge powiedzieć? Gra finalnie wyszła w 2003, ale my na wersje PL musieliśmy jeszcze niestety poczekać, ale do rzeczy: Grało mi się jak zwykle bardzo przyjemnie, otwarty świat zachwyca klimatem oraz dobrą muzyką, grafika jak na tamte lata dość dobra, wiadomo teraz po latach każdy wie jakie mody instalować aby poprawić grafikę, więc nie będe o tym pisał. Ale powiem, że z pewnymi modami graficznymi gra wygląda idealnie! System walki bardzo mi się spodobał. Rozwijanie umiejętności postaci bardzo dobrze rozwinięte, strzelanie z łuku, kuszy, walka mieczem na początku jako wojownik, potem jako mistrz, rzucanie zwojów oraz runy zostały bardziej dopracowane w tej części, opłaca się tutaj być magiem. Ja grę jako mag niestety ukończyłem tylko raz. Świetny Polski Dubbing trzeba uznać za bardzo wielki plus, brakuje tego w dzisiejszych grach. System animacji dość dobry jak na tamte lata, dodatek NK zwiększa poziom trudności co jest dla mnie wielkim minusem, z czasem aby dodać sobie np: 10 pkt siły należy wydać z 20pkt umiejętności, co jest dla mnie porażką i utrudnieniem. Sam dodatek NK to takie 7/10, trzeba powstrzymać Kruka i zabrać mu Szpon Beliara, itd. Wielkim plusem są tutaj cutscenki, krótkie bo krótkie ale bardzo klimatyczne i dynamiczne. Większość postaci przypada do gustu, według mnie dużo dzisiejszych gier mogłoby nauczyć się od tej serii i nie wypuszczać takich bubli jak dzisiejsze produkcje. Gothic to taka seria do której zawsze się wraca, przynajmniej raz w roku - chociaż mi już po tylu przejściach gra się po prostu "dobrze". Chciałbym zapomnieć tą serie i przejść ją od nowa, to było by coś - ale to niestety niemożliwe. Sama fabuła dwójki przenosi nas do wieży Xardasa w Khorinis po upadku bariery leżymy pod głazami trzy tygodnie, Xardas nas przywraca - I mamy za zadanie odnaleźć Oko Innosa, zniszczyć Smoki i takie tam. Fabuła prosta, ale konkretna, do wyboru mamy kilka frakcji, każda z nich ma swój urok. Mógłbym się dużo jeszcze rozpisywać na temat tej epickiej gry, ale każdy już grał w serie Gothic i wie o co chodzi. Pomimo lat gra nadal rozwala wszystko i wszystkich! Klimat i grywalność oraz sentyment do tej gry i polski dubbing sprawia że przechodze co rok całą serie, mam nawet kilka gadżetów z Gothica oraz dwa kubki, jeden z pierwszej części - a drugi z drugiej. No cóż - to tyle ode mnie. Mam nadzieje, że was przekonałem do tej części. "Niechaj Innos ma was w swojej opiece" Trzymajcie się!
Dlaczego warto grać w Returning 2.0 z Alternative Balance.
www.youtube.com/watch?v=gURZYNxbDn4
Jaką gildią grać jako mag w Returning 2.0 z z Alternative Balance.
www.youtube.com/watch?v=lwa9dkjdh0Y
Jak sobie radziliście ze smokami w gothic 2 noc kruka? Zawsze mam z nimi problemy
Z System Packiem, fiksem 2.6.0 i player kitem, które wchodzą w skład niezbędników do Returning 2.0 (pojawił się niedawno AB - Alternatywny Balans, bardzo chwalony, może kiedyś się za niego wezmę.
Ciekawi mnie czy zluzowali z zawartością łatwą do przeoczenia jak zadania czy lokacje, pamiętam że był z tym problem.
Wróciłem po latach i mimo że sporo pamiętałem to parę rzeczy mi umknęło a niektóre odkryłem na nowo.
Postawiłem sobie za cel kilka rzeczy, w tym zdobycie w drugim rozdziale pancerza z płytek pełzacza.
Pamiętam że nigdy nie grałem nim dłużej, to co oferowały moje gildie było lepsze.
Nawet nie wiedziałem że kowal Bennet na farmie Onara oferuje pasy do pancerza zrobionego przez Wilka.
