

Najciekawsze materiały do: Manor Lords

Manor Lords - poradnik do gry
poradnik do gry29 kwietnia 2024
Manor Lords poradnik to najlepsze porady do rozwoju osady, ulepszania budynków, zarządzania pracownikami. Opisujemy Royal Tax, zadanie The King Demands, zapis gry, wymagania sprzętowe, długość gry, wersje językowe sterowanie.

Manor Lords - recenzja gry we wczesnym dostępie. Nic dziwnego, że to najbardziej wyczekiwana gra na Steamie
recenzja gry24 kwietnia 2024
Światowa premiera 26 kwietnia 2024. Polski średniowieczny city builder Manor Lords ma potencjał, by okazać się jedną z najciekawszych gier tego roku. Jak jednak wygląda na początku swojej przygody z Early Accessem? I czy spełnia pokładane w nim nadzieje? Sprawdziłem.

Manor Lords dostanie niebawem dużo nowości. Grzegorz Styczeń prezentuje mapę ze wzgórzem i kamienne zamki
wiadomość7 marca 2025
Twórca Manor Lords – Grzegorz Styczeń – podzielił się szczegółami nadchodzącej aktualizacji do popularnej strategii. W niedalekiej przyszłości produkcja otrzyma m.in. nową mapę oraz kamienne zamki.

Manor Lords znalazło 3 miliony nabywców. Wydawca podziękował „każdemu graczowi, który uczynił ten świat swoim”
wiadomość7 lutego 2025
Będąca wydawcą gry Manor Lords firma Hooded Horse poinformowała, że polska strategia stworzona przez Grzegorza Stycznia rozeszła się już w nakładzie 3 milionów egzemplarzy.

Grzegorz Styczeń znów potrzebuje rady graczy. Twórca Manor chce przebudować drzewko rozwoju i waha się pomiędzy dwoma rozwiązaniami
wiadomość5 lutego 2025
Grzegorz Styczeń, twórca Manor Lords, ogłosił, że planuje przebudować drzewko rozwoju w grze. Zanim jednak to uczyni, deweloper postanowił poprosić społeczność o pomoc w wytyczeniu odpowiedniej ścieżki.
- Manor Lords doprowadza antywirusy do szału. Grzegorz Styczeń radzi graczom dodać grę do wyjątków i po sprawie 2025.01.31
- Manor Lords trawił dość paskudny błąd, przez który robotnicy przestawali pracować. Grzegorz Styczeń raz-dwa zagonił ich do roboty 2025.01.21
- Wydawca Manor Lords wyjaśnia, dlaczego polska strategia otrzymuje praktycznie same wielkie aktualizacje. „To nie tak, że Grzegorz nie lubi hotfixów” 2025.01.20
- Manor Lords oficjalnie z czwartą dużą aktualizacją. Lista zmian, nowości i poprawek jest bardzo długa 2025.01.10
- Manor Lords dostało kilka istotnych zmian w wersji beta. Najważniejsze z nich dotyczą systemu klifów 2025.01.09
- Nowy zwiastun Manor Lords prezentuje owocny rozwój polskiego hitu w 2024 roku 2024.12.31
- Najpopularniejsze gry na GRYOnline.pl w 2024 roku 2024.12.28

Nie tylko Frostpunk 2 i Manor Lords - oto 10 ciekawych polskich gier z 2024 roku
artykuł28 grudnia 2024
Polski gamedev nie tylko Wiedźminem stoi! Rok 2024 dał nam wiele niesamowicie wciągających produkcji stworzonych przez naszych rodzimych deweloperów - od strategii, przez RPG, po horror.
- Najlepsze city buildery, w których zbudujesz miasta i osady swoich marzeń
- Gry kwietnia 2024 - potężna polska strategia, koreańska Eve i bezkompromisowy rywal Diablo
- Czarne konie 2023 roku - te gry mogą Was zaskoczyć
- Gry ze Steam Next Fest, które warto sprawdzić
- Graficzne petardy - piękne gry, które wyjdą jeszcze w 2022 roku
Parę godzin pograłem i powiem tak - jest słabo. Gra jest we wczesnym dostępie. Bardzo wczesnym. Wiele rzeczy ma opisy nazwami zmiennych w kodzie, inne są opisane informacją w stylu "pracujemy nad tym, kiedyś może będzie". Woły zarzucające balami są bardzo słabe. Na ten moment gra za 15 zł lub jako dodatek do gazety (jak to dawniej bywało). Pewnie będzie prezentem na epicu za 2 lata. Gdybym zapłacił więcej niż 50zł (gift do nowego konta) to bym się wpienił. Tak tylko duże rozczarowanie.

Jedna z Piękniejszych gier jakie grałem. Nie możliwe że to cudo stworzyła 1 osoba szok!!!! . Jedyny minus że wciąga jak diabli cały dzień leci jak 5 minut
VR Mod już dostępny dla tej gry. Poszło szybko bo w końcu gra działa na Unreal 4 i z miejsca wspiera Praydog UEVR
Tryb VR w akcji:
https: //www. youtube. com /watch?v=5qTX2fBwFfI
Ograłem z 12h tak na 4 podejścia i za wiele nie zbudawałem po ataku bandy, straciłem woła I to spowodowało krach w całym systemie mikro I nie mogłem dalej budować normalnie więc odstawiam tę grę na czas załatania I rozwiązania pewnych mechanik na bardziej " elastyczny sposób. Gra się przyjemnie chociaż nie widzę tu wielkiego skoku potencjał jest nie mały, dam naciągane osiem bo jednak trzeba wspierać twórcę jako EA nawet 8,5.

Jako że Manor Lords działa na Unreal Engine, można grę odpalić w trybie VR używając moda UEVR injector. Działa zadziwiająco dobrze.
https://youtu.be/jVjCDIIPAI8?si=sxmiwmH-B2grKwmX
(Filmik się trzęsie przez brak stabilizacji obrazu)

Gra jest prze piękna i wspaniała. Dawno nie grałem w tak relaksująca i wciągającą grę. Dodatkowo gra jest tak ładna że można z niej robić tapety na pulpit . Pierwsze dwie osady nie pójdą nam dobrze ale jak się nauczymy mechanik gry będzie coraz lepiej .
na środku mapy powinno się budować typowy zamek z murami, wieżami a dookoła mniejsze wioski typu farmy albo wioski drwali które dostarczają surowce do zamku,
bo co to za średniowieczna strategia BEZ OBLEZEN I TREBUSZY?!
wydaje mi się, że solowy twórca chce zgarnąć jak najwięcej kasy, zamiast ryzykować zatrudniać ludzi i próbować zrobić coś ambitnego wiec pozostanie ta gra kolejnym średnim city builderem

Słaby z ciebie jasnowidz. Ta gra JUŻ osiągneła gigantyczny sukces, a dopiero się rozwija.
Nie dokończony , nudny i zabugowany gniot który został przehajpowany jakimś mitem że tworzy grę jedna osoba a wszystkie portale clickbajtowe oczywiście podłapały wątek i zaczęły pisac o jakimś cudownym Grzegorzu Polaku zbawicielu branży , który jeszcze opowiada bajki że kasa nie ma znaczenia ( to po co wypuścił wersję alfa ? ) że on o wszystko pyta graczy . Tymczasem koleś bierze ponad 100 za wersję alfa , która nudzi się po 10 minutach . Jednak branża musi podsycać takie "sukcesy " bo z tego żyje , mają swoich kozłów ofiarnych jak i zbawicieli .
Tam połowa rzeczy nie działa. Wersja 7.60 więcej napsuła niż naprawiła. Nie da się sensownie zdobyć wojska do obrony bo milicja dostaje łomot od każdego, a na wynajęcie zbirów wiecznie nie ma kasy. Ta gra jest pełna niedoróbek które ciężko tu opisać, a spędziłem z nią ze 100 godzin. Ponad 100 zeta za wielką nie doróbe to może być zwycięzca "przekręt roku"
To jest jakiś zlot "nigdy nie słyszałem o EA" czy co?
Ogólnie śmiesznie wyglądają te komentarze fake kont i oceny tutaj w porównaniu do steama i reddita xD
Bez przesady, gra po dłuższym czasie się nudzi, ponieważ brak jej losowych zdarzeń.Wszystkie gry, które przedstawiają czasy średniowiecza, a gdzie rola opactwa/klasztoru? W tych czasach pełniły ogromną rolę, np:
- wiele uprawiało rolnictwo czy nawet produkcję piwa itp.
- wiele zajmowało się zielarstwem i medycyną
- różne opactwa zajmowały się kronikarstwem, książkami
- szerzenie religi
Opaci zakonnicy w dawnych czasach maszerowali w poszukiwaniu odpowiedniej osady, aby szerzyć przede wszystkim rozwój, religię, zarządzaniem dóbr.
W grze mogłaby być taka funkcja że w jednym mieście mogłoby być tylko jedno opactwo, które pełniło by jeden dodatek: np: do prestiżu, czy dodatek do rolnictwa, czy zadowolenia ludności przez religie czy nawet dodatek do zdrowia przeciwko dżumie i innym chorobom. Opactwo byłoby pięknym dodatkiem do gry mogłoby pełnić tyle funkcji, a przecież nie wymieniłem ich wszystkich. Mam tyle pomysłów, nie tylko o budowlach, ale i zdarzeniach losowych jakie mogłyby być, bo w tamtych czasach sporo się działo. Pozdrawiam Kamil
Witam serdecznie wszystkich "złotopolskich" chłopaczków i pseudo-patriotycznych piwniczaków :D
Napisałem niepochlebną, a bardziej krytyczną opinię o "grze roku" i jak odczytałem teraz po kilku tygodniach odpowiedzi to powiem szczerze, że polotu tam żadnego, a bardziej tępa/ślepa obrona szajsu. Koprofilia jest znana psychiatrii od dawna, ale takie zgromadzenie w jednym miejscu to bardzo rzadkie zjawisko ;)
Co do tych wspaniałych zarzutów pod moimi komentarzami to:
Grałem (niestety) kilka godzin. I o te kilka godzin mam pretensje clickbaitowych tytułów, które masowo mi się wyświetlały w newsach - "Gra świetna/gra roku/robi jeden twórca/mnóstwo contentu/nowe podejście" bla bla bla.
Kupiłem za pełną stawkę, a nie kilka złotych.
Porównałem do Banished, Forest Village i Ostriv.
Ta gra to nie żadne oryginalne podejście, ani gra roku tylko nowy sposób jakiegoś biedaka na wyłudzenie pieniędzy i w dodatku zmanipulowanie Goebelsowską metodą przynajmniej tysięcy polaczków: "Kłamstwo powtórzone 1000 razy staje się prawdą".
Nie widzę innego wyjaśnienia dla pozytywnych reakcji na tę grę. Jedynie właśnie to, że wszyscy po kolei mówili i pisali, że to jest zajefajna gra, więc taka się stała jest dla jakichś miałkich mózgów.
Ewentualnie, jak ktoś nie grał w nic z city builderów to może zgodnie z prawdą stwierdzić, że "to najlepsza gra z tego gatunku w jaką grałem!".
Pamiętam Cyberpunk'a i rozmowę z kolegą o dziesiątkach bugów:
-nie no świetna jest!
-A nie przeszkadzają ci te wszystkie bugi graficzne, zwiechy i nie możność dokończenia niektórych questów?
- nie no fajnie się gra
Nie kumam o co chodzi z takim podejściem, ale może to wypieranie prawdy bo przecież wyrzucił wtedy w błoto na kilka miesięcy około 300 zł z preorder. Myślę, że tutaj chodzi o to samo z pozytywnymi komentarzami, albo to wszystko boty/koledzy autora :D
bardzo dobra gra, wszystko na plus, jest tylko jeden minus, ze to strategia, reszta na plus
40 EUR za grę która ledwo wyszła w Early Access i ma dostępną jedną mapę. Jak na "jedną" osobe tworzącą grę to straszna pazerność. To już jest po prostu chore kiedyś EA to były gry tanie. Dziś kosztują tyle co w pełni wydane tytuły. To ile ja się pytam będzie ta gra kosztować na premiere ?
Cordite lepiej bym tego nie ujął, teraz za bycie beta testerem się płaci. Media społecznościowe ugotowały dzieciarni mózgi i doprowadziły do wszechobecnego ADHD. Dzieciarnia zawsze musi mieć "najnowsze" bo nowym szybko się nudzi a korporacje takie jak STEAM zacierają swoje chciwe łapy.

Grałem, zrobiłem ile można i szczerze mogę polecić. Jako gra we wczesnym dostępie to solidne 7.5 z aspiracjami na dychę jeśli zostanie dokończona. Czekam na premierę !
Jestem w szoku jaka ta gra jest dobra i innowacyjna. Jak na grę od małego twórcy i to na dodatek we wczesnym dostępie jest to arcydzieło swojego gatunku jak na te czasy z piekną grafiką. Uwielbiam patrzeć jak moja wieś funkcjonuje. Osoby, które mają talent artystyczny i w dekorowaniu będą zadowolone z tego co tutaj mogą stworzyć.
Wszyscy tak jadą po tej grze, że płaci się za wczesny dostęp. Nie wiem czy to piszą dzieci czy ktoś naprawdę głupi.
Po pierwsze: wczesny dostęp bo twórca bardzo mały,
po drugie: wczesny dostęp to nie premiera, więc kupując wspierasz małego twórcę by produkt wyszedł jak najlepszy podczas premiery a i tak będziesz posiadał tę grę gdy już wyjdzie,
po trzecie: nie musisz jej kupować w fazie nieukończonej więc wina jest tylko i wyłącznie twoja, że jesteś niezadowolony i nikogo innego,
po czwarte: jak na grę we wczesnym dostępie i od małego twórcy jest to gra fenomenalna i niepowtarzalna, pomyśleć co będzie po premierze...
Czy już dodali do Manor Lords tryb nocy czy nadal jest cały czas dzień
Przegrałem jakieś 20 godzin gry i cóż. Gra mimo sporej zawartości jest cóż. Uboga w zawartość. Mianowicie gra ładnie się buduje. Masz armię. Ale w sumie nie ma nic do roboty.
Zbudowanie funkcjonującego miasta nie jest wielkim problemem. Na pewno uda ci się robić płaszcze, ubrania czy przędze i zaspamować rynek. Na utrzymanie się, starczy. Masz co jakiś czas jakiś najazd bandytów co raczej wyzwaniem nie jest.
Nie widzę jednak powodu zakładać innych osad. Są one zupełnie niezależne (a i sama interakcja między nimi opiera się na handlu. Brakuje mi tu współzależności, jak na przykład w Anno inne kultury)
Właściwie nie ma tu nic do roboty na mapie poza budowaniem miasta za miastem. Więc póki co gra ma potencjał ale Grzegorz musi znaleźć "cel"
Ps. Wiem że to city builder. Ale w takim farthest Frontier budowa coraz większej osady sama w sobie jest spoko celem. Ale tutaj budowanie od nowa kolejnych miast wydaje się trochę graniem w kółko w to samo
Dodajcie obsługę kontrolera choćby Xbox to pogadamy póki co shit nie polecam ??
Graficznie stoi na poziomie , buduje się fajnie ale uważam ,że gra jest za trudna i nie intuicyjna. Ekonomia siada tu od byle czego. Dodatkowi wieśniacy to na slowo honoru , przeciwnik mimo , iż mi się wydaje że szybko się rozwijam kumuluje w 2 lata ogromną armię bo jest dla mnie bez sensu. Poczekam na pelną wersje gry bo jak narazie to tylko sstrata czasu na dluzsza mete
Nie rozumiem zachwytu ta gra przez recenzentow i serwisy gamingowe (gra roku, cudo jednej osoby i inne bzdury). Na szczescie komentarze graczy sa adekwatne do gry. Gra moze bedzie kiedys fajnym rtsem o ile zdazy nim byc, bo przy tak duzej ilosci bledow nie naprawi tego jedna osoba tak szybko i zapewno pojawi sie lepsza gra ktora manor lord przycmi. Przy premierze wczesnego dostepu wydalem pieniadze i czulem sie troche oszukany, bo tak wczesny dostep nie powinien sie ukazac, masa bledow blokujacych swobodna rozgrywke, sam pomysl calkiem dobry, ciekawe rozwiazania, ale nie ma zadnego celu gry. Lubie sie zaglebiac w swiat gier i grac samemu stawiajac sobie cele, tutaj sie nie da, gra na okolo 10-15h i nawet nie chce mi sie do niej wracac.
Ja grałem kilka dni i tak JEST TO
NAJLEPSZA GRA W JAKĄ GRAŁEM ŚWIETNA
TO CO OCZEKUJE OD GRY-
WOJNA WOJNA I GOSPODARKA
GRZEGORZ STYCZEŃ JEST NAJLEPSZYM PRODUCENTEM GIER W HISTORII POLSKI
OWSZEM MA WADY NP. DOŚČ PO ZIMIE ŁATWO
MIEĆ GŁÓD ALE PRZYZNAM ŻE JEST TO GENIALNA GRA PRZEZ jakiś czas nie grałem i żałuje
10 na 10
Świetna gra
Dawno w nią nie grałem i żałuje-
Świetna gra, ładna i PEŁNA WOJNY WOJNY I JESZCZE RAZ WOJNY I EKONOMI
realistyczna rozgrywka, satysfakcja gwarantowana