

Najciekawsze materiały do: Gothic Remake

Pierwsze oceny dema Gothic Remake. Gracze proszą o poprawki, ale i tak „wszystko jest takie, jak pamiętają”
wiadomość25 lutego 2025
Demo Gothic Remake spodobało się sporej części graczy, ale mają oni również pewne zastrzeżenia. Mocno oberwało się poruszaniu się postaci, które jest zbyt ociężałe.

24 lata temu świat poznał historię Bezimiennego. Twórcy Gothic Remake świętują, obiecują poprawki i są pewni, że „wszystko będzie w porządku”
wiadomość16 marca 2025
Kultowy Gothic obchodzi 24 urodziny, a Alkimia nie zapomina o tej ważnej rocznicy. Twórcy Gothic Remake podkreślają, że to dzięki fanom „historia trwa, a legenda nie przemija”. Wkrótce ma się też ukazać kolejny odcinek „Making of”.

Nie tylko Gothic Remake - oto najciekawsze wersje demo wyszperane przez nas na Steam Next Fest
wiadomość28 lutego 2025
Nie samym Gothikiem żyje człowiek. Od startu Steam Next Festu przekopujemy się przez długaśną listę pozycji w nadziei wyłowienia obiecujących gier, które jak dotąd przemknęły nam pod radarem – rzućcie okiem, może coś Was zainteresuje?

Demo Gothic Remake już dostępne na Steam i GOG. Prolog gry przyciąga tłumy, rekordy pozostałych odsłon zostały pobite w mgnieniu oka
wiadomość24 lutego 2025
W ramach Steam Next Fest 2025 gracze mogą testować dema wielu nadchodzących produkcji, w tym Gothic Remake. W wersji próbnej zawierającej prolog gry zagramy Nyrasem.

Gothic Remake, choć drewniany, zachowuje klimat kultowego oryginału. Demo gry zaimponowało mi eksploracją
wiadomość21 lutego 2025
Demo gry Gothic Remake mocno przybliżyło mnie do uwierzenia, że odświeżone RPG nie tylko będzie miało klimat swojego kultowego przodka, ale też okaże się po prostu dobre. Z pewną domieszką „drewna”, ma się rozumieć. W końcu to Gothic.

Gothic Remake na pierwszym zakulisowym filmie. Twórcy spełnią życzenie fanów i już niedługo udostępnią demo gry
wiadomość7 lutego 2025
Pierwszy materiał „Making of” z Gothic Remake jest już dostępny. Co więcej, na kolejnym Steam Next Fest sprawdzimy demo gry.
- Gothic Remake na nowych ujęciach z rozgrywki. Twórcy wiedzą, że „muszą zadowolić starych fanów Gothica” i zapraszają na serię „Making of” 2025.02.06
- Gothic Remake doczekał się aktualizacji karty na Steam. THQ Nordic zaprezentowało grę na 5 krótkich gifach 2025.01.23
- Okno premiery Gothic Remake potwierdzone. „Nigdy nie mówiliśmy, że gra zostanie wydana w 2024 roku” 2025.01.02
- Najchętniej kupowane gry na GRYOnline.pl w 2024 roku 2024.12.30
- Najbardziej wyczekiwane nadchodzące gry na GRYOnline.pl 2024.12.29

Tajemnice powstawania gry Gothic Remake - rozmawiamy z twórcami ze studia Alkimia
artykuł27 listopada 2024
Co zmieniło się w fabule Gothic Remake i jaki był warunek dołączenia do ekipy twórców? Czy Gomez wiedział? Gdzie są kobiety? O to i wiele więcej zapytaliśmy Reinharda Pollice, CEO studia, oraz pracującego w Alkimii Mateusza Pawłowskiego od Kronik Myrtany.
- Twórca dubbingu do gry Gothic Remake: „Chcę, żeby gracze poczuli się, jakby założyli ulubione papcie”
- Oto najlepsze nadchodzące RPG-i 2024 roku - te 10 gier warto mieć na oku
- Najbardziej wyczekiwane gry 2024 roku - wybór redakcji
- 19 gier RPG, w które zagramy w 2023 roku
- 10 gier, które podbiją serca Polaków w 2021 roku

Fajnie że chłopaki oddali klimat wcześniejszych części...

Ale krapiszcze się szykuje. Niech nikt się nawet nie łudzi, że odwzorują chociaż po części klimat starego gothica. To będzie przypominało bardziej Arcanię lub Risena. Te monologi bezimiennego - dno dna. Kolorystyka gry też fatalna. Wszystko piękne, kolorowe, błyszczące i cukierkowe. Ścierwojady wyglądają jak zębacze, albo brzytwy. Bezimienny wygląda jak nadworny błazen. Tylko piórka w (za przeproszeniem) d*pie mu brakuje. Te filmowe wybuchy, ogień i wspinanie się na początku przypominają bardziej Uncharted, a nie Gothica. Jak zobaczyłem Bloodwyn'a w tej swojej zbroi to po prostu... brak słów. Wiem, że to tylko teaser ale mimo wszystko - pierwsze wrażenie totalnie zepsute.

Po przejściu dema mam 4 uwagi - jedną większą i trzy mniej znaczące.
- Demo przeszedłem walcząc znalezionym w stawie zardzewiałym mieczem i muszę stwierdzić, że walki były dość wymagające, ale w miarę uczciwe i satysfakcjonujące. Mimo tego, że bohater w zasadzie nie potrafił walczyć mieczem, czuć było ciężar ciosów. To, co mnie trochę zaniepokoiło, to trudność w wyczuciu odległości od wroga - często machałem bronią sądząc, że trafię przeciwnika, po czym nawet go nie drasnąłem. Dodatkowo mam nadzieję, że potwory w Remake również będą mieć swoje charakterystyczne sposoby walki, których będziemy mogli się z czasem nauczyć ("szarże" ścierwojadów czy machanie głową jaszczurów przed atakiem).
- Kolejnym mały problemem jest dla mnie zbyt duża moc łuku dostępnego w demie. Po przejściu całości wszedłem na YouTube obejrzeć na szybko czyjś gameplay (czy czegoś nie pominąłem). I okazało się, że nie zauważyłem leżącego w kopalni łuku. Wróciłem do Gothica, wczytałem zapisany stan gry i wróciłem się po łuk. Jak już wspominałem w poprzednim akapicie, walka mieczem była wymagająca, ale nie przesadzona. Z łukiem było za łatwo. 3 ścierwojady i goblina pokonałem z odległości bez większego problemu, nawet nie zdążyli do mnie dobiec, podczas gdy mieczem musiałem machać z głową, robiąc uniki i starając się flankować wroga. W oryginalnej jedynce czasem 10 strzał z rzędu nie trafiło (bo Bezi po prostu nie umiał w łuki i musiał się ich nauczyć w trakcie gry). Tutaj trafiamy wszystko bez żadnego problemu. Moim zdaniem - taka różnica między bronią bezpośrednią a dystansową już na początku gry zaburza nie tylko poziom trudności ale i immersję.
- Problemem (choć niedużym) jest dla mnie też grafika. Grałem na ustawieniach wysokich/Gothic i szczerze mówiąc gra wyglądała brzydko. Krajobrazy czy roślinność dawały radę, ale szczegóły czy tekstury były po prostu brzydkie, zwłaszcza z bliska. Tak samo mam wrażenie, że demo było trochę za ciemne, ale to już kwestia indywidualna (no i zawsze można zwiększyć jasność). Na ten moment optymalizacja też jest do poprawy, ale tutaj jestem spokojny, bo takimi rzeczami twórcy na pewno zajmą się na koniec prac. Dodam też, że wychowałem się na G1 czy G2 i grafika jest jak dla mnie na naprawdę dalekim miejscu pod względem ważności - niemniej piszę to, co widzę. A widziałem sporo braków w warstwie wizualnej.
- I na koniec największy dla mnie problem - i to taki, o który się martwię, bo uważam, że jego poprawienie wymaga sporo pracy po stronie twórców. Otóż chodzi mi o responsywność bohatera. Porusza się on BARDZO ociężale, wolno otwiera skrzynie, wolno siada, z opóźnieniem reaguje na zmiany kierunków czy szybkie reakcje. Niestety to naprawdę czuć. Nawet w walce mam wrażenie, że to występuje, ale tam aż tak to nie przeszkadza (+ może na wyższych poziomach wyszkolenia wygląda to po prostu lepiej). Natomiast w "codziennym" bieganiu jest to mocno odczuwalne i odbiera trochę przyjemności z eksploatacji. Ja wiem, że Gothic zawsze było drewnem i oryginały też nie grzeszyły responsywnością, ale nawet tam ta powolność w reakcjach nie była tak odczuwalna jak tu. To mnie martwi, bo wiem, że zmiana sposobu zachowania bohatera wymaga sporo grzebania w kodzie, na który twórcy prawdopodobnie nie mają już czasu.
Trochę ponarzekałem, ale tak naprawdę grało mi się dobrze i mimo, że to dopiero sam początek gry, można było poczuć klimat klasyków. Zdaję sobie sprawę z tego, że Alkimia trochę wybiera się "z motyką na Słońce" i nie będzie w stanie zadowolić wszystkich, dlatego daję jej duży kredyt zaufania. Na ten moment go spłacają - w trakcie grania zacząłem już się zastanawiać, do którego obozu wstąpić po premierze gry. A to znaczy, że demo spełniło swoją funkcję - zachęciło mnie do grania w pełną wersję. Jestem dobrej myśli :)

Całkiem fajne to demko choć bardzo krótkie. Pół godziny to trochę mało, chciałbym więcej. W sterowaniu postacią czuć pewną ociężałość i bezwład, ale tragedii nie ma.
Grafika bardzo ładna, kolory nie są przesycone, nie ma tej pstrokacizny tak powszechnej w dzisiejszych grach. Ustawienia Alkimia eksperymentalne. Gra chodzi szybko, bez najmniejszych zacięć.
Miło spędzone kilka chwil, czekam na pełną wersję.
Pograłem sobie w godzinkę w to demko i tak na szybko, walka toporna, jak w grach Piranii, jedni to polubią, inni znienawidzą. Łuk przegięty, spokojnie dwoma strzałami ukatrupisz ścierwojada.
Gierka bardzo ładna, szczególnie twarze, widać, że się napracowali, ale optymalizacja średnia, mój lapek się mocno grzał na detalach Gothic.
No i mocno zmienli charaktery postaci, oryginalny Gothic nie był tak wulgarny, jak to demo, czułem się momentami, jakbym grał w ten mod Mroczne Tajemnice.
Mam monitor OLED z HDR.W ustawieniach ekranu wlaczony auto HDR.Gdy odpalam PC w prawym gornym rogu wyskakuje mi napis HDR.W innych grach z HDR jest HDR,w G remake mam HDR wylaczony i nie moge wlaczyc bo jest zablokowane.Jakies rady czy to jest po prostu jeszcze niedostepne w demie?

Z racji wsiowego internetu odpuściłem sobie, pogram jak wyjdzie, będzie warto, jak się twórcy wywiążą z 'ciężaru', jaki wzięli. W ten sam sposób w całości sobie np odpuściłem Diabełka 4, no nie tego kompletnie oczekiwałem, a twórcy oczekiwali tylko cyferek na koncie, a nie zadowolenia takich, jak ja. :)
Wygląda to dość fajnie, szczegółowo, trzeba się wpatrywać które to są itemy do podnoszenia, a co jest elementem graficznym. Szczególnym fanem graficznych dzieł nie jestem, same postacie też raczej okej.. Chociaż movement naszego bohatera + jego SKOK, kurde.. Jakby sobie tych kamieni w kieszenie nawpychał za dużo, strasznie to wszystko ociężałe. Ale kto wie, może poprawią. :D

Mi się demo podobało. Świetna klimatyczna muzyka, charakterystyczne powolne tempo i byle ścierwojad stanowiący nie mały problem. Grafika też ładna. Jedyne zastrzeżenia mam do ociężałości postaci. O ile pamiętam Gothic sprzed lat też nie był super responsywny ale postać raczej poruszała się szybciej. Technicznie u mnie bez zarzutu ale dziwne by było żeby RTX 4080 Super nie dawał rady. Na uwagę zasługuje też ładne polskie opracowanie. Głosy aktorów dobrze dobrane i nie ma żadnych błędów językowych i tłumaczenia przez AI. Szkoda że na pełną wersję przyjdzie nam poczekać pewnie z rok jak nie dłużej.
W demo pograłem 3 razy i co tu powiedzieć:
1) Nostalgiczny plus: Klimat i muzyka:
- Alkimia odwaliła kawał dobrej, jak nie najlepszej roboty, bazując na pierwowzorze sprzed 24 lat, aby ukazać najlepszy klimat tamtych czasów w nowym obliczu, żadnych kolorowych czy jaskrawych miejsc, tylko szara i brudna kolonia, a to wszystko wypełniała muzyka Kaia Rosenkratza, która budzi stare wspomnienia i nostalgię.
2) Plus: Polski Dubbing i dialogi:
- Muzyka dla uszu, kiedy przemówił Diego głosem Baumana, dialog dobrze jak na demo odebrany, przekleństwa były czymś nowym względem wersji z 2001 roku, ale mamy 2025 rok, i uważam że dodają odrobinę uroku tego co już jest. Zastanawiam się jak będzie brzmieć Gomez ? Świstak jako zbrojewicz, kurde, bajka, Orry wyszedł dobrze, Ratford też, Kirgo tak samo. Wszyscy co pasowali jak na oryginalną obsadę brzmią tak jak ich zapamiętałem. Jedyne do czego się można przyczepić, to żeby Nyrasa w pełnoprawnym remake'u nie dubbingował Klawiter, nie pasuje do niego.
3) Unreal Engine 5 na plus - to zagwostka, u jednych nie chodzi tak dobrze, a u innych chodzi płynnie. Powiem szczerze, że mam RTX 3070 i na ustawieniu Gothic - wyglądało naprawdę dobrze, ale że to demo sprzed dwóch lat, to w końcowej wersji albo jest to już gotowe, albo dalej jest poprawiane, ale względem innych gier na tym silniku, jest naprawdę dobrze.
4) Walka i poruszanie się - plusy i minusy - Walka w gothicu zawsze nie należała do najłatwiejszych, ale za to kochamy gothica, jako skazaniec, który nie ma umiejętności, raczej nie będzie mistrzem w robieniu mieczem, tak jak w obecnych grach, aby dojść do mistrzostwa, trzeba się namęczyć. Jednak odległość uderzeń, no to jest do poprawy. Chodzenie i ciężar postaci, czuć faktycznie ten ciężar, nie wiem czemu nasuwa mi się, że jest podobny do God of war ragnarok, mogę się mylić. Można trochę kilogramów zrzucić z postaci, a skok...no właśnie...skok to niczym lekkie piórko, co gryzie się z ciężarem poruszania się, więc tu jest trochę do poprawy.
Czekam jeszcze na informacje o pojawieniu się w obsadzie pana Jacka i weteranów dubbingowych, no i nowego xardasa tudzież saturasa.

Nic z tego dobrego nie będzie. Co mi po grafice, dubbingu i muzyce, jak optymalizacja, tragiczna walka, animacje, mimika twarzy oraz klimat odrzucają mocno od tego tytułu. Twórcy powinni przeprosić graczy za ten remake i porzucić projekt albo przekazać komuś innemu. Do zaorania!
Co jakiś czas w gram w różne mody do G2 rzadziej G1 i po ograniu demka jak dla mnie jest dobrze.Jest klimat Gothica,styl graficzny i kolorystyczny jest bardzo dobry.Gram na ustawieniach gothic i mam ponad 100fps nic mi sie nie przycięło więc na premiere bedzie tylko lepiej.Twarze,zbroje bardzo dobrej jakości,dubbigng pl też.Grałem na padzie,tak w końcu bede mógł legalnie zagrać w Gothica na padzie,ale w tej chwili nie wszystko dziala jak powinno ni musialem np w dialogach wspomagac sie myszka za to walka jest elegancka a jedyna bolączka to wyczucie odległosci.Na szczescie w walce nie ma udziwnien,cios z lewa,prawa gory i pchniecie do tego blok i unik i nic wiecej nie trzeba.Postac faktycznie jak by ociezala i mam nadzieje ze to zmienia bo ani w G1 ani G2 tak nie bylo.Nie podoba mi sie sterowanie podczas plywnia takie nie intuicyjne,tez bym to zmienil.W G1,2,3 przedmioty,rosliny do podniesienia choc nie byly jakos specjalnie oznaczane to na tyle sie wyroznialy ze bylo wiadmo co jest tlem co jest do wziecia,tu sie zlewa za bardzo z otoczeniem-do poprawy.Co do samej grafiki to brak troche wiecej ostrosci mam nadzieje ze to tez bedzie poprawione.
Od początku gdy Alkima zaczęła tworzyc remake byłem spokojny że dowiozą solidny tytuł i tak się zapowiada.
Moim zdaniem do zmiany to
Poruszanie sie postaci na bardziej przyjemny,szybszy,lekki?W tym pływanie
Wyostrzenie grafiki.
Bardziej wyrozniajace sie itemki do zebrania.
Jakas zmiana by lepiej mozna bylo ocenic odleglosc podczas walki.
Bedzie grane na premiere.
Edit.Pobawiłem sie" polem widzenia" w opcjach ,troszke oddalilem widok i jest lepiej niz przy domyslnych.Warto sie pobawic.
Grałem w demo, i osobiście, nie podoba mi się ustawienie kamery, lepiej gdyby była centralnie ustawiona, za bohaterem niż tak pod skosem.
gra jeszcze nie wyszla , ale ocena juz jest ... w tych czasach kazdy dobrze wie , ze lepiej sie wstrzymac z przedwczesna ocena gry

Bardzo podobało mi się demo. Do tej pory jakoś niespecjalnie jarałem się tym remake'iem, ale teraz będę wypatrywał premiery. Na wysokich i najwyższych ustawieniach gra i świat wygląda świetnie, działa plynnie z okazjonalnymi dropami klatek w okolicy 45 fps. Dobry polski dubbing. Animacje walki trochę kuleją, ale fajnie że są 4 podstawowe ataki bronią białą - cięcie z lewej, cięcie z prawej, atak od dołu i od góry. Może będzie finalnie coś z tego.
Sterowanie? Dla mnie super sprawa. Wolniejsze tempo gry sprzyja eksploracji oraz immersji. Fajne odświeżenie od postaci z innych gier, ktore poruszają się z kocią zwinnością. Kamera też mi nie przeszkadzała.
Biorąc pod uwagę, że jest do stare demo, to jestem optymistą.

Myślę i czuje dokładnie to samo -> https://youtu.be/H04wl-yvz44
Pewnie dlatego, że mój filmik:)
Ale tak czy siak, po zagraniu mam więcej obaw niż nadziei.
Posiadam przekonanie bliskie pewności, że to co dzieje się z Kirgo w tym demo, jest niczym foreshadowing zdradzający nam jakość finalnego produktu.
Cuż krótko mówiąc drewno ale za to jak bardzo wciągające, gierka ma błędy bo to demko, ale po ograniu nostalgia ogarnęła mnie tak bardzo że nie mogę się doczekać więcej, cholera czekam na to chyba bardziej jak na nowego wiedźmina, dawajcie gothica
Nie rozumiem wymagania Dema RTX 2070 a podane wymagania sprzętowe
GTX 970 To jakie wkońcu są wymagania Gothica Remake Bo już zostały oficjalnie podane. Ale w Minimalnych jest GTX 970.

Nie wiem o co halo z tymi wymaganiami/demo... na 1440P/ i5-14400F/ 4070TISuper 16GB/32GB RAM/ wszystko gwiżdże na max detalach ( oprócz ustawień Akima bo sa przegięte) w ponad 90 FPS-ach. Co do samej gry bardzo fajne strzelanie z łuku, postacie dubbing jest rewelacyjnie zrobiony, jedynie walka bronią białą bardzo nieintuicyjna.. czekam z niecierpliwością!
Testowałem Demko na Maszynie :
Procesor : Intel Core i5-12600KF 3,70 GHz. Turbo 4,90 GHz (10/16) + Chłodzenie Procesora : Endorfy Fortis 5 Dual Fan + Wentylator Chłodzenia Numer 1 : Fluctus 140mm + Wentylator Chłodzenia Numer 2 : Fluctus L120.
Pamięć RAM : Kingston HyperX Fury DDR4 2666 MHz (1000 MHz + 333 MHz + 1000 MHz + 333 MHz) (4x4GB) 16GB RAM-u.
Karta Graficzna : ASUS Radeon RX 7800 XT TUF Gaming OC 16GB GDDR6.
Dysk SSD (Systemowy) : Crucial BX500 960GB 2,5"
Dysk SSD (Do gier) : WD Blue SN580 1TB M.2. NVme.
Hybryda SSHD (Na Pozostałe Dane) : Seagate FireCuda 2TB 3,5"
OS : Windows 11 Home 64bit.
Płyta Główna mATX : ASRock B660M PRO RS - Socket 1700.
Zasilacz : beQuiet! System Power 10 650W 80PLUS Bronze.
Obudowa Jednostki Centralnej mATX : Genesis Irid 503 v2 (Czarny Kolor)
Ekran Gamingowy : ASUS TUF Gaming VG279QL1A 27" Rozdzielczość Monitora : 1920x1080p.
Na Demko Gothica 1 Remake (Nyras Prologue) wystarczająca Konfiguracja, żeby płynnie pograć na Ustawieniach Graficznych "Gothic" w Stabilnych 60 FPS-ach.
Ja na nic nie narzekam, sama Grafika w Demku jest prześliczna, a co do Drewnianości? Tak właśnie ma być, taki właśnie jest Gothic.
W Oryginał "Gothica 1 Classic" z 2001 Roku też grałem, Wspomnienia w Tym Remake'owym Demku zaprawdę wróciły, jak w Mordę strzelił.
Klimat w Kronikach Myrtany : Archolos jest świetny, ale ja do Kronik wrócę dopiero wtedy gdy będzie (Jeśli będzie) gdy ta Modyfikacja będzie jednak dostosowana pod mody. Oby i "Kroniki Myrtany : Archolos" również dostały kiedyś swojego SteamWorkshopa jak Gothic 1 Classic.
A co do Gothica 1 Classic ja nie wyobrażam sobie grać bez modyfikacji "Union Gothic Screen Info (Gothic 1)"
Polecam na tej modyfikacji wcisnąć "Z" i ot Bezi nagle dostaje "Sprinta" jak sobie pomyślę, że nadal miałbym grać w Gothica 1 Classic, na tym Wolnym Trybie Prędkości, a i samo Strzelanie z Łuku na Trybie : "SpeedMode x3" też jest o wiele przyjemniejsze.
Edycja Rozszerzona+ do Gothica 1 Classic to naprawdę świetna modyfikacja.
Gram w Zmodowanego "Gothica 1 Classic" na Modach : "Edycja Rozszerzona+" + "Difficulty Level"
Na Modzie "Difficulty Level" można sobie powiększyć większą ilość otrzymywanych PD do 200% + 20PN na Poziom zamiast 10PN, i do 20 PŻ (Punktów Życia) na Poziom zamiast 10 PŻ.
Ten Mod "Difficulty Level" jest szczególnie przydatny, gdyż w Edycji Rozszerzonej+ do "Gothica 1 Classic" jest również zmieniony sam System Nauki, to znaczy zmieniony w tym sensie, że im mocniej dopakujemy w jakiś Atrybut na przykład w Zręczność, tym więcej trzeba wydać zarówno Rudy, jak i PN.
P.S : Chyba tylko mnie jednego irytuje ten Wolny Tryb Marvina w "Kronikach Myrtany - Archolos"!

styl gry trochę jak Risen tyle że klimat lepszy, ciekawsza historyjka jak to Gothic, ale wymagania sprzętowe są spore, testowane na konfiguracji 5700x3d + radeon 7900gre na maksymalnych detalach czyli tych alkimia 40-50 fps, przyjmijmy ~45 średnio