Wygląda też na to, że runa leczenia lekkich ran jest lepsza jeśli chodzi o ilość przywróconego zdrowia na zużyty punkt many.
Generalnie na pierwsze przejście warto uczyć się run.
W przypadku najemnika/łowcy smoków ściągać z dystansu by nie trwonić środków leczniczych.
Niepotrzebnie uczyłem się robić mikstury leczenia, szkoda rdestu polnego skoro można zrobić mikstury many gdzie nawet najsłabsza pozwala potem na wyleczenie 1k HP (Leczenie Lekkich Ran to koszt 10pkt many i przywrócenia 200 HP, najmniejsza mikstura daje 50 HP / mana).
Jak się okazało Harad nie kupował moich mieczy w pełnej cenie, za wyjątkiem tych pierwszych, najprostszych za 150 sztuk złota.
Nie wiem czemu Milten na zamku od razu awansował mnie z zerowego do drugiego kręgu magii.
Przeklikując rozmowę z Gregiem nie aktywowałem zadania na szukanie jego skarbów w Khorinis. Ominęło mnie trochę XP...chyba? wiki ani poradniki nic nie mówią o różnicy.
Nie wiedziałem kiedy Greg wysyła mnie po swoje skarby w Khorinis ani kiedy pojawia się pod tawerną Orlana, wszędzie piszą że „później".
Przeszukałem wiki i poradniki (miałem jeden w katalogu z grą w wersji GOG, inny z płyty CD Action i inny nie pamiętam już skąd,chyba z serwisu CDP . pl zanim zwinęli żagle?) i tylko przypadkiem w wiki, w innej sekcji, trafiłem na wzmiankę o zaproponowaniu Gregowi złota. Tak się złożyło że od razu wybrałem odpowiedź kończącą rozmowę i nie pojawił się pod tawerną...
Jedną z opcji jest możliwość wyłączenia animacji przy podnoszeniu przedmiotów, ciekawe czemu nie ma takiej opcji przy jedzeniu i piciu, poza kwestiami balansu? Wyobrażacie sobie wcinać zioła garściami podczas walki? :]
W Nocy Kruka pojawiła się opcja szybszego dotarcia do lorda Hagena w górnym mieście dzięki kontaktom w Wodnym Kręgu.
Z której chciałem skorzystać będąc w klasztorze ale okazało się, że stając się czeladnikiem (u mnie był to Harad) traci się tę opcję. Ups... A zadania w klasztorze może nie były trudne ale na pewno nużące choć to i tak nic w porównaniu z tym co nas czeka w klasztorze w Kingdom Come - Deliverance.
Dzień dobry potrzebuje pomocy ostatnio kupiłem Gothic II na płycie ale gdy zainstalowałem i odpaliłem pokazał mi się komunikat 'Brak skrótów system windows wyszukuje UNWISE.EXE windows tego nie znalazł ja też szukałem po całym komputerze ale nie znalazłem spróbowałem zainstalować jeszcze raz. zmieniałem nawet różne rzeczy w właściwościach też nie pomogło.Co mogę zrobić
Dobre, tyle i tylko tyle. Bawiłem się zdecydowanie lepiej niż podczas przechodzenia pierwszej części. Wszystkie gry piranii mają zawyżoną ocenę ale gothic 2 jest, po pierwszym risenie, ich najlepszym dziełem.
Zalety:
1. Od zera do bohatera czyli znowu zaczynamy rozgrywkę jako cienias który musi uważać na każde niebezpieczeństwo by dopiero z czasem nabrać sił. Wymusza to kombinowanie, szukanie sposobów na zdobywanie doświadczenia i złota, metod na zabicie przeciwnika czy wykonanie zadań. Dzięki temu zadania i czynności które w innych grach szybko by zaczęły nudzić tutaj są całkiem satysfakcjonujące.
2. Wiarygodny, zmienny i żywy świat. A Khorinis, główne i jedyne miasto w grze, jest naprawdę dobrze skonstruowane.
3. Różne frakcje do których możemy się przyłączyć choć tu przyznaję się do pewnej ignorancji bo grę przeszedłem tylko raz i nie wiem czy przyłączenie się do innej frakcji bardzo wpływa na otrzymywane zadania i przebieg wątku głównego. Podejrzewam, że pewnie tak ale jednak jest to plus nieco w ciemno.
4. Muzyka. Choć trochę się wahałem bo liczba utworów które bardzo mi się spodobały nie była znowu aż tak wielka.
5. Trudność i konieczność samodzielnego myślenia. Brak znaczników, musimy zaglądać do dziennika, pamiętać kto co mówił, rozglądać się po podziemiach czy przyglądać kamieniom w poszukiwaniu przełączników i tak dalej.
Wady:
1. Fabuła główna i dialogi. No co ja na to poradzę, że są słabe? Choć muszę przyznać, że w żadnym momencie nie jest bardzo źle.
2. Taki sobie dubbing. Choć gdy przypomnę sobie drugie i trzecie riseny to od razu przestaję być aż tak krytyczny. Mimo wszystko minus.
3. Walka.
Czy jest ktoś kto ogarnia taki mod do g2 "Odyseja" bo mam parę pytań?
Pamięta ktoś jakie potworki pojawiają się w kolejnych aktach w Jarkhendarze? Podobno są to jakieś wyjątkowo mocne paskudy ale szczegółów brak.
Kiedyś miałem w zakładkach stronę z bardzo szczegółowymi danymi z gry (w tym dokładne dane o spawnach) ale za nic w świecie nie potrafię tego znaleźć.
https://forum.worldofplayers.de/forum/archive/index.php/t-976600.html
jedyny ślad - troll i smocze zębacze w rozdziale 4
Jedna z najlepszych gier RPG z otwartym światem. Ta gra jest bardzo wyjątkowa, sposób, w jaki robisz postępy w historii poprzez dołączenie do grupy i konsekwencje dołączenia do nich.
Całe moje dzieciństwo zbite w jeden tytuł. Dla mnie ta gra to coś więcej niż nostalgia. Rozmowy z kumplami w szkole i wymienianie się z nimi tipami, przemyśleniami, drogami przejścia, pisanie na lekcjach jakie questy się wykona i gdzie podąży się dalej a następnie wyczekane powroty do domu aby móc znowu zanurzyć się w tym świecie bez reszty. Razem z BeyondGood&Evil moje klasyczne top. Przegrałem wiele tytułów, naprawdę wiele ale takiego klimatu, i ciekawej narracji nie doświadczyłem w żadnej innej grze. Jak to kurw* miło na sercu że istnieje tak szerokie community tej gry i scena moderska dająca gothicowi drugie życie. Czy istnieje jakakolwiek inna gra która może pochwalić się tym samym?... Na pewno nie w takim stopniu..
Moja gra życia, nie zliczę ile razy w nią zagrałem i przeszedłem, nie ma i już nigdy nie będzie takich gierek, teraz jedynie ponownie co mnie wciągnęło to Kroniki Archolos.
Kolejna porcja ciekawostek - jeśli nie znamy języka budowniczych i spróbujemy przeczytać jakąś tabliczkę dającą hp/manę/umiejętności to przy próbie jej ponownego użycia, robiąc to w odpowiednim momencie, możemy zduplikować tabliczkę. Nie działa to raczej ze starymi tabliczkami dla Vatrasa...
Zwoje przemiany w słabsze stworzenia są nadal przydatne.
Efekt spowolnienia czarnej rudy działa dłużej (do czasu wyjścia z/wczytania gry) jeśli po jej zaaplikowaniu przemienimy się w jakąś bestię i zmienimy się z powrotem w człowieka.
Rudy wystarczy dla każdego regionu :]
Próbowałem opcji grania w czystą wersję bez dodatku jaką dał Steam. Gra się o wiele bardziej komfortowo niż w moją wersję pudełkową - ta nawet z fanowskimi poprawkami chodzi słabo i dziwnie... ale jak chce się posmakować starego balansu to jest to fajna opcja.
Mam bardzo mieszane uczucia. Z jednej strony seria Gothic to moja ulubiona seria gier fantasy. Ale z drugiej strony od rozdziału 4 Gothica II: Noc Kruka ta gra strasznie męczy i staje się tak naprawdę hack''n''slashem.
Chciałbym czuć taką immersję, jaką czułem w rozdziałach 1-3, ale nie potrafię. Teraz tylko łykam miksturę szybkości, aby jak najszybciej ubić wszystkie smoki i... zakończyć przygodę z Gothikiem. Szkoda, ale to typowe dla Piranii. Najpierw jest mega klimat, immersja, momentami aż chce się być w tej grze, aż tu nagle zaczyna się bieganie po korytarzach i masowa eksterminacja potworów.
Nie dałem rady. Dotarłem na dwór Irdorath (rozdział 6) i podejrzewam, że zostało mi może jeszcze 1-2 godziny gry do końca, ale po prostu już nie mogłem dalej grać. Odinstalowałem! Po 70 godzinach, na ostatniej prostej wywaliłem Gothica 2 z kompa.
Ta gra stała się tak męcząca, że aż zęby bolą. Pierwsze rozdziały były cudowne, ale od rozdziału 4 wszystko szlag trafił. Tym samym seria Gothic spadła w moim rankingu z 10/10 na 7/10 :(
pecjalny amulet, w którym żyje wróżka pomagająca przy szukaniu wartościowego ekwipunku nie ma czegos takiego jak wróżki w żadnej części gotika XD. Wybór profesji powiększył się o nowe alternatywy. W The Night of the Raven mamy możliwość „przydzielenia” prowadzonemu bohaterowi roli morskiego pirata, lidera gangu bandytów, czy (zupełne novum) Maga Wody. NIE ! bez modyfikacjii nie mozemy być żadną z tych profesji szef gangu bandytów ( ktoś był po mocnym bagiebnnym zielu)albo ten kwiatek: czy potwory (w stylu niebezpiecznych niedźwiedzi) jakich kurwa niedżwiedzi?!!!
Cały czas czekam na Gothic 4 i dokończenie historii Bezimiennego.
Pograłbym w Gothica 2 w klasycznej wersji bez NK, bo już nie mam czasu ślęczeć dwie godziny nad bandą wilków i wiem, że jakoś można obejść gogowską wersję Gold Edition, ale nie wiem jak dokładnie. Byłby ktoś na tyle miły, by mi to wyjaśnić i potwierdzić, że tak w ogóle można?
Mechanika i interfejs dużo lepszy niż w jedynce. Delikatnie fabuła gorsza od jedynki moim zdaniem. Klimat i soundtrack tutaj mi się bardziej podoba.
Lata temu ogrywałem oryginalnego Gothica 2- świetnie się bawiłem, czas spędzony z grą nazwę prawdziwą przygodą. Wstyd się przyznać, ale dopiero niedawno postanowiłem wrócić do Khorinis, ale nie tylko po to, by zabić smoki w Górniczej Dolinie, ale też odwiedzić Jarkendar- krainę dotąd mi nieznaną, a zachwalaną przez wielu graczy. Słowem: odpaliłem Gothic 2 z dodatkiem Noc Kruka.
Do tej pory byłem przekonany, że dodatek zawiera tylko jeden odrębny świat, w którym trzeba "coś tam" wykonać, że ten świat w ogóle nie współistnieje z tym przedstawionym w oryginale. Myliłem się, choć też nie tak do końca. Owszem, dodatek Noc Kruka to w ogromnej większości nowa kraina i nowa historia, ale świetnie współistnieje z Khorinis i Górniczą Doliną. Przykładem są chociażby kamienne tablice, których przecież nie ma w oryginale, a są porozmieszczane w świecie gry i na początku w ogóle nie wiemy, czym są i po co- tego dowiadujemy się stosownie później. Poza tymi nowościami w "starym świecie" istnieją odnośniki wielu postaci do świata Jarkendaru, sprytnie wplecione w główna fabułę, głównie odnoszących się do zaginionych obywateli miasta (o czym traktuje odrębny quest w grze). No i taki np. kapitan Greg, którego spotykamy praktycznie na samym początku przygody, obok farmy Lobarta, również daje nam kilka questów i jest ważnym elementem krainy Jarkendaru.
Co mnie też najbardziej zdziwiło to znacznie wyższy niż w podstawce poziom trudności- ten jakby się skaluje wraz z rozwojem postaci, potwory są silniejsze, orków bije jak szalony i z łatwością dopiero pod koniec 5 rozdziału. Jest to spowodowane tym, że od któregoś levelu danych atrybutów nie uczymy się na zasadzie znanej w oryginale, a więc np. "+5 siły za 5 pkt nauki", lecz "+5 siły za 10,15,20... pkt nauki". Przez to trzeba w sposób bardziej przemyślany wykorzystywać punkty nauki, jednakże z drugiej strony mamy więcej okazji do ich zdobycia w grze- mamy kamienne tablice (jeśli wyuczymy się prastarych języków budowniczych) oraz nowy świat- Jarkendar.
Kluczowy element dodatku Noc Kruka to Jarkendar, czyli Zapomniana Kraina Budowniczych. Wejście do niego również jest sprytnie i fajnie wplecione w świecie Khorinis. Mamy tu oczywiście nową fabułę, związaną z jednym z "szych" starego obozu- Krukiem. Kraina jest po prostu świetnie zaprojektowana. To jest mieszanka totalnie wielu różnych elementów- prastare budowle, obóz piratów, ukryte skarby, pustynna dolina, orkowie, a z drugiej strony obóz bandytów na bagnie. Dochodzą do tego również nowe stwory, mocniejsze niż w Khorinis. Tutaj wykonujemy zadania dla Magów Wody, piratów oraz też i bandytów. Ich ilość jest spora i zapewnia zabawę na długie godziny. Ale co najważniejsze- fabuła tego dodatku jest świetna, klimatyczna, mroczna. Muzyka przygrywająca w krainie również jest bardzo dobra. W obozie bandytów spotkamy wielu starych znajomych ze starego obozu, których nie ma w oryginale- jest to totalny ukłon w stronę fanów serii. Poza tym nawiązania do bagna z obozu z "jedynki" oraz niewolnicy pracujący w kopalni same narzucają wiele analogii z pierwszej części gry.
Co mnie urzekało zawsze w serii Gothic to swoboda i otwarty świat. Dodatek Noc Kruka nic w tej materii nie zmienił- i dobrze! Czuć wolność i swobodę w całym świecie gry. Ciekawostką jest, że znamy wiele gier, które mają o wiele większy świat niż Gothic 2, nawet z dodatkiem Noc Kruka. Chociażby 20- letni już Morrowind- jego wielkość zawstydza po dziś dzień wiele nowszych RPGów. O wiele skromniejszy pod tym względem Gothic 2 nadrabia chyba tym, że jego świat skrywa wiele ciekawostek, których też nie odkryjemy "na raz", bo mamy wciąż zbyt słabą postać, by pokonać stwory strzegące dróg w leśnych terenach Khorinis. I tym się broni świat Gothica 2- obszar nie jest duży, ale czuć swobodę, wolność, świat jest bogaty w postaci, zagadki, przedmioty, itd. To takie przeciwieństwo świata Morrowind, gdzie jest wiele pustych obszarów pomiędzy miastami, gdzie tylko sporadycznie spotkamy postaci dające jakiegoś questa.
Podsumowując Gothic 2 z dodatkiem Noc Kruka należy stwierdzić, że oryginalna część gry jest fantastyczna, ale dopiero dodatek sprawił, że został uwolniony w pełni potencjał sequela. Czy gra ma wady? Owszem, ma, te same cały czas, czyli ogólnie mówiąc "drewno" oraz liczne glicze postaci. Jednakże całościowo to w ogóle nie przeszkadza. Wszystkie elementy dodatku na czele z nową krainą Jarkendar oraz nową, fantastyczną fabułą sprawiają, że jest to tytuł wybitny, na wiele godzin, wciągający. Kolejny raz przeżyłem wielką Przygodę. Tak- przez wielkie "P".
Z racji tego że nudzi mi się i zachciało mi się grać w gothica 2 to postanowiłem zrobić texture pack nazywającego się nature fury, texture pack nie jest mój, ja tylko przepakowałem go
https://www.moddb.com/mods/gothic-2-notr-natures-fury
Texture pack jest bardzo ładny, i stanowi świetną alternatywę do l'hivera Musiałem wypakować moda i spakować jeszcze raz, bo skrypty były po angielsku i mod był w języku angielskim Wszystkie nowe postacie są usunięte, same tekstury, animacje i modele są
Tutaj filmik yt jak wyglądają te tekstury
https://www.youtube.com/watch?v=xOC2jjrQ-a0&t=153s&ab_channel=GothicMods
Link do pobrania wrzucam niżej, plik wystarczy wrzucić do katalogu Data w folderze gry HF
https://mega.nz/file/8iVmEYYB#wKLM8eqHnC6ej_MkHaLyamjONzBvyGgX_vonvDDJlg8
Kultowa gra, która nie pozwalała spać XXXX lat temu. Polecam cyknąć tytuł po "rimejku" jedynki (o ile ktoś jeszcze nie eksplorował Jarkendaru